Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

15 juni 2006

Tweede kuur

Gisteren met Esmee en pa en ma naar Daniel den Hoed geweest voor mijn tweede chemo. Monique moest werken. Dat was wel jammer, maar zo ging het ook prima. Eerst bloedprikken en vervolgens daarvan de uitslag en een onderzoekje door de internist. Mijn bloedwaarden bleken prima hersteld na de eerste kuur en ook verder was ik lichamelijk (hoe tegenstrijdig dit ook klinkt) prima in orde.

Vervolgens naar het behandelcentrum. Het was goed en fijn dat Esmee er bij was. Ze kreeg een hele duidelijke uitleg over wat er precies gebeurde en ik hoop en denk dat dit voor haar ook wat van de lading heeft weggenomen. Ook zij merkte dat het er helemaal niet eng is. Hetzelfde geldt voor pa en ma, maar die kregen eigenlijk meer het beeld dat zij al hadden na onze verhalen bevestigd.

Alles liep nogal uit waardoor ik in plaats van 14.00 om 15.00 met mijn kuur begon. Dit kwam prima uit omdat Spanje-Slovenie om dat tijdstip begon en wij vanuit onze luie stoelen tijdens de kuur de wedstrijd konden kijken. Esmee aan het Slush Puppie- ijs, wij aan een bakkie.

Om kwart voor 5 was ik klaar, maar omdat er nog 2 minuten blessuretijd te spelen waren besloten we nog maar heel even te blijven zitten.

Nu voel ik me prima. Zit vol ongeduld op de bijwerkingen te wachten maar die hebben schijnbaar nog geen haast. Heb vannacht ook beter geslapen dat na de vorige kuur. Wel af en toe wakker geweest, maar niet zo zweterig als de vorige keer. Lijkt voorlopig allemaal weer goed te gaan dus. Gaan we maar zo houden. Huub

10 Comments:

  • At donderdag, 15 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    klinkt goed bro! laat die bijwerkingen maar zitten.

     
  • At donderdag, 15 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi,
    goed te lezen dat het (tot nu toe) goed gaat. Houden zo!
    Alleen verbaasd het me dat je bloedwaarden OK zijn, na alle alcohol van de afgelopen dagen :-)

    Misschien zien we elkaar morgen?

     
  • At donderdag, 15 juni, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    thx marjan. en robert, mijn bloedwaarden waren ok DANKZIJ de alcohol van de afgelopen dagen:). we zien elkaar inderdaad morgen. groet

     
  • At vrijdag, 16 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    He wat zie ik nu, Jasper heeft Huub ineens ingehaald in de poule. En Margré, jouw naam ben ik voor de nummer 400 nog niet tegen gekomen??? ik heb vast niet goed gekeken toch???

     
  • At vrijdag, 16 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Go, ik zeg niet hoeveelste ik sta...

     
  • At vrijdag, 16 juni, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    ik zeg ook niet hoeveelste ik sta. sta wel bij de eerste 53, verder verklap ik niets.

     
  • At vrijdag, 16 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    nee gre en go, jullie kunnen aandringen wat je wilt, ik zeg NIETS meer

     
  • At vrijdag, 16 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    neeeheeeeeeeee gre en go, ik zeg het niet!!!!!!!!!!!! houd nou eens op met zeuren. nee is nee!

     
  • At vrijdag, 16 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    doe nou eens niet zo kinderachtig margre en margot. ik ben het nu echt zat hoor!

     
  • At vrijdag, 16 juni, 2006, Anonymous Anoniem said…

    nana, ik heb toch al gezien waar jij staat huub! maar margre zie ik nog steeds niet voor de 400 staan! jeetje baal je er erg van margre?

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker