Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

29 mei 2006

Huidige situatie

Het is best lastig om aan het begin van zo'n weblog een min of meer volledige situatie te schetsen, omdat je middenin een ''toestand'' begint. Vandaar even een poging tot een update.

Dat er een chemokuur zou volgen was al enkele weken bekend. Dat deze afgelopen woensdag 24 mei al zou beginnen werd pas een dag ervoor bekend. Eigenlijk waren we hier alleen maar blij mee. Eindelijk zou er wat gaan gebeuren en zou ik een kans krijgen terug te vechten. Goed nieuws dus. Zeker omdat bleek dat mijn organen verder schoon zijn.

Maar wel ineens erg dichtbij! Ik was niet bang voor de kuur, maar ineens was het wel het enige waar ik nog aan dacht. Totdat 's avonds ineens het huis vol zat, iedereen zat te pimpelen (ik in ieder geval wel) en we te horen kregen dat we naar Barcelona zouden gaan. Hoewel het best een beetje moeilijk voelt om zoiets zomaar aangeboden te krijgen, het voelt vooral fijn en goed. En het had op geen beter moment kunnen komen. Want op woensdagmiddag in Daniel den Hoed zaten Monique en ik in afwachting van de eerste chemokuur op internet te kijken naar stedentrips naar Barcelona!

Inmiddels is deze eerste kuur achter de rug en ik kan niet anders zeggen dan dat het erg mee is gevallen. Ben af en toe wat moe, maar dat is dan ook alles. Nu hopen dat het aanslaat, maar dat zal vast wel.

Tel inmiddels echt de dagen af naar de zevende juni. Officieel komen we 11 juni terug, maar ik ga eerst nog proberen een contract af te dwingen bij FC Barcelona. Het afgelopen seizoen heeft uitgewezen dat ze best een trage centrale verdediger op zijn retour kunnen gebruiken. Hetschijnt dat de club ook wel interesse heeft. Alleen vreest men om een of andere reden dat de medische keuring nog roet in het eten zou kunnen gooien. We wachten af en houden jullie op de hoogte. Huub

13 Comments:

  • At maandag, 29 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoihoi.ik heb weer even gelezen..Blijf je nog wel in training dan?Misschien wil leen je wel even op scherp zetten voordat je naar barca vertrekt!! Ha Ha ..
    Laat je het even weten als het gelukt is!!.
    Doeg tot schrijf ze..
    Een Smitje

     
  • At maandag, 29 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ha Lieve Huub en tante

    Wat fijn dat jullie dit hebben gedaan zeg. Nu durf ik eindelijk gewoon even wat vitueel te pennen ;-)! Je loopt na het vervelende bericht de hele tijd te denken... "ik moet nu echt eens bellen", maar vervolgens telkens maar uitstellen omdat je de juiste woorden niet denkt te kunnen vinden.
    Uit jullie dagboek haal ik heel veel positiviteit en zelfs nog een dosis humor, dit maakt het voor mij makkelijker om er over te praten. Ik heb onwijs veel bewondering voor jullie allebei en gun jullie nog wel 10000 tripjes naar Barcelona. Dat zal ook wel gebeuren, als het aan jullie ligt. Super!!

    Oja ik vergeet bijna te bedanken voor de kaart! Heel leuk... en juist leuk om het wat later te krijgen. Natuurlijk willen we jullie wel graag ons huisje laten zien, ook dit was ik weer lekker aan het uitstellen. Maar waarom eigenlijk. Nu ga ik binnenkort de uitnodigingen ff versturen en dan hoop ik dat jullie ook kunnen deelnemen aan de housewarming.. Lijkt ons in ieder geval helemaal leuk.

    Nou ik moet weer aan de slag, want ben stiekem aan het internetten op mijn werk ;-)

    Heel veel plezier in Barcelona..

     
  • At maandag, 29 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi lieve Huub en Monique ,

    regelmatig zeg ik tegen thomas we moeten huub en monique eens bellen maar het komt er gewoon niet van. We zien jullie ook regelmatig voorbij komen bij mijn lieve schoonouders maar ook dan is er weinig contact. Ik moet zeggen dat het allemaal wel schrikken is en dat we eigenlijk niet weten wat we moeten zeggen! Jullie moeten snel eens in ons huis komen kijken het is nu bijna af en de 2 jongens hebben jullie ook al heel lang niet gezien ( die worden echt groot) . Heeeel veeeel plezier in Barcelona en geniet van elkaar en van de stad!!!
    en jullie zijn altijd welkom en nog bedankt voor de kaart voor thomas,

    veel liefs Annemarie & Thomas en de jongens

     
  • At maandag, 29 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hey, Mo en Huub geweldig goed idee dit, heb het ff zitten lezen en moet ff reageren ook hoor, we leven heel erg met jullie mee ,een goede vriendin van me zegt altijd "wat er ook gebeurt , verlies nooit je humor!"nou dat zit bij jullie wel goed .
    We hopen dat jullie genieten in Barca...., xxx Ron en Belin

     
  • At maandag, 29 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hallo ome huub en Tante monique,

    Leuk dat jullie de reis hebben geboekt ! En huub mooi dat alles meegevallen is met de chemo kuur, heb onder schooltijd wel beetje zitten hopen dat alles goed zou gaan!!!!! Maar gelukkig alles is een stuk beter ! Veel plezier in Barcelona als jullie er zeker weten heen gaan !
    Doe esmee de groetjes van me !

    Amber

     
  • At maandag, 29 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Goed plan Annemarie, we hebben Najib nog tegoed. Kus.

     
  • At dinsdag, 30 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hee Lieve schatjes!
    Ook ik zit al heel lang met de gedachte om jullie even te bellen of in ieder geval op welke wijze dan ook wat van me te laten horen, denk nml vaak aan jullie hoor! Zeker na de laatste berichten die ik hoorde over Huub z'n gezondheid, jeetje zeg wat schrok ik! Dit gun je niemand! Lieverdjes erg fijn om jullie gezellig geschreven berichten hier te lezen, veeeeel respect voor jullie positiviteit, keep it up! Geniet van de vakantie (misschien n klein plekje in de koffer over?? hihi)Dikke kus voor jullie & Kevin & Esmee. Veel liefs Esther

     
  • At dinsdag, 30 mei, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Beste Huub en Monique,

    Ik heb een gedicht van Jules Deelder gevonden en dat wil ik graag aan jullie opdragen.

    Beste Huub en Monique,
    Wees niet bang,

    De wereld is rond
    En dat istie al lang

    De mensen zijn goed
    De mensen zijn slecht

    Maar ze gaan allen
    dezelfde weg

    Hoe langer je leeft
    Hoe korter het duurt

    Je komt uit het water
    En gaat door het vuur

    Daarom beste Huub en Monique,
    Wees niet bang

    De wereld draait rond
    En dat doettie nog lang

    Jules Deelder
    Nachtburgemeester van Rotterdam

    Hartelijke groeten,

    Franc

     
  • At donderdag, 01 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Bedankt Franc, een mooier gedicht had je niet uit kunnen kiezen voor ons.
    We zijn ook van plan om nog héél lang mee te blijven draaien hoor.

     
  • At zaterdag, 03 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Huub en Moniek.
    Wisten jullie dat Frank Sanders (de partner van Jos Brink ) 9 jaar geleden ook nog maar een half jaar had,en dat deze meneer ons 8.5 jaar Alive and Kicking nog lastig valt met Musicals en Blijspelen.
    Dit alles door een posiieve instelling. (AD 3-6-06
    Laat hij een voorbeeld voor julie zijn,de wonderen zijn dus echt de wereld nog niet uit.

    Alleen Huub , beloof ons dan wel 1 ding , ga niet zingen op ons komende regio-uitje
    Groetjes Hans W

     
  • At zaterdag, 03 juni, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    Hans,

    dank voor het bemoedigende voorbeeld. ben vast van plan het te overtreffen. ik beloof je niet te zingen op volgende uitje. maar over paaldansen beloof ik niets:)

    groet Huub

     
  • At woensdag, 21 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    de leerlingen van de klas 1D :

    Beste : Huub en Monique

    Jullie doorgaan een moeilijke tijd ,, en voor esmee is dat ook zo !
    het hele huis staat op stelten.
    en op school ook een beetje.
    we leven allermaal met jullie mee.|
    wij hopen dat alles goed komt.
    en dat je hoofd niet zo veel pijn doet.
    We hopen dat je geneest.
    en dat jullie samen met het gezin ,, veel lol hebben in jullie leven.
    De klas is best wel bezorgd.
    en voor esmee is het een moeilijke tijd.
    We maken veel lol met esmee. en dan kan ze er op school iets minder over denken.
    want de afleiding ,, is soms best wel goed. ,, als het over zulke situatie's gaat!

    Hier een gedicht!

    hoeveel pyn kan een hart verdragen?
    hoeveel ellende kan je doorstaan?
    hoeveel rampen, tegenslaan?
    hoeveel zwaren klappen kan je aan?
    hoeveel leed kun je alleen verdragen?
    hoe dapper moet je kunne zyn,
    om geen mens te laten merken..
    dat je hart breekt van de pyn?
    hoeveel dromen moet je laten varen?
    hoe sterk moet je op je benen staan,
    om je zelfvertrouwen te kunnen bewaren,
    en je niet totaal te laten gaan?
    hoeveel tranen moet je laten vloeien,
    voor de aller diepste wond heelt?
    en de liefde nog een keer kan laten bloeien,
    in een hart dat veel geleden heeft?

    Dit was het dan ..!
    ik hoop echt dat alles beter komt.
    groetje's de klas 1D !

    gedaan door : remisa , courtney , laura , mandy !

     
  • At woensdag, 21 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    lieve leerlingen van klas 1 D. we hebben met heel veel plezier jullie boodschap en jullie mooie gedicht gelezen. het is fijn om te weten dat ook jullie met ons, maar zeker met esmee meeleven en dat jullie haar op die manier willen en kunnen helpen. bedankt!!

    Monique en Huub

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker