Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

06 juni 2006

Verrassing van Oom Harry

Huub heeft een oom. Oom Harry. Een héle bijzondere man. Oom Harry woont in Beesd. Naast camping Betuwe strand heeft Oom Harry een huis met een stuk land. Hij heeft paarden, kippen, eenden, geiten, honden etc.etc. Bij deze Oom Harry kwam ook onze pup Rambla vandaan. Wij zagen destijds de moeder van Rambla en waren alletwee verkocht. Als deze hond nog eens pups zou krijgen dan wilden wij er wel graag een. Jimmy is een prachthond. Jim noemen wij Jim omdat zij eigenlijk de naam van een Whisky merk heeft (Jimbean, hoe je dat dan ook schrijven mag....). Alle honden zijn daar naar een Whisky merk vernoemd. Erg grappig als er een paar honden geroepen worden, je hebt dan het idee dat de hele familie aan de drank is.
Een paar maanden later belde Oom Harry, groot feest, de Whisky vloeide rijkelijk, Jim kreeg pups en wij hadden de eerste keuze.

Rambla was pas 6 maanden oud toen hij aangereden werd door een auto. Binnen een paar minuten was hij dood. Wat een verdriet was dat. Het was zo'n schat van een hond en wij hadden zo bewust samen voor hem gekozen. Ineens was het over. Oom Harry belde wat later op of wij het fijn zouden vinden om een poosje Jim in huis te nemen. Bij wijze van afleiding. We hadden de afspraak gemaakt dat als ze loops zou worden dan zouden wij haar terug brengen. Erg bijzonder om een hond "te lenen" van iemand. Maar het was super....het was absoluut géén Rambla maar we hebben wel van haar genoten. We zaten in een spannende tijd en door Jim moesten we er lekker op uit.

Gisteren zijn we de hele dag bij Oom Harry geweest omdat Huub zijn ouders daar staan met de caravan. We hebben daar de tas met oranje spullen afgeleverd, anders moeten we dat allemaal meenemen naar Barcelona. Het was gezellig, we hebben een rit gemaakt door de omgeving met een kar en 4 paarden ervoor. Huub voorop op de bok naast Oom Harry. Hortsik....de paden op de lanen in.
We vonden het ook super om Jim weer te zien, inmiddels de trotse moeder van 12 stoere Golden Retreiver pup's. Het was wel even slikken want een jaar geleden zaten we ook bij haar hok om Rambla uit te zoeken. Maar om nu weer een pup te nemen zou niet verstandig zijn. We weten niet hoe het allemaal gaat lopen met Huub, óf hij ziek gaat worden en zo ja hóe ziek hij dan gaat worden.

Totdat we weggingen en Oom Harry nog even gedag gingen zeggen in de stallen. Hij maakte de opmerking dat hij wel kon merken dat Jim ons nog niet vergeten was, ze had de hele middag voor het hek gezeten van het stuk land waar de caravan van Huub zijn ouders staat. Zijn vrouw Helmie stond erbij en hij zei dat ze het er tijdens het eten over hadden gehad en dat ze ons graag een pup willen aanbieden. We mogen er zomaar een uitzoeken én....als het om wat voor reden dan ook niet zou gaan nemen ze haar terug. Ze vinden het zo erg voor ons wat er is gebeurd met Rambla en dat Huub ziek is en ze willen proberen om dat een beetje te verzachten door ons een nieuwe hond te geven.
Da's nogal geen klein kado, zeg maar.

Wij stonden stomverbaasd in de stallen en hop...daar kwamen de tranen al de hoek om zetten. We hadden ons flink en groot gehouden bij Jim en haar kindjes maar het viel niet mee.
En dan nu zo'n aanbod. Wat een lieve mensen. Esmée was natuurlijk helemaal in de gloria en stond te stralen.
Op weg naar huis hebben we de voors en tegens tegen elkaar afgewogen en het ziet ernaar uit dat de voors het gaan winnen. En dat komt ook door het "vangnet", dat als het niet meer zou gaan we haar terug mogen brengen. En dan zou ze het bij Oom Harry gewoon hartstikke goed hebben. Huub en ik gaan over een paar weken lekker een weekje op vakantie bij Oom Harry in een caravan en dan gaan we daarna een pup mee naar huis nemen. Huub en ik kunnen weer aan de wandel.

Ik kan er ook gewoon wéér niet van slapen, het is ook zoveel allemaal. Morgen om deze tijd ( het is nu 5.00 uur ) lopen we op schiphol, opweg naar Barcelona, daarna gaan we door naar Leipzich, Oranje naar de overwinning brullen en dan ook nog een pup aangeboden krijgen.....pffffff. Het is veel.
Huub slaapt nog lekker ( wat ook logisch is om 5 uur ) dus ik zeg ook uit zijn naam:

Bedankt Harry en Helmie!

16 Comments:

  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hee lachen zeg! Een jong puppie! Da's leuk nieuws zeg.

    Krijgt ie dan - net als jullie -trouwens ook een oranje shirt? Aaah, zie nu dat je ze in Eindhoven kan krijgen bij De Hippe Hond. Noteren dus in de agenda's dat adres.

    Veel plezier in Barca en Leipzig de komende dagen!

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Link van De Hippe Hond = www.hippehond.nl.

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    Zal vast wel Marjan. Wilde jij nog gasten bij wijkvereniging benaderen voor Doe Een Wens Stichting? Hoor het wel van je. groet Huub

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    Sorry Marjan had eerste reactie niet gezien. Ik zorg ervoor dat jij formulieren krijgt. Dank.

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    staat het gek als ik zeg dat ik nu enorm zit teglimlachen achter mijn pc???
    rambla is ook een beetje "mijn ""hond geweest...jee wat genoot ik van de wandelingen!!
    de bench kon ik laatst verkopen ,maar ik kon het gewoon niet ..beloven jullie dat ik als het nodig is ik weer mag zorgen voor jullie hondje???

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Wat een mooi aanbod zeg. Echt heerlijk lijkt me om weer zo'n kleine pup om jullie heen te hebben. En nu in Barcelona weer inspiratie opdoen voor een naam?... Gaudi... Barca of (Camp)Nou? Veel plezier!!!

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    of Rijki!

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi,wat gaaf zeg!!!!!!Heb je weer even wat anders omhanden!!!
    Ik weet niet of ik jullie nog zie bij tommy maar zo niet heeeeel veeel plezier in barca en natuurlijk in het oranjehuis!!!!!!
    Geniet er lekker van..
    Liefs van ons.
    p.s mo wat doe jij zo vroeg uit je bedje!!vast oefenen voor morgen...

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    wauw wat geweldig zeg! wat lief van harry en helmi en wat ontzettend fijn voor jullie!

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    dank dank dank allen. en es, graag als je wilt. margre we zoeken het dit keer waarschijnlijk bij Feyenoord. zou Ed de Goey wat zijn??
    Dank Shir en Go. alweer iets om naar uit te kijken:)

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Mo en Huub,

    wat een fantastisch gebaar! Hopelijk gaat alles goed. Enne...kunnen wij niet effe langskomen op de camping als jullie er zitten? Verder veel plezier in barcelona en Leipzig.

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    huubmaassluis@hotmail.com Hans. En R-2 bedankt, maar wie ben je dan?

     
  • At dinsdag, 06 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Huub en Monique.

    Via Margot kreeg ik het adres van deze weblog door, wat goed zeg!! Fijn en goed om dit te lezen en voor mij (en vele anderen) een mooie mogelijkheid om jullie ook zelf aan te kunnen spreken.

    Heel veel plezier in Barcelona en daarna op het WK!!

     
  • At woensdag, 07 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Huub,

    ik ben je kruiwagen naar van Basten!

     
  • At vrijdag, 09 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hé luitjes,
    wat een gave website zeg....
    zo blijven we allemaal een btje op de hoogte....
    wat heerlijk voor jullie dat jullie lekkah in barca zitten!
    Een nieuwe pup, oh heerlijk, nou geniet ervan en tot snel ..

    dikke kus nancy & mecio

     
  • At maandag, 12 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    dat is een erg leuk kado! heel veel plezier met de nieuwe bewoner! hoe gaat hij of zij heten?

    liefs Annemarie

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker