Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

07 oktober 2006

Voor de laatste keer.....


Lieve lieve allemaal, ik ga afscheid nemen van mijn kindje....de weblog.
Huub en Monique's weblog.

Ik ga een laatste stukje schrijven en dan zal ik het daarna alleen nog maar héél vaak lezen. Hij zal er altijd zijn, deze weblog. Hij kan altijd door iedereen gelezen blijven worden, maar er zal niks meer bijkomen.

En áls de log nog gelezen wordt, misschien wel door mensen die het moeilijk hebben, of die net zoals Huub getroffen worden door een vreselijke ziekte, die net zoals ik afscheid moeten nemen van een geliefde, dan hóóp ik dat er wat kracht uit geput kan worden.
Het heeft ons de kracht gegeven om door te gaan, en als er ook maar één persoon zou zijn die kracht krijgt door Huub en Monique's weblog, dan is het niet voor niks geweest.

Het is nu alweer een week geleden dat we met zijn allen Huub naar zijn laatste plekje hebben gebracht. Wat een prachtige dag was het. Ruim 350 man hebben zijn laatste gang gevolgd. Ál die bloemen, ál die verslagen gezichten. Er zijn prachtige woorden gesproken, Huub's favoriete muziek is gespeeld, en daarna stonden we in de zon om zijn graf.

En toen was er alleen nog maar stilte. Knetterharde stilte. Hij is er écht niet meer he.....hebben we vandeweek al zovaak tegen elkaar gezegd, Kevin en Esmée en ik. Nee, hij is er echt niet meer.
En het is zo raar dat de hele wereld gewoon doordraait. We gaan weer ''gewoon''naar bed, staan weer ''gewoon'' op, eten, drinken, doen boodschappen, kids weer naar school en ik heb weer gewerkt vrijdag. Ik werd gék thuis.
Niks meer om voor te zorgen, om mee te kletsen, te lachen, te huilen of zorgen te delen. Mijn maatje, mannetje, mafketel is echt hartstikke weg.
En Kevin en Esmée zijn lief. Het is nu Furiade in Maassluis en ze hebben alletwee gevraagd of ze thuis moesten blijven. Ze vonden het zo zielig voor me dat ik dan alleen thuis zou zijn. Maar daar moet ik toch doorheen. En ze moeten lekker hun gang gaan. Is ook weer goed voor ze.

Kevin vroeg vanavond....Mama, ben je eenzaam? Nee....ik ben niet eenzaam, ik heb een hoop moois om op terug te kijken, en een hoop super lieve mensen om me heen,maar ik ben wel verdomd alleen. En dat doet pijn.

Lieve Huub, ik mis je zo vreselijk. Ik zal je nooit vergeten, altijd van je houden, ik zal knokken maar nu wel zonder jou.
Jij zei altijd tegen mij....Tu y yo, siempre juntos. In mijn hart zijn wij siempre juntos.

Dag lieve allemaal, bedankt voor het zo massaal bezoeken van deze weblog.......
Liefs van Monique.

Finito........

26 Comments:

  • At zaterdag, 07 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Vele malen, misschien wel honderd keer heb ik jullie weblog bekeken en gelezen omdat ik als mens zo verschrikkelijk met jullie allemaal mee heb geleefd.Ik moet je vertellen Monique, ik ken je totaal niet maar ik moet je vertellen dat je je al die tijd voor mn gevoel volledig hebt gegeven. Nu kan men zeggen dat dat ook zo hoort maar ga er maar eens aanstaan. Zo besluit je om met elkaar oud te willen worden en voor je het weet is het over. T leven is soms hard, KEIHARD !!!!!

    Ik zit net je laatste bericht te lezen en de tranen rollen over mn wangen. Maf eigenlijk, janken om iemand die je niet kent, maar ja......we zijn allemaal mens he.

    Ik wens jullie, familie, vrienden en bekenden heel veel sterkte toe in de komende tijd en weet zeker aan de hand van de reacties hier dat je heel veel echte vrienden hebt waar je altijd terecht kan.

    HET GAAT JE GOED !!!!!!!!!!!!

    Edwin Klok
    Oud lid M.S.V.'71
    Capelle aan den IJssel

     
  • At zaterdag, 07 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Dank je Edwin.

     
  • At zaterdag, 07 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique
    Ik heb deze week pas je log ontdekt na een advertentie in de s-Gravenzander van je familie
    Ik wens je heel veel kracht toe om samen met je kinderen deze verschrikkelijke tijd te moeten doormaken
    Ik heb je hele log gelezen, meid wat een tijd hebben jullie doorgemaakt...Woorden schieten te kort
    Groetjes van een oud vriendinnetje van je vanuit het breeje durrep
    Nel(lie)

     
  • At zondag, 08 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Monique,
    Ik wil je laten weten dat ik ongelofelijk veel waardering voor je heb dat jij dit prachtige digitale monument/document voor jouw Huub hebt gemaakt en laat bestaan voor mensen in hetzelfde schuitje.
    Ik heb ook grote bewondering voor de manier waarop jij dingen onder woorden weet te brengen in zo'n moeilijke tijd.
    Je bent een bijzonder mens...
    Je gaat een droeve, stille periode tegemoet nu. De eerste Sinterklaasavond , kerst, oud en nieuw: zonder Huub. Ik denk dat Huub je aan de andere kant ook niet zomaar kan loslaten, hoor. Net zoals jij dat niet kan. Dat hoeft ook niet. Dat heeft zijn tijd nodig. Je gaat je weg daar in wel vinden.
    Ik wens je alle liefde en steun in de wereld.

     
  • At zondag, 08 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Mootje,
    Zit toch nog bijna dagelijks op deze site gewoon een beetje terug te lezen,het is zo'n gewoonte geworden computer aan, even kijken of er nog nieuws is....
    Wat een heftige tijd is het geweest voor je zeg en nog steeds natuurlijk!
    Dit verdriet moet slijten zeggen ze dat zal niet meevallen,nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!!
    Als je er een keer zin in hebt en aantoe bent dan gaan we gewoon een keer met alle (ex)collega's wat gezelligs doen (beetje bakelije ofzo)
    Liefs Danielle
    Achter elke traan schuilt een glimlach van herrinering....

     
  • At zondag, 08 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    lieve monique , wat heb ik een bewondering voor je , die had ik al en zelfs nu nog meer , ik hoop dat de mooie herrineringen de slechte overwinnen en dat je je leven weer kunt oppikken , veel sterkte voor jou en je kids , veel kracht ook toegewenst en een dikke dikke kus voor jullie allemaal

     
  • At maandag, 09 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    ik zat net te lezen dat dit de laatste keer is dat er iets op jullie weblog komt, dus willen wij jullie heel veel kracht en sterkte toewensen om door te gaan met jullie leven, wat niet makkelijk zal zijn.
    het gaat je goed!!!!!
    monique, kevin en esmee en de rest van de fam.
    VEEL STERKTE!!!!!!!!!!!!!!!


    Arnoud, Henriëtte en de kinderen van Eunen uit Heeten

     
  • At maandag, 09 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Beste Monique

    Voordat ik wil beginnen met een berichtje te schrijven aan je, ik ben Roger die jongen die nog steeds bij Hendriks werk .
    ik weet het is onwijs lang geleden dat je daar hebt gewerkt bij ons,en misschien is het ook best mogelijk dat je mij niet meer voor je kan halen , wat ik kan begrijpen.
    dankzij Angela kreeg ik te horen dat hele ergere slechte nieuws van jou. en zodoende wou ik je toch een berichtje achter laten.
    Het is niet te beschijven wat er allemaal gebeurt is.
    Het leven is verdomd keihard helaas, het gaat allemaal veelste vlug en het leven glipt tussen je vingers voorbij.
    ik vindt het echt onzettend rot voor je, en dat is maar zacht uitgedrukt.... ik wil jou en je kids heel veel sterkte toe wensen.

    liefs Roger

     
  • At maandag, 09 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Monique
    ontzettend bedankt dat je ons zo goed op de hoogte hebt gehouden. Ik wens jou en je kinderen alle kracht die jullie nodig hebben om verder te gaan.
    sterkte!!
    petra van schuilenburg

     
  • At dinsdag, 10 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    He Nellie. Nellie Klop hé? Da's verdorrie lang geleden. nellie Klop van de Hoflaan.Super om van je te horen. Alles goed met jou?
    bedankt voor je reactie.

     
  • At dinsdag, 10 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve fam.van Eunen. Het heeft Huub goed gedaan, jullie medeleven. En zeker de keer dat hij Jeroen nog mocht ontmoeten na járen vond hij geweldig.

    Ik dank jullie voor jullie medeleven en lieve berichten en ik wens jullie allemaal héél veel sterkte en GEZONDHEID!!!!!!!!!!! de rest van jullie leven.

    Liefs van Monique.

     
  • At dinsdag, 10 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Roger, jazeker ken ik je nog. man, we hebben wat afgelachen tussen de stekjes. Dat je er nog werkt zeg.......het is voor mij al 14 jaar geleden. dank voor je berichtje en doe allemaal de groetjes daar van me.Zeker aan Angela.

     
  • At dinsdag, 10 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Thnxxxxxxx lieve Daantje, een keertje lekker bakkelijjûh zou mij goed uitkomen hoor.

    ik zit er op dit moment even helemaal doorheen.

    Ik ben gestopt met de weblog maar ik mis hem nu al.

    vandaar dat ik nu iedereen persoonlijk zit terug te ''berichten''.

    we spreken snel wat af meisje.

    kus van Mo.

     
  • At dinsdag, 10 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Thnxxxxxxx lieve Daantje, een keertje lekker bakkelijjûh zou mij goed uitkomen hoor.

    ik zit er op dit moment even helemaal doorheen.

    Ik ben gestopt met de weblog maar ik mis hem nu al.

    vandaar dat ik nu iedereen persoonlijk zit terug te ''berichten''.

    we spreken snel wat af meisje.

    kus van Mo.

     
  • At dinsdag, 10 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hey lieffie,
    Pottedikkie meis wat denk ik veel aan je, heb al heel vaak hier gekeken of er nog wat bijgeschreven was en vandaag zag ik dat je voor de allerlaatste keer je berichtje hier hebt achter gelaten, wederom kon ik het niet droog houden bij het lezen van je bericht.
    Wat een mooie woorden sprak je Mo, aan Huub z'n graf, het was een hele verdrietige maar toch mooie dag, Huub was een zeer geliefd persoon, dat wisten we al en dat was ook overduidelijk, zo blijven we hem ook altijd herrineren.
    Lieverd, zoals Daan al zei in een eerder bericht, we gaan snel weer bakelije!! Komt goed toch!
    Sterkte wijffie & hopelijk tot snel!
    Kuzzy Esther Laarman

     
  • At dinsdag, 10 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Mo!
    Ik las net je laatste bericht op weblog. Wat heb ik vaak gekeken of er weer wat nieuws op stond. Jeetje wat moet dit zwaar voor je zijn.
    De begrafenis was een verdrietige maar mooie dag! Wat heb je mooie woorden gesproken aan Huub zijn graf! Ik heb echt bewondering voor je meid! Laten we snel wat gezelligs gaan doen met de meiden!
    Liefs Lisette

     
  • At dinsdag, 10 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi mo,
    ik lees net dat je er zo doorheen zit.
    Als we wat kunnen doen voor je laat het gewoon weten he!!

    Hoe was het gisteren?Zal niet mee gevallen zijn denk ik!

    Ik heb donderdagavond niks dus als je zin hebt in een ouwehoerpraatje ben je van harte welkom.
    Ik hoor het wel.



    Liefs Een Smitje!!

     
  • At donderdag, 12 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Mo
    Inderdaad die Nellie..dat je dat gelijk weet joh...met mij gaat het goed...getrouwd en mama van een dochter van bijna 7 jaar en nogsteeds wonend in het dorp
    Fiets nog regelmatig langs je zus haar huis en langs je ouderlijk huis
    Hoe gaat het nu verder met jou en de natuurlijk de kinderen??
    Groetjes Nel

     
  • At vrijdag, 13 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Hans,

    Ik mis het ook al hoor. soms denk ik ''zou ik gewoon doorgaan met de weblog''....maar dan zou het meer mijn verhaal worden over hoe het nu met ons gaat. Dan is het ten eerste geen Huub en Monique's weblog meer, maar meer een Monique's weblog. En ik denk niet dat daar iemand op zit te wachten.

    Ik ga je snel zien Hans, kom eerdaags wel weer eens binnenstappen bij MSV.

    Groetjes Monique

     
  • At vrijdag, 13 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique,

    Ik moest toch even reageren hoor!
    Je schreef dat niemand op jou log zit te wachten, daar denk ik heel anders over weet je dat?
    Volgens mij zou je er heel goed aan doen want al deze mensen zijn er OOK voor jou en jij kan je hart luchten door het van je af te schrijven.

    Dikke kus Jeanette Edelenbos

     
  • At vrijdag, 13 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi ,
    ik ben het helemaal met jeannet eens..!!!
    Je kan het wel lekker van je af schrijven.Misschien is het wel wat!!
    Groetjes

     
  • At vrijdag, 13 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hallo Monique, Kevin en Esmée,

    Wij denken nog vaak aan jullie en aan Huub en nog steeds is de gedachte zo onwerkelijk dat hij er niet meer is. Wij willen jullie veel sterkte en kracht toewensen.

    Groeten Frank (Nijkamp) en Hanneke

     
  • At zondag, 15 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Mo,

    Ondanks dat Vlaardingen naast Maassluis ligt, kom ik bijna nooit meer in Maassluis. Vandaar dat ik pas op de dag van de begrafenis te horen kreeg wat voor afschuwelijke ziekte Huub heeft gekregen en waardoor jullie leven zo drastig is veranderd.

    Ik was nog in de veronderstelling dat jullie pasgetrouwd (1,5 - 2 jaar) van het mooie onbezorgde leven aan het genieten waren.... Niet dus! Wat een schok!

    Ik heb jullie hele weblog van begin tot eind gelezen in 1 ruk gelezen: Wat een indrukwekkend verhaal.

    Ik heb veel bewondering voor jou en voor Huub om de manier waarop jullie alles hebben verwoord. Sommige gedeeltes lees je met een lach op je gezicht, de andere met een brok in je keel en met name de laatste verhalen met biggelende tranen over de wangen.

    Monique, ik wens je heel, heel veel sterkte in de komende periode. Ik hoop, en weet, dat je veel kracht zult halen uit de mensen die dicht naast je staan.

    Heel veel liefs,

    Je ex-collegaatje

    Esther Barendse (Es B)

     
  • At dinsdag, 17 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Monique, wat weer een mooi stuk - wat kan jij gevoel toch goed verwoorden zeg, heb ik echt bewondering voor! Nogmaals heel veel sterkte en ik weet wel zeker dat er kracht geput zal worden uit deze eerlijke, oprechte bijzondere site!!

    Liefs
    Jeannette

     
  • At donderdag, 19 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,

    Ik zit zomaar aan je te denken en ik wil je veel kracht wensen voor de 'gewone' avonden waarop het leven voor iedereen weer zijn gangetje gaat, maar die voor jou nog vaak zo volkomen anders zullen voelen.

    Thinking of you, veel liefs,

    Suzan

    (vriendin van Xavier)

     
  • At donderdag, 19 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hey Monique,

    Heb even niet veel van me laten horen, maar ben je zeker niet vergeten hoor. Vond het allemaal best heavy en wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest zeggen.

    Trek je 't een beetje allemaal? Ik hoop dat je veel kracht kunt putten uit het gigantische aantal lieve vrienden en familie die jij en je kinderen om je heen hebben.

    Veel liefs Natasja

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker