Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

28 mei 2006

Geboekt!

Waarom deze weblog???
Zoals de meeste bezoekers van deze site waarschijnlijk al weten ben ik in september 2005 geopereerd aan een melanoom op mijn buik. Bij deze operatie zijn ook een groot aantal lymfeklieren onder mijn armen weggenomen, omdat was gebleken dat ook deze aangetast waren.

De operatie destijds was succesvol, en al vrij snel werd ons leventje weer min of meer normaal. Wel hadden we de wetenschap dat de kans op latere uitzaaiingen bij deze vorm van kanker groot was, en dan vooral tijdens het eerste jaar. 7 maanden ging het goed en voelde ik me sterk en fit. Eigenlijk nog steeds trouwens. Maar eind april werd er toch een nieuwe uitzaaiing in een lymfeklier in mijn buik geconstateerd. En korte tijd later ontdekte ik een flinke bobbel in mijn hals. Ook dit bleek een uitzaaing te zijn. Ineens ging het wel héél erg hard. Mijn dossier werd overgedragen aan Daniel den Hoed in Rotterdam en chemo was de volgende stap. In deze fase zit ik nu.

Al in september vorig jaar merkten wij hoe enorm veel mensen er enorm met ons meeleefden. En hoeveel goed je dit doet. En hoe sterk je daarvan wordt. Vandaar dat het ons een goed idee leek om een soort interactief dagboek bij te houden, om alle geinteresseerden op de hoogte te kunnen houden en ook op deze manier contact te kunnen onderhouden.

Verdrietig onderwerp dus verdrietige weblog???
Neuh. Is niet de bedoeling in ieder geval. Maar oordeel zelf. Huub.


Lieve allemaal,

Wij geloven er sterk in dat wilskracht, hoop en optimisme en zeker niet te vergeten humor heel veel positive kracht geven als je te horen hebt gekregen dat je een ernstige ziekte hebt.
Huub heeft al deze eigenschappen zowiezo al en ik ben er in gaan geloven nadat ik hem heb leren kennen. Wij geloven er ook in dat het er voor kan zorgen dat Hupie 100 wordt.
Wat de artsen ook zeggen. Hij zal ze allemaal eens een poepie laten ruiken.
Wat ook een waanzinnige kracht geeft is de mensen om je heen. Wij zijn er wel achter gekomen hoeveel lieve familie en vrienden wij hebben. Door heel Nederland heen.

Zo werden wij dinsdag avond overvallen door een deel van de voetbal selectie en twee lieve vriendinnen. Wij schrokken ons een ongeluk.
Een prachtig rode kotsbak voor Huub, héél veel drank voor mij ( ik wilde mijzelf een stuk in mijn kraag drinken de avond vóór de eerste chemo....en dat is gelukt!!!!!!) en een compleet verzorgde reis naar Barcelona van 5 dagen.
Er is dus blijkbaar een inzamelingsactie geweest en bijna iedereen is aangesproken en doet mee.

Hebben jullie enig idee hoe dit voelt voor ons? Het is geweldig!!!! MAAR......wij hebben (nog) geen idee wie wij allemaal moeten bedanken. Dat zullen we ooit nog wel eens te horen krijgen maar tot die tijd willen wij het op deze manier doen.
Lieve familie, vrienden, collega's, kennissen, héél MSV inclusief bestuur..."'Bedankt voor al jullie liefde en hartelijkheid, het is gewoon te gek wat jullie voor ons hebben gedaan.''
En met name Marcel, Esther en Yvonne die zich in mijn wens hebben vastgebeten. En die wens was om vóórdat Huub ziek zou worden met hem naar Barcelona te gaan en samen een paar dagen héérlijk te genieten.

En dat gaat dus 7 juni a.s. gebeuren. Wij vliegen 's-morgens vroeg naar onze geliefde stad.
En wij gaan jullie vandaar op de hoogte houden. Monique.








Het hotel is geboekt. Op 7 juni as. vertrekken wij al vroeg naar Barcelona. En dit alles dankzij geweldige vrienden, kennissen, collega's en familie. Hier vind je wat meer info over ons hotel.

1 Comments:

  • At zondag, 28 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi,wat leuk zo,n weblog..Kunnen we alles bijhouden wat jullie in barca allemaal doen!!!!.
    Alvast heel veel plezier en geniet er maar lekker van.We zullen jullie heus nog wel zien of horen !.Liefs van de Smitjes!!!!!!

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker