Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

16 september 2006

Lieve mooie sterke Huub,

.......daar lig je dan, de hele dag in bed. Wat gaat het hard liefie. Ongeveer 5 weken geleden speelde jij nog een halve wedstrijd mee. Anderhalve week geleden liep jij nog de trap op en af, welliswaar met jou hand stevig in de mijne omdat het lopen iets minder makkelijk ging, maar tóch, je deed het nog en we sliepen gewoon samen in ons bedje.
Vorig weekend in het ziekenhuis gelegen, met de ambulance naar huis gebracht, bedje in de woonkamer van de thuiszorg en volop verzorging nodig.
Maar nog steeds kon jij met een arm om mij heen even naar de tafel lopen om even te zitten. Je liep een stukje van het bed naar de stoel. Je at nog prima, je had overal nog trek in.

En nu....we zijn nu weer een paar dagen verder en het gaat weer slechter met je. Je kan nu echt niet meer lopen, je tenen worden wat blauw, je voelt tintelingen in je voeten en armen en ook je armen kan je niet meer stil houden. Je bent met name 's-nachts erg onrustig en da's niet zo gek want dan is het donker en stil. Geen vertrouwde geluiden om je heen. De eerste nachten lag ik nog ''gewoon'' beneden in ons bed en jij boven in de woonkamer, ik met mijn GSM en jij met de huistelefoon. Als er wat aan de hand was belde jij mij en kwam ik naar je toe. Eergisteren ben ik op de bank bij je gaan liggen omdat ik je niet meer alleen wilde laten. Kapót was ik de volgende morgen. En de hele dag erna. Het gezinnetje draait overdag ook gewoon door en als je dan hele nachten in de weer bent gaat je dat wel opbreken.
De telefoon gaat de hele dag, we hebben de hele dag door bezoek.....ik trok het gisteren écht niet meer. Vandaar dat ik nachtzorg heb aangevraagd.
Yvonne en ik maakten er grapjes over dat je misschien wel een lekker jong blond ding naast je bed zou krijgen, toen jij zei dat je dat geen gek idee vond vonden wij dat het maar een dikke kenau moest worden met één tand in haar mond en een dikke sigaar tussen de lippen. Daar hebben we nog wel even smakelijk om gelachen.
De nachtzuster kwam om 2300 uur en zou de volgende morgen weer gaan om 700uur. Ze was zo zwart als roet en haar naam was Flurrie.
Ze was super lief en heeft je ongetwijfeld goed verzorgd, maar wat heb ik gelachen toen ik jou de volgende morgen vroeg of ze een beetje goed voor je gezorgd had en jij zei; ja dat wel, maar ze snurkt zo hard.
Flurrie heeft gewoon lekker zitten maffen in de stoel.
En daar lig jij dan, in bed, met een pikzwarte snurkende vrouw op de bank. Hemel wat heb ik gelachen. Sorry hoor.
Maar Flurrie was er ook zodat ik eens lekker kon slapen en da's wel gelukt. Ik heb heerlijk gemaft.
Vanavond zou ze ook weer komen maar ik heb haar afgebeld voor de komende 2 nachten. Kevin en Esmée wilden alletwee uit en zouden wat later terug komen, op Esmée wil ik nogsteeds wachten als ze thuiskomt, en dan zit ik vanaf 2300 uur met Flurrie op de bank. Ik doe het lekker zelf het weekeinde en van zondag op maandag komt Flurrie weer.

Vandaag ook weer veel bezoek gehad en ik merk aan je dat dat steeds zwaarder voor je gaat worden. Al die mensen ( hoe goed bedoeld dan ook ) aan je bed, die je nog even willen spreken en waar jij gevoelsmatig je best voor moet doen om wakker te blijven. Ik beloof je ook dat er morgen niemand komt, morgen even helemaal niks, gewoon alleen wij.

Jou verzorgen wordt wel steeds zwaarder, jij kan niet meer meewerken, je wordt daardoor steeds zwaarder, maar ook geestelijk is het moeilijk, jij voelt ''het'' niet meer aankomen en je bent dus de hele dag overgeleverd aan mij om het schoon te maken en op te ruimen. Als je maar weet liefie dat ik het met liefde doe.
Het is wel fijn dat de thuiszorg het 's-morgens komt overnemen.

De hoeveelheid medicijnen die je uit het ziekenhuis meekreeg zijn inmiddels al verdubbeld. De pijn in je hoofd is aardig onder controle, maar de rest van je lijfje begint ook zo'n pijn te doen. Je rug, je benen, je buik. Slikken gaat al een stuk moeilijker. Je transpireert de hele dag en nacht, alles kost je moeite.

Lieve schat, ik zit even héél snel te tikken op onze log, even mijn momentje, ik heb je net lekker gewassen en je je medicijnen gegeven en je slaapt nu weer lekker, maar ik heb Kevin zijn oude vissers stretcher al naast jou bed gezet en daar ga ik voortaan slapen. Ik laat je niet meer alleen.
Wij gaan de nachten samen te lijf. Al moet ik er 5 DVD's van Bert Visscher in schuiven 's-nachts, die nachten gaan wij doorkomen.
Ik ben zó bang dat je er ineens tussenuit knijpt 's-nachts, daar ben jij eigenwijs genoeg voor.

Weet wel liefie, in je bange uren dat ik bij je ben, ik laat je niet meer alleen. En als jij 20 keer een sjaggie wil roken 's-nachts dan roken wij 20 keer een sjaggie.

Het gaat zo hard liefie, en ik ben zo bang om je te laten gaan, maar ik vind het nog veel erger dat je nu zo moet lijden.
Ik hou van jou Huub Nijkamp en wat er ook gebeurt....ik ben bij je.

Je Moreentje.

18 Comments:

  • At zaterdag, 16 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Monique, verschrikkelijk om te zeggen, maar ik hoop dat deze ellende niet lang meer hoeft te duren. Voor Huub, maar ook voor jou en de kinderen. Nogmaals, wat zal je mannetje blij zijn dat jij aan zijn bed zit! Je doet het heel goed Monique!!
    Ik denk zo vreselijk veel aan jullie.

    Natasja

     
  • At zaterdag, 16 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Huub en Monique,

    Als ik op zou schrijven wat ik jullie zou willen vertellen dan staat direct julie site vol,
    maar nu ik aan het schrijven ben weet ik toch echt niet meer hoe ik alles moet verwoorden, maar ik zal toch een poging wagen:
    de 1e keer dat je bij MSV kwam, vroeg Leen Muis aan mij, of ik je mee wilde nemen naar de kleedkamer zodat ik je aan de groep kon voorstellen, aangezien het direct klikte tussen ons waren we nog zo gezellig aan het praten dat bij aankomst in de kleedkamer de groep al lang en breed aan de training was begonnen.
    toen moest je jezelf maar voorstellen op het veld, ik denk dat je dat snel genoeg hebt gedaan,(een forse tekkel en een schaaf later en uiteraard als goede voetballer) wisten de meeste al vrij snel wie Huub was.
    door je heerlijke nuchterheid en humor ben je snel door de groep opgenomen.
    over humor gesproken, ik vergeet je 180 er nooit meer tijdens een dart toernooi tijdens onze partij, huub had nog nooit gedart, gooit die .... een 180 er en precies tegen mij)
    beste Huub, ik zal je niet snel meer vergeten, in de korte periode waarin ik je heb leren kennen heb je een speciale plek in mijn hart verworven.
    klinkt cliche om dat te zeggen als het slecht gaat met iemand, maar geloof me a.u.b. het is echt zo!!
    beste Huub en Monique koester de laatste momenten met elkaar, alle sterkte toegewenst tijdens het laatste deel van de wedstrijd....

    Mike Warnaar

     
  • At zaterdag, 16 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Dank je Mike, ik zit te lachen en te janken tegelijk.
    Mooi stelletje waren jullie inderdaad. Hij mocht jou ook graag Mike, ik zal je stukje aan hem voorlezen.
    Liefs Monique.

     
  • At zaterdag, 16 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Huub en Monique,

    Wij willen jullie en de kinderen heel veel sterkte en kracht toewensen. Wij kennen Huub van de voetbal uit Heeten. Monique wij kennen je niet, maar wij hebben grote bewondering voor de manier waarop jij hiermee om gaat en uit alles wat wij lezen blijkt je grote liefde voor Huub. Heel veel groeten en heel veel sterkte toegewenst, wij zullen heel veel aan jullie denken en met jullie mee leven.

    Jan en Tonnie Oosterlaar

     
  • At zaterdag, 16 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique, ik lees jullie weglog sinds je eerste bericht op melanoom.nl. Ik ken je niet, maar ik wil je laten weten dat ik zo ontzettend veel bewondering voor je heb. Ik denk elke dag aan jullie. Heel veel sterkte gewenst.
    Birgit

     
  • At zaterdag, 16 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique en Huub,

    Flurrie... dat doet me denken aan zo'n ijsje wat je op kan slurpen...(volgens mij heette dat slush-puppie of zo), dus die snurkgeluiden kloppen daar dan wel bij!
    Maar ik denk dat Huub het wel superfijn vindt dat zijn eigen vrouwtje naast hem komt snurken.
    Jullie doen het super samen; kanjers dat zijn jullie!

    Silvette

     
  • At zaterdag, 16 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Huub en Monique,

    We willen jullie en de familie Nijkamp veel sterkte en kracht toewensen. Monique, we hebben diepe bewondering voor je hoe je met de situatie omgaat.

    Geef Huub een dikke knuffel van ons!!

    Veel liefs,

    Dennis, Petra en Job

     
  • At zaterdag, 16 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve allemaal

    Ik wilde even laten weten, dat we het hartstikke leuk hebben gehad in drievliet. wat een lieve en leuke meid is esmee geworden zeg! Wat peter en mij opviel was dat ze enorm volwassen over de situatie kan praten. Ik hoop dat ze een leuke dag heeft gehad...

    Heel veel sterkte de komende tijd. Geef Huub een knuffel van me.

    xxx Theres

     
  • At zondag, 17 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Huub en Monique,

    We gaan het nu even niet hebben over mijn "schietspier" maar meer over hoe oneerlijk en hard het leven kan zijn. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd...We denken aan jullie..

    Liefs Erik en Astrid

     
  • At zondag, 17 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Beste huub en Monique,

    Wij hebben jullie de afgelopen maanden gevolgd via jullie site,
    Ik vind het moedig en fijn van je monique dat je het allemaal kan verwoorden,
    We leven met jullie mee!

    Kanjers zijn jullie.

    Walter en Petra Vijverberg

     
  • At maandag, 18 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Huub en Monique,

    Koester iedere minuut... de kostbare tijd die jullie nog samen en ook met de kinderen, mogen hebben.
    Koester de kostbare momenten van stilte,het vasthouden het en/of alleen maar het bij elkaar aanwezig zijn.
    Lieve Monique met al jou liefde en kracht,wat jij bezit...in je hebt,weet ik,dat als de tijd daar is,jij,hoe moeilijk het nu ook klinkt maar als Huub "weg wilt" jij hem loslaten kan en jij hem die bevestiging geeft.
    Het meeste wat je zo pijnlijk en zo innig lief hebt te kunnen laten gaan en loslaten is voor ons mensen het moeilijkste wat er bestaat maar uiteindelijk overwint jouw liefde ...je eeuwige liefde voor Huub.
    Wij wensen jullie beide en ook de kinderen heel veel sterkte in deze zo voor jullie moeilijke laatste strijd, de strijd in en tegen oneerlijkheid van dit leven...

    Karin en Peter

     
  • At maandag, 18 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Wij willen jullie alle sterkte, liefde en moed toewensen in de komende tijd. Het is moeilijk de
    juiste woorden voor deze situatie te vinden maar wij denken costant aan jullie.

    Veel liefs
    Ria en Ed Witt

     
  • At maandag, 18 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Huub en Monique,

    Jullie kennen me niet goed maar ik ben de broer van Jasper, dus de zwager van Margré en de aangetrouwde zwager van Huub. Ik heb van Jasper en van mijn vader de link van jullie weblog ontvangen en lees met tranen in mijn ogen de verslagen.
    Zeer triest en ook mooi tegelijk.

    Ik ben nu in Boedapest, Hongarije, waar wij al drie jaar wonen en het is toch ongelooflijk dat ik hier op 1300 km afstand zo via het Internet op de hoogte kan blijven.

    Als ik in Rotterdam ben fiets ik zo af en toe naar het strand en kom dan langs Maasluis. Ik weet van Margré dat jullie daar wonen. Bij iedere volgende keer wanneer ik daar langsfiets zal ik ongetwijfeld weer aan jullie denken.

    Ik wil jullie, Huub, Monique, Kevin en Esmée, Margré, Margot, Ben en Riet, en de vele vrienden in ieder geval nog heel veel sterkte en energie wensen tijdens deze zware dagen.

    Heel veel liefs uit Boedapest,
    Emiel.

     
  • At dinsdag, 19 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    lieve Huub en monique,ik lees sinds kort jullie weblog het is een hele moeilijke tijd voor allemaal.Uiteraart blijven wij ook op de hoogte via Ben en Riet.Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan jullie denk, temeer dat de caravan er nog staat en wij zo gehoopt hadden jullie nog een paar dagen bij ons te hebben,want het was een leuke tijd!ik wens jullie heel veel sterkte en liefs toe, ook van oom harry en de kids. helmie

     
  • At dinsdag, 19 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Huub en Monique,

    Rillingen bij het lezen, bewondering voor hoe je deze weblog bijhoud, moeite met het formuleren van deze woorden...

    Ik ken jou niet Monique, maar Huub wel van vroeger als grote stoere buurjongen in de van Walbekestraat in Heeten. Wat wordt alles betrekkelijk als je de verhalen nu hoort en leest. Ik hoop dat de tijd die jullie nog rest voor een groot deel gevuld mag worden door 'mooie' momenten!

    Sterkte!

    Emiel

     
  • At dinsdag, 19 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Tante Monique en Huub,

    Ik ben eindelijk klaar met het lezen van de weblog. Ik heb niet zoals de meesten vanaf het begin al aandachtig jullie site gevolgd. Er was nog zoveel hoop en helemaal nog geen reden om ons zorgen te maken. Alles zag er ook eigenlijk nog zo goed uit.
    Je denkt er jammer genoeg niet altijd over na hoe het nu eigenlijk gaat bij de andere familieleden.
    Je hebt allemaal je eigen dingetjes om je druk over te maken.. school, mn studie, Remco, mn ouders, het nieuwe hondje (waar ik ondertussen al helemaal verliefd op ben geworden ;))

    Ik vind het super hoe je het geschreven hebt... zo realistisch en eerlijk. Als je dit dan allemaal gelezen hebt... zijn er geen woorden meer alleen tranen. Heel veel tranen..

    Ik leef ontzettend met jullie mee.. denk heel veel aan jullie.
    De mooie vakantie, de cabaretvoorstellingen van onze Bertje, en natuurlijk de bruiloft. Die prachtige bruiloft. Die vergeet absoluut niemand meer ;)

    Heel veel liefs,
    Willemijn en Remco

     
  • At zondag, 04 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Jammer dat er zoveel nadruk werd gelegd op de zwarte kleur van fluri. Op zo'n momenet is dit toch niet belangrijk. Bah!!

     
  • At maandag, 02 april, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Op zo'n moment is een klein beetje humor juist heel erg belangrijk ANONIEM!!!! ( flink hoor ).
    Heb je ook wel gelezen dat ze héél erg goed voor hem gezorgd heeft?
    En waarom zou iemands huidskleur NIET genoemd mogen worden????? Is het een schande ofzo???
    Een ANONIEMPJE met een kort lontje.

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker