Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

01 augustus 2006

1 Augustus

Esmée is jarig. Hieperdepiep......Hoerááá!!!!!!!!! 13 jaar, en vol verwachting van wat komen gaat vandaag. Logisch, daar is het een kind voor. ( Nou ja, kind......).
Erg dubbel allemaal, gisteren avond toen ze naar bed was gewoon balonnen staan blazen, slingers opgehangen, een lekkere taart gemaakt, het gezellig gemaakt voor haar dus.
Ik vind het bijzonder belangrijk dat vandaag een fijne dag voor haar gaat worden. En dat gaat lukken.
Maar dubbel is het wel ja.

De afgelopen dagen zijn wisselend verlopen. De ene keer voelt Huub zich redelijk goed en het volgende moment was het weer helemaal mis. De medicijnen helpen wel maar hij moet er toch wel regelmatig en behoorlijk wát van slikken wil hij hoofdpijn vrij zijn.

We hebben ontzettend veel aanloop gehad, kaarten en telefoontjes. Super. Dank allemaal weer daarvoor.

Zondag ochtend stond Huub redelijk vroeg op. En aangezien je normaal gesproken flink je best moet doen om hem uit bed te krijgen wist ik al hoe laat het was. Ja hoor, de voetbaltas werd ingepakt.
De training is weer begonnen en die wilde hij niet missen.
Ik ben meegegaan omdat ik het niet zo fijn meer vind als hij zelf moet rijden. Dus om half 11 óp naar het voetbalveld. En ik moet zeggen dat ik toen wel even een traantje heb weggepinkt hoor.
De jongens waren nét begonnen en hij sloot aan met hardlopen. Overal hoorde je ''klasse Hupie,klasse jongen''.
Hij heeft in zijn eigen tempo de anderhalf uur volgemaakt. Maar toen was hij ook wel kapot.
Huub baalde ervan dat hij zelfs de keepers er niet meer uit kon lopen.
Na de training naar huis gegaan en daar ging het mis. Hij heeft zich helemaal leeggekotst en is de rest van de zondag in bed gebleven.

En toch is hij van plan om te blijven trainen zolang als het gaat. Hij heeft de hoop om toch weer wat conditie op te bouwen en zo weer wat sterker te worden. Da's karakter hé?

Gisteren morgen werd hij wakker met knallende koppijn. Vriend en gezin zou langs komen maar die heeft hij afgebeld. Ging op dat moment ook echt niet. Maar snel een nieuwe afspraak maken Dennis.
In de loop van de dag ging het weer beter en hij was tegen de middag weer hoofdpijn vrij. Dan zie je ook gelijk een andere Huub. Meer eetlust, heldere ogen en zelfs af en toe een grapje. Heerlijk.

Gisterenavond was Boudewijn hier. Over een paar weken krijgen hij en Aline hun derde kindje. Hij heeft ons gevraagd of wij de peetoom en peettante willen worden van het kleintje.
Tuurlijk, geweldig toch. We vinden het een hele eer.

Vorige week in het ziekenhuis was de boodschap van de neuroloog om naar huis te gaan en eerst eens het een en het ander te ''gaan verwerken''.
Nou mag iemand mij vertellen hoe je dat doet.
Zo van; ok, ik ga nu eens even een poosje zitten verwerken? Wij weten niet hóe, we proberen wel zoveel mogelijk te praten, maar het leven van alledag gaat ook gewoon weer door. Als je soms denkt dat het leven even stil staat dan heb je het mis, de boodschappen moeten gedaan worden,het prakje moet 's-avonds gewoon op tafel komen en vandaag......

......gaan we ''gewoon'' een feestje vieren. Ons meisje wordt tenslotte maar één keer 13.

Next time more.....liefs Monique.

10 Comments:

  • At dinsdag, 01 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Huub, en Monique,

    Gefeliciteerd met Esmee. Zoals jullie misschien gehoord hebben zijn Mirella en ik even een weekje uit 'de roulatie' geweest. Vandaag had ik eindelijk weer even tijd om jullie weblog te lezen. Leuk dat je bent wezen trainen Huub, en een echte laatste man kan het ook zonder conditie prima neerzetten allemaal. Dus dat je achteraan loopt maakt niets uit. Met de geboorte van onze Thijs zijn wij natuurlijk erg blij. En denk maar zo, met Thijs erbij is er weer 1 extra die aan jullie denkt.

    Groetjes,
    Martin, Mirella, Thijs

     
  • At dinsdag, 01 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Huub en Monique!!!

    Tegenstellingen...met een glimlach en tegelijkertijd met natte oogjes jullie site bekeken, gelezen en ...bewonderd, jemig! Zijn geen woorden voor om te beschrijven wat er allemaal gebeurt nu. Echter, er is toch wel één woord wat al maanden steeds weer bij me opkomt als ik Margot weer hoor vertellen over de mooie intense momenten en ook over de mindere, de vervelende momenten; RESPECT! Respect voor jullie, voor jullie gezin, voor jullie familie voor hoe jullie deze site hebben gemaakt, de verhalen hebben geschreven. Verhalen over het tekenen van het contract bij FC Barcelona (en terecht Huub, dat zat er natuurlijk allang aan te komen!!!), over het ontbreken van de slippers in dat veel te luxe hotel, over de pup, de in-en in trieste momenten en vandaag dan de verjaardag van Esmee (van harte!)), ja...respect! Ik wens jullie heel veel sterkte en alle liefde! Er wordt aan jullie gedacht en met jullie meegeleefd, zet m op kanjers!!!

    Veel liefs en een dikke knuffel!
    X-JeAnnette

     
  • At dinsdag, 01 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    He Family,
    Van harte gefeliciteerd met Esmeetje,dat ze maar een grote wijze meid mag worden!
    Wat een vent joh die Huub huub hoera... "gewoon" gaan trainen zondag, da's pas een vent!!!
    Stop hem maar lekker vol met taart,kan ie zondag "gewoon" weer gaan trainen.......
    Liefs Danielle

     
  • At dinsdag, 01 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hey, mo en huub gefeliciteerd met jullie grote kleine meis, dikke kus ron en belin xx

     
  • At dinsdag, 01 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hi lieve Huub en Monique,

    zoals jullie van mijn ouders vernomen hebben heb ik zaterdag een kaartje op de post gedaan met daarbij informatie over een klinische studie met een experimenteel medicijn tegen melanoma maar jammer genoeg hebben jullie deze nog niet ontvangen (misschien heb ik hem te weinig gefrankeerd....ik stuur niet zo vaak kaarten).

    Zoals jullie weten werk ik bij een farmaceutisch bedrijf en we zijn zelf ook bezig met het opzetten van een onderzoek in melanoma patienten maar daarbij is het een vereiste dat de patienten nog geen chemotherapie gehad hebben. Ik heb het hierover gehad met een van onze artsen en triest genoeg kan hierin geen uitzondering gemaakt worden.

    Wel heeft die arts snel een onderzoekje gedaan op www.clinicaltrial.gov (een database waarin alle klinische studies wereldwijd geregistreerd staan) en hij kwam aan met een uitdraai van een studie in NL (welke o.a. loopt in het NKI en VUMC in Amsterdam) met een experimenteel medicijn (van Medarex) o.a. in melanoma patienten waarbij chemotherapie niet aangeslagen is. Hierbij de link naar de samenvatting van die studie: http://clinicaltrials.gov/ct/show/NCT00094653?order=1

    Ik was aan de ene kant een beetje huiverig om deze informatie door te spelen omdat ik jullie geen hoop wil geven terwijl de kans natuurlijk aanwezig is dat Huub toch niet aan de voorwaarden voldoet en omdat ik ervan uitga dat jullie al onder begeleiding staan van experts op dit gebied die ook toegang hebben tot deze informatie. Aan de andere kant moest ik het wel gewoon doorsturen want je weet maar nooit.

    Ik vind het ook moeilijk om te beschrijven hoe verschrikkelijk ik dit voor jullie vind. Heel veel sterkte!

    Liefs,
    Alwin.

     
  • At dinsdag, 01 augustus, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    super alwin, bedankt. kunnen we ons wee ergens in vastbijten. en hoop doet leven:)

     
  • At woensdag, 02 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    He van harte Esmee! 13... dat betekent meer zakgeld..toch?!
    Maak er een mooie dag van met elkaar,
    groeten Arjan, Diewertje en Silvette

     
  • At woensdag, 02 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Huub (en alle andere naasten),
    Ik sprak vandaag je ouders in Raalte en hoorde het afschuwelijke nieuws. Gewoon niet voor te stellen. Heb dus vandaag maar meteen eens op jullie site gekeken en als ik dat allemaal leest krijg ik kippevel en springen de tranen me in de ogen. Wat moet ik in godsnaam zeggen. In ieder geval wil ik je bij deze laten weten dat ik jullie heel veel sterkte wens en ik zal op de site wel volgen hoe het gaat. Ik hoop dat jullie toch nog heel veel mooie momenten mogen beleven (als je dat in deze situatie mooi mag noemen).
    Groeten,
    je oude buurmeisje, Iris.

     
  • At donderdag, 03 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hallo allemaal dank jullie wel.
    ik heb dirk kuyt ontmoet en een navelpiercing gekregen.
    het deed geen pijn
    groetjes esmee

     
  • At donderdag, 03 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi,esmeetje en de rest van de fam..
    we zijn net terug en eerst even de weblog lezen.
    nog gefeliciteerd met je verjaardag.damy vind het erg leuk van je piercing dat je kuyt hebt gezien.Huub,de rest van de verdediging komt zondag weer trainen dus het stel is weer compleet!!!!!!Ik vind je een echte topper!!En mo hoe je het allemaal op papier krijgt ,ik weet het niet,maar ik vind het super knap..je bent een kanjer.
    Ik hoop dat ik jullie zondag zie zo niet bel ik even om langs te komen....heel veel liefs en sterkte

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker