Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

19 september 2006

Even kort.......

......want Huub slaapt en ik wil hem niet té lang alleen laten. En daar komt nog bij dat we nu nacht zorg hebben en die is er zodat ik een nacht kan slapen. En dan moet ik ook wel gaan slapen natuurlijk, niet nog úren achter de p.c. gaan zitten.

Flurry was afgelopen nacht voor het laatst en vannacht krijgen we een ''nieuwe'' voor 5 nachten. Best gek hoor, vreemde in je huis, je zegt welterusten en gaat naar bed. Maar ja, dat zijn allemaal zaken waar we ons aan moeten overgeven.

Huub heeft nu de hele dag door zorg als dat nodig is. Ik verzorg hem zoveel mogelijk, we krijgen 's-morgens de thuiszorg en als er nood is kan ik ze altijd bellen en ze komen. En da's wel super.

Het word wel steeds zwaarder nu, maar ik heb súper veel hulp en dat is fijn.

Zondagmorgen ben ik aan de bel gaan trekken bij artsen. Huub slaapt 's-nachts bijna niet en is bang. Geen vertrouwde geluiden om hem heen, donker, de nacht duurt lang, een vreemde op de bank, pijn en angst. Pffffff......kom dan de nacht maar eens door.
Op advies van Annemarie mijn schoonzusje heb ik gevraagd om morfine pleisters. Die heeft Yvonne zondagmorgen voor me opgehaald en ik heb er een opgeplakt bij Huub.

Een uur later raakte hij in een toestand van delier. Dat is een angst aanval. Een delirium dus. Ik schrok me kapot en Huub zijn ouders en zusjes waren ook hier en die schrokken net zo hard. Ik dacht.....nou, dit is het dan hé, dit is hét moment. Direkt een arts opgebeld met de mededeling dat zij of hij NU moest komen. Dat duurde nog bijna een uur. Het was een reactie op de morfine. Huub heeft er nu medicatie bij om de angst tegen te gaan. Vanmorgen ook weer aan de bel getrokken.........Hállo....met Monique!!!!!!! Ik wil even wat sterkers voor mijn man want hij komt die pokke nachten niet door. We hebben nu een partij medicijnen in huis daar krijg je een kudde olifanten mee plat.
Als het goed is gaat hij nu met de juiste medicijnen de nachten doorslapen.
Ooooooooooh ik hóóp het zo!!!!
Huub geeft nu af en toe zelf aan dat hij het zat is, dat hij op is. Maar daarna zegt hij weer dat hij nog lang niet wil opgeven.
Maar hij kan helemaal niks meer. Vanmorgen zat hij naar zijn benen te kijken en toen zei hij.....Monique, hoe kan het nou dat mijn benen het niet meer doen?
Dan breekt toch verdomme je hart.....een selectie speler, met een schot in zijn pootjes en een loop vermogen waar een aap de hik van zou krijgen. Niet meer in staat om nog één stap te zetten.
Ik moet hem tillen, wassen, eten geven ( wat hij ook al bijna niet meer doet ) verschonen en af en toe een sjaggie geven.
Jaja....da's nog het enige wat hij echt lekker vindt.....roken. Hihihi eigenwijze kloot.

Verder zien we het allemaal wel. Koppie erbij en maar zo goed mogelijk voor hem zorgen en zo lief mogelijk voor hem zijn.

Liefs allemaal van Monique....en óók van Huub, dat weet ik zeker.

9 Comments:

  • At dinsdag, 19 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Jeetje Mo! Wat knap dat je nog zoveel voor Huub kan zorgen! We hebben echt bewondering voor je! Het is soms zo emotioneel om de verhalen te lezen maar soms ook zo komisch door de manier waarop je het schrijft. Echt super knap van je! Mootje, heel veel sterkte in deze strijd! Geef Huub een knuffel van ons! xxx Lisette en Richard

     
  • At woensdag, 20 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi eigenwijze kloot(zegt mo he)

    Hoe gind het met de nieuwe vannacht?
    Is het ook zo,n snurker of hebben ze je vannacht echt plat gekregen dat je niks hebt gehoord!!Tegen jou kan toch geen kudde op toch.
    Neem lekker zo je shaggie en als ik me sigaretje neem zal ik aan je denken hoe jij daar nog van geniet!!
    Knuffel van ons!!
    Liefs een Smitje!!!

     
  • At woensdag, 20 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    lieve mo, huub en de kids....

    hierbij wil ik jullie even laten weten dat ik aan jullie denk......
    en Mo je mag me altijd bellen als je vragen hebt of gewoon als je wat hulp kan gebruiken...ik weet dat je zal er niet zo snel om zal vragen, maar ik meen het, anytime!
    dikke knuffel "bijna zuster"nancy

     
  • At donderdag, 21 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hey Monique, wat lief van je dat je zo nu en dan toch nog wat tijd vrij maakt om iedereen op de hoogte te houden.

    Zo te horen hebben jullie erg veel mensen om jullie heen die van jullie houden en dat is super. En weet je wat Monique...dat verdienen jullie!

    Ongelooflijk, zoals jij je iedere keer weer oppept en voor je mannetje zorgt.
    Sterkte Monique, ik denk aan jullie.

    Liefs Natasja

     
  • At donderdag, 21 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    he, mo , knap hoor dat je het zo goed vol houd allemaal,t,is heel zwaar, veel sterkte we denken aan jullie!!liefs ron en belin xxx

     
  • At donderdag, 21 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    lieve sterke huub en lieve sterke monique.
    ik wil jullie zo graag een hart onder de riem steken en jullie zoveel kracht toewensen .

    heel veel sterkte

    marjan prins

     
  • At maandag, 25 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique, Huub en familie,

    Hopelijk vannacht een beetje kunnen slapen? Wij wensen jullie veel moed om dit door te komen en hebben bewondering voor jullie strijdvaardigheid! Dikke knuffel voor Huub,

    Groeten Silvette

     
  • At maandag, 25 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    wil alleen even zeggen dat ik en ook alexander in gedachten bij jullie zijn. Veel sterkte en nog meer liefs, kus en love u!
    Miekie

     
  • At dinsdag, 26 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique en kinderen,

    ik heb zojuist het onafwendbare nieuws gehoord dat Huub de oneerlijke strijd verloren heeft. Zijn wedstrijd is voorbij, maar de herinnering blijft!
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd namens Esther en mij!

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker