Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

26 oktober 2006

25 oktober 2001....Hoe het allemaal begon.


Het is vandaag precies 5 jaar geleden dat Huub en ik elkaar leerden kennen. Zelfs het tijdstip klopt. 22.30 uur.
Ik was al bijna een jaar alleen met de kinderen, ik was winkelbegeleidster van 17 bakkerszaken en had net een p.c. Heerlijk was dat, 's-avonds had ik wat admin.werk te doen op de p.c. en daarna een beetje chatten en het net afstruinen.
Ik weet nog dat ik net dacht.....ik stop ermee, ik ga lekker mijn bedje in. Er was niks te beleven op het net en mijn wekkertje stond elke morgen op 6 uur. Ik wilde nét mijn p.c. afsluiten toen mijn naam (Morena) aangeklikt werd door ene Kevin die tegen mij zei: ''Wat een mooie naam heb jij''. Ik moest lachen en tikte terug: ''dank je, jij ook''. Zoonlief heet tenslotte Kevin. Maar dat was dus Huub.Hij had de nickname Kevin gekozen omdat hij dat toevallig een mooie naam vond.
We kletsten wat en ik besloot om nog één wijntje te nemen en dan toch echt mijn bedje in te duiken. Nou da's dus niet gelukt. Dat ene wijntje werd een fles en 's-morgens om half 5 ging ik naar bed. We hebben de hele nacht zitten kletsen en tikken.
Pijnlijk moment toen om 6 uur de wekker afliep. Vanaf dat moment hebben we alleen nog maar hele avonden en nachten zitten tikken. Over alles konden we praten. Het klikte gewoon.

Na ruim een week zijn we gaan bellen. De telefoon rekeningen knalde de pan uit. Wat hebben we veel gepraat. Maar we zaten met alles op één lijn. Ik vond hem erg leuk en ik had het gevoel dat ik verliefd aan het worden was.
Hij voelde precies hetzelfde zei hij. Één klein probleempje.......ik was wel 9 jaar ouder. van het begin af aan heeft Huub me verteld dat hij op mij viel en niet op mijn leeftijd. Leeftijd is maar een getalletje zei hij dan. Ik heb hem nog wel een paar keer gevraagd of hij niet beter op zoek kon gaan naar een meisje van zijn eigen leeftijd maar dan verklaarde hij me voor gek.

Na 3 weken (15 november) hadden we ons eerste afspraakje. Huub zou naar Maassluis komen en we zouden ergens een hapje gaan eten. 180 kilometer rijden voor een meisje en een hapje eten....dús!
Wat was ik zenuwachtig die avond. Ik kon niet geloven dat ik hem ook echt ging ontmoeten en ik was ook wel een beetje bang dat hij op het laatste moment zou afhaken. Maar neen....er werd beneden aangebeld en daar stond Huub. Of hij op het juiste adres was. Ja hoor, kom maar boven. En daar kwam hij aanlopen. Mijn knappe vriendje uit het oosten van het land. Wat was ik benieuwd of het ''life'' ook zou klikken.

Iemand die net zo zenuwachtig was als ik was Esmée. Ik had haar al veel verteld over Huub en ze vond het helemaal leuk dat mama verliefd was. Ze had hem zelfs al wel eens gesproken door de telefoon. Ze liep al in haar ochtendjasje om naar bed te gaan maar ze wilde hem perse ontmoeten.
Toen hij dan ook aan kwam lopen rende ze naar buiten naar Huub toe, ze pakte zijn hand en zei:'' Hallo, ik ben Esmée, kom maar dan breng ik je naar mama''.

En daar kwam mijn vriendje aanlopen met mijn meisje aan zijn hand. En of het klikte?
Hij is ''nooit'' meer weggegaan.

Morgen is het een maand geleden dat Huub overleed. En vandaag is het 5 jaar geleden dat we elkaar leerden kennen. Het botst allemaal weer lekker dus.

Ik neem dus nu maar een drankje op de afgelopen 5 jaar. Jij ook één Huub? Proost liefie.

( deze log is van gisteren maar weer niet doorgekomen, probeer het vandaag nog maar eens.)

11 Comments:

  • At vrijdag, 27 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi monique,

    Fijn dat je alles van je af kunt schrijven, en dat je dat op de site doet is toch prima, geregeld lezen wij nog op huub en monique's weblog, gewoon even weer terug denken aan alles.

    groetjes: henriëtte van eunen

     
  • At vrijdag, 27 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi monique,

    Fijn dat je alles van je af kunt schrijven, en dat je dat op de site doet is toch prima, geregeld lezen wij nog op huub en monique's weblog, gewoon even weer terug denken aan alles.

    groetjes: henriëtte van eunen

     
  • At vrijdag, 27 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi monique,

    Fijn dat je alles van je af kunt schrijven, en dat je dat op de site doet is toch prima, geregeld lezen wij nog op huub en monique's weblog, gewoon even weer terug denken aan alles.

    groetjes: henriëtte van eunen

     
  • At zaterdag, 28 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lief van je Henriëtte, dank je wel. Veel mensen lezen de log nog. Het heeft veel losgemaakt bij vele mensen. Ik ken je niet persoonlijk maar jij bent ook zo iemand die ons altijd tot steun is geweest, gewoon door mee te leven.

    En Hans, jij laat het ook nooit afweten man. je bent een toppertje hoor.

    liefs van Monique.

     
  • At zaterdag, 28 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,

    Stiekum hoopte ik al dat je door zou gaan met de weblog. Waarom zou je stoppen? Het is huub en monique's weblog, dus ook jouw denken, jouw gevoel wat je kwijt wilt. Maar ook zeker voor de mensen die het lezen is het goed. Wij willen ook weten hoe het met Monique is. Voor jou een prima uitlaatklep, deze log, goed van je dus dat je gewoon doorgaat.

    Laat je maar lekker gaan hier, dit is jouw ding. En we denken allemaal aan je.

    Liefs Natasja

     
  • At zaterdag, 28 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    thnxxxx Marjan, snel eens afspreken hé? Najib zat nog in de planning. ik kom eerdaags weer eens langswaaien bij de Flat hoor.


    En Natasja, hoe gaat het bij jullie meisje? Ik moet ook zo vaak aan jullie denken. Hoe gaat het met Thomas? Zijn de uitzaaiingen bij hem nog te verwijderen? We zijn lotgenootjes meisje. En ik wil er altijd met je over praten hoor. Zeg maar als je er behoefte aan hebt. Sla maar lekker je armen om je mannetje heen, deze tijd is extra kostbaar. Geef hem een knuffel van dat mens die hij niet kent, maar wel erg vaak aan hem denkt. Hou je groot he meisje, je kan het.

    Liefs Monique

     
  • At zaterdag, 28 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Monique,

    Je blijft het maar vragen ("hoe gaat bij jullie"), die Monique toch! Lief van je.

    Het gaat niet goed Monique, het is al weer zo ver. Vorige week weer wat gevonden. Het wordt nu niet meer weggehaald, ze starten met chemo.

    Da's ook de reden dat ik even niets van me heb laten horen.Dit is jouw verhaal, jouw gevoel. Als ik 't ook maar voor de helft zo zou kunnen doen als jij... Fantastisch zoals je elke keer weer beschrijft wat je denkt en voelt en je even lekker kan laten gaan.

    Of ik het zo kan? Ik weet het niet, maar stiekum heb ik wel veel van je geleerd, hoe gek 't ook klinkt...

    Liefs Natasja

     
  • At zondag, 29 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique,

    Dikke knuf van Jeanette gewoon omdat je dat verdiend!!

     
  • At zondag, 29 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Oh Natasje meisje toch, we weten natuurlijk precies wat er verder met Thomas gaat gebeuren.

    Maar jij zit nu in de fase waar ik destijds in zat. Knokken, vechten, hoop hebben, bidden en het je niet voor kunnen stellen dat je allerliefste mannetje en vader van je kinderen er op een goed moment niet meer is.

    Ik ga jou niet vertellen hoe het gaat verlopen meis, dat weten we wel maar dat is té confronterend voor je. Jij moet alle stadia doorgaan met Thomas en ''jullie'' ziekte. Want dat is het he......niet alleen Thoma heeft kanker......het hele gezin heeft het.Natas........zou je het fijn vinden om met me te bellen??????

    Laat het dan weten via melanoom.nl, en als je het fijn zou vinden dan geef ik je mijn telefoon nummer. Als ik niks van je hoor is het ook ok, ik weet wat het is om in tweestrijd te zitten wat dat betrefd.

    Dikke knuf van mij meis, be strong!!!!!!!!!

     
  • At zondag, 29 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hallo Monique,

    Ik vind het net als al die anderen hartstikke goed, dat je door blijft gaan, zolang je er zelf behoefte aan hebt. Ook hier denken we nog dagelijks aan Huub en natuurlijk jou. We wensen je nogmaals heel veel sterkte en kracht toe en blijven kijken op de site.

    Groeten
    Corine (en de rest van de familie) uit Raalte

     
  • At maandag, 30 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,
    Regelmatig kijk ik nog naar jullie weblog. Waarom? Het blijft me bezig houden, juist door wat ik allemaal gelezen heb op het weblog. En omdat ik het niet kan bevatten. En daarom ga ik regelmatig even naar de begraafplaats en zeg dan gewoon "gedag" tegen Huub en tegen Nees. Ze liggen dicht bij elkaar en voor beiden vraag ik me af: "waarom?" Het antwoord kan ik niet geven......ik kan jullie wel sterkte wensen en dat doe ik hierdoor dan ook. Blijf schrijven, wij blijven lezen.
    Sterkte, Wilco

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker