Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

12 september 2006

de tijd van ''het Grote Afscheid nemen'' is aangebroken.

Lieve allemaal, ik weet niet hoeveel stukjes ik nog ga schrijven. De afgelopen dagen is Huub vreselijk achteruit gegaan. Vrijdag j.l. heb ik de huisarts gebeld met de mededeling dat het zo echt niet langer kon.
Er is over en weer gebeld tussen huisarts en Vlietland ziekenhuis en 's-middags mocht ik Huub komen brengen.
Hij werd opgenomen. Pijn in zijn buik was de oorzaak. Artsen zijn aan de slag gegaan met laxeermiddelen en pijnbestrijding. En voor maandag stond er een C.T.scan op het programma.
Huub heeft vreselijk slecht geslapen in het ziekenhuis en lag alleen maar te liggen. Zaterdag belde hij me met de ellende in zijn stem, hij wilde zo graag naar huis. Praten met de artsen en een medicijnarsenaal mee en hij mocht een dag naar huis.
Hij moest zich dan wel weer vóór 20.00uur zondag avond melden.
Dat was best een heel heen en weer gescheur tussen huis en ziekenhuis. Zondag middag zijn we opgehaald door Margré en Jasper, de Nijkampjes zaten in een huisje in Hellevoetsluis, wij zouden daar ook vertoeven het weekeinde was de planning. Twee weken geleden hadden we het idee dat dat nog wel kon, nog even een weekeindje met zijn achten weg. Pa, Ma, de zusjes het broertje en aanhang. Nog één keertje samen weg. We zijn ook geweest zondag omdat Huub tóch terug moest naar het ziekenhuis, dus de rit moest tóch gemaakt worden.
Huub heeft de uurtjes dat we er waren op een bed in de kamer gelegen. Het was emotioneel maar wel fijn. Wel fijn gesproken met elkaar en emoties en gedachten met elkaar gedeeld.
Om 19.00 uur brachten Jasper en Margre ons naar het ziekenhuis terug. Dat was een loodzwaar moment. Iedereen wist; dit is de laatste keer dat.......

In het ziekenhuis vroeg ik of ik bij hem mocht blijven slapen om voor hem te zorgen 's-nachts en dat mocht gelukkig. Er is een bed voor me bij gezet en ik heb een redelijk druk nachtje gehad met Huub.
Als hij wakker werd wilde hij er ook uit. Plassen, peukie roken op het balkon, wat drinken. En aangezien hij bijna niet meer kan lopen heb ik me rot lopen rennen met een rolstoel door het Vlietland midden in de nacht.
De volgende morgen heb ik de verpleging erop gewezen dat Huub zorg nodig heeft in de zin van wassen enzo. Hij begint wat doorligplekken te krijgen en smet plekken hier en daar. Daar schrokken ze van want die meneer Nijkamp is zó allemachtig eigenwijs, hij zal gerust zelf gaan douchen ook al gaat het niet meer. Nou, twee dagen geleden kon hij nog douchen maar nu niet meer.
Na een slapeloze nacht in het Vlietland ben ik vanmorgen vroeg weer naar huis gegaan en heb gebeld met de thuiszorg. En toen ging alles in een stroomversnelling. Er staat nu een bed in de huiskamer. Morgen komt de toiletstoel en morgen komen ze voor de eerste zorg.
Ik had om drie uur vanmiddag nog een gesprek met arts en verpleging en ze wilden hem eigenlijk nog een nachtje houden. Maar Huub wilde naar huis. Al moest hij er een moord voor plegen. Maar er was één klein probleempje, hij kon niet meer plassen en daardoor verging hij van de pijn. Dus heeft hij op de valreep ook nog even een catheter gekregen. Dat was een rete pijnlijke onderneming, Huub had een blokkade en het moest vier keer over. Ze kwamen er gewoon niet door. Uiteindelijk is het gelukt en er stroomde één liter uit.

Om 20.00uur vanavond is hij thuis gebracht met de ambulance. Het hele huis is verbouwd en we hebben een poging gedaan om het zo gezellig mogelijk voor hem te maken.
Toen hij aan kwam rijden met de ambulance stonden Esmée en ik te wachten buiten.

Ik dacht: ''twee jaar geleden reed er een mercedes achter uit de straat in met mij erin, toen stond Huub boven aan het trapje met een bruidsboeket , nu zijn we twee jaar verder en rijdt er een ambulance achter uit de straat in met Huub erin en sta ik te wachten tot mijn man thuis is voor zijn laatste levensfase''.
Dat had ik twee jaar geleden niet kunnen bedenken. 24 sept. zijn we twee jaar getrouwd. Vorig jaar toen we één jaar getrouwd waren was hij net geopereerd en zat hij in de tuin met de drains in een tasje.
In voor en tegenspoed, in goede en in slechte tijden en tot de dood ons scheidt. Het had nog wat langer mogen duren hoor.

Lieve familie, vrienden, kennissen en alle, alle, allemaal, Hupie ligt op een ziekenhuis bed in de woonkamer, hij heeft een catheter en draagt incontinentieluiers. Hij slaapt bijna de hele dag, krijgt vanaf morgen twee maal per dag thuiszorg, eet bijna niet meer, is in een maand tijd 20 kilo afgevallen en heeft alleen nog maar pijn.

Als je hem nog wilt zien, bedenk dan wel dat het afscheid nemen is. Iedereen is welkom, maar ik hanteer wel strenge regels. Ik zal het dus eerlijk zeggen als het niet uitkomt.

In een stukje van MSV'71 stond een poosje geleden: Huub Nijkamp....Hij kwam, hij zag en hij overwon.
Deze sluipmoordenaar kan hij niet overwinnen, maar laten we zorgen dat we er voor hem zijn in zijn bange strijd. Laten we gewoon lekker van hem houden en hem dat laten voelen, hij heeft het nu meer nodig dan ooit tevoren.

Voor het eerst sinds deze weblog zit ik jankend mijn stukje te schrijven. Ik wil graag naar boven. Bij hem zijn.

Tot ziens lieve allemaal.

Monique.

36 Comments:

  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieverd, zit nu huilend je bericht te lezen, wat verschrikkelijk om je ventje zo te moeten zien, en wat pijnlijk voor hem om jullie met zoveel verdriet te zien. Het enige wat ik kan doen is jullie heel veel sterkte & kracht wensen in deze zware tijd, maar dat geeft ook zo'n verrot machteloos gevoel, wou dat ik kon wensen, kon toveren, maakt niet uit wat... iets, iets om jou mannetje beter te maken..
    Heel veel sterkte, denk veel aan jullie.
    Liefs Esther Laarman

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Monique,
    woorden schieten te kort, en ik kan alleen maar hopen dat jullie tijd samen nog goed is.
    Om in de lijn van Hans verder te gaan: De scheids kijkt al op zijn horloge, misschien kan er nog net een mooie vrije trap genomen worden....
    Sterkte!

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique en Huub.

    Out there in the darkness
    Out there in the night
    Out there in the starlight
    One soul burns brighter than
    a thousand suns

    Ik wens jullie heel heel veel kracht toe in de periode die jullie nog samen hebben.

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ooh Monique, wat moet ik zeggen? Ik zit hier ook met tranen in m'n ogen. Inderdaad, als we toch eens konden toveren... Wees sterk meid. Voor Huub kan ik helaas niet echt iets doen, maar als er iets wat ik voor jou zou kunnen betekenen, ik weet niet wat, laat maar horen.

    Wat een ellende allemaal, maar ook wat een liefde! Dit mag gewoon niet...
    Jullie zijn in mijn gedachten.
    Liefs Natasja

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    God Monique,wat ben je toch een sterke vrouw,bewondering voor hoe je al deze stukjes kan schrijven.
    Wat gaat het toch allemaal snel,ons gesprek op MSV staat nog vers in mijn geheugen nu,nog geen 5 maanden later,is er veel veranderd.Hou je taai en sterkte.
    Pieter Penning

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Mo! Ik lees met tranen in mijn ogen je verhaal. Ik vind het echt zo knap van je dat je het op kan brengen dit allemaal te schrijven. Je bent een sterke vrouw! Ik wens jullie heel veel sterkte toe! Ik denk aan jullie! Liefs Lisette

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    monique,en natuurlijk ook de kinderen en de fam. wij wensen jullie heel veel sterkte in deze zware tijd en hopen dat jullie ditkunnen dragen ,monique ik bewonder jou zo sterk als jij bent, wij leven met jullie mee,
    strkte!!!

    arnoud,henriëtte en de kinderen van eunen

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Mootje! Al die tijd heb ik jullie weblog gelezen...en wat een kracht hebben jullie in je zeg! Maar wat vreselijk dat je nu niet anders kan dan machteloos in het leven te staan en te wachten wat er gebeuren gaat. Veel sterkte en nog meer kracht toegewenst.
    Liefs Stefanie de Man

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Heb er geen woorden meer voor..

    Denk aan jullie. Sterkte...

    Liefs Joyce

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Heel veel sterkte, we denken aan jullie!!!!

    Veel liefs,

    Dennis, Petra en Job

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hupie en mo,

    heel heel veel sterkte in het laatste deel van deze wedstrijd !!De scheids heeft nog niet gefloten dus koester de momenten die jullie nog samen hebben!!!
    ,,Afscheid nemen bestaat niet,,

    Liefs een Smitje

     
  • At dinsdag, 12 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    zit met tranen in mijn ogen te lezen hoe alles in zo`n korte tijd kan veranderen/verslechteren ik wens jou monique en de kinderen en de overige familie veel stekte in deze onzekere tijd

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Wat is het toch eigenlijk oneerlijk allemaal!!

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    jeetje sprakeloos ben ik ervan te lezen dat het zo verschrikkelijk hard gaat met huub,wat een ongelofelijke KLOTE ziekte(sorry).
    Wat moet het vreselijk zijn zo machteloos te staan en maar wachten tot....
    Meid wees sterk en hou je taai!
    Ik denk aan jullie.....
    Liefs Danielle

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve mo, wat is dit klote allemaal, en wat ben je sterk!!Als er iets is , maakt niet uit wat, wat we voor je kunnen doen, roep maar dan komt het goed...We denken aan jullie , heel veel sterkte...liefs Ron en Belin xx

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    lieve mootje
    wat verschrikkelijk om je allerliefste zo te zien wegglijden tussen je vingers,ongelovelijk dat hij nu zo snel achteruit gaat!elke dag dat ik op deze website keek, hoopte ik op een wonder!
    ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en kracht toe in deze zware tijd...dikke knuffel van mij

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    lieve familie,

    Tjongejonge wat moeten jullie veel meemaken. We hadden jullie alleen maar voorspoed gewenst!
    Heel veel kracht en sterkte gewenst en een dikke kus voor Huub,

    Arjan, Rikie (Wijhe), Diewertje en Silvette

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    maar.....nooit de moed verliezen,
    jullie krijgen de kracht daarvoor!!!

    Sterkte voor de hele familie

    vele groeten v.d.
    Fam. Nijkamp uit Wijhe

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoewel jullie mij niet kennen en ik jullie niet persoonlijk moet ik zeggen dat ik met een verschrikkelijk rotgevoel hier zit. Ik heb via de site van MSV alles gevolgd de laatste tijd en zag dat het alsmaar zwaarder werd voor jullie. Ik hoop dat er nog een hoop momenten zullen komen dat jullie met zn allen van elkaar kunnen genieten.

    YOU NEVER WALK ALONE


    Edwin Klok
    Oud lid MSV'71
    Capelle aan den IJssel

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    ongelofelijk,zulke berichten.bijna 2 jaar getrouwd en dan dit.de enige troost is misschien dat het hele gelukkige, liefdevolle jaren waren.alles klinkt zo cliche nu,maar ik had jullie nog zoveel meer jaren gegund!!veel sterkte,denk aan jullie.
    Ellen

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Huub en Monique,

    Terwijl ik jullie verhaal zit te lezen vloeien de tranen over mijn wang. Ik zit minuten lang doodstil en voel me machteloos. Konden we maar iets voor jullie doen. Het is zo oneerlijk allemaal.

    Waarom zijn er zoveel vragen
    Waarom is er zoveel pijn
    Waarom zijn er zoveel dingen
    Die niet te begrijpen zijn....

    We wensen jullie heel veel sterkte en liefde toe in deze zware tijd.
    We denken aan jullie.

    Veel liefs
    Vincent en Annemiek

     
  • At woensdag, 13 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Verschrikkelijk om te lezen dat het zo snel achteruit gaat.
    Denk aan jullie. Heel veel sterkte gewenst voor jullie allemaal!
    Liefs Monique Volkerink

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Huub, Monique, kinderen en familie,
    Hier zijn geen woorden voor!
    Wij wensen jullie veel kracht en sterkte toe. Wij leven met jullie mee.
    Hartelijke groeten Hein en Corry Kleinherenbrink.

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Verschrikkelijk wat jullie met z'n allen door moeten maken. Het laat ons niet los.
    Huub wij wensen jou alle sterkte en kracht toe. Het is ongelofelijk en zo hard!


    Liefs Hanneke en Frank Nijkamp

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Het leven is zo oneerlijk en hard..
    Heel veel sterkte en kracht toegewenst.
    Een kus met een hele dikke traan.
    Bol

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Niet te bevatten en zo oneerlijk...
    Ik hoop voor jullie dat deze periode nog veel goede en mooie momenten heeft, waar jullie een stukje rust en vrede in kunnen vinden.
    Mijn gedachten zijn bij jullie en de familie.

    Liefs, Marieke Besselink.

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ik leef, hoop, bid en huil voor zover het uberhaupt mogelijk met jullie mee.

    Nico (pivoteren)Dolphijn

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Dit is allemaal niet te bevatten en echt vreselijk. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en kracht toe !! Ik denk aan jullie!
    Dikke kus van Linda Elders

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ik had net een nummer van de Dijk op staan en moest gelijk aan jullie denken. Het nummer heet "sterker dan wij twee" van de cd "later is nu".

    Eindelijk weer samen
    Wat eigenlijk niet kan
    In het donker van de nacht
    Zonder doel, zonder plan
    Dit is niet waar je voor kiest
    Maar iets dat je gebeurt
    De bodem slaat onder je weg
    En je wordt meegesleurd

    Het overvalt je, velt je
    Je hebt geen idee
    Het grijpt om zich heen
    Het sleurt ons met zich mee
    Het is iets dat sterker is
    Sterker dan wij twee

    In het donker op de tast
    Houden wij ons aan elkaar vast
    Wij fluisteren, fluisteren, fluisteren: "Nee"
    Maar het is sterker dan wij twee.

    Dit wilde ik even met jullie delen.

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Beste familie,

    We wensen jullie allemaal heel veel kracht en sterkte toe in deze zware tijd. We denken veel aan jullie.

    Groeten,
    Jan, Rieki, Hans, Peter, Corine, Jurgen, Gerben en Marie José Nijkamp uit Raalte

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Er zijn maar weingig mensen die ik ken met zo'n geweldig karakter en weergaloze mentaliteit als jij Huub. Jij strijd altijd overal voor, dat hebben we gemerkt in het seizoen 2004/2005, waarin we kampioen werden met ons 2de elftal. Die wedstrijd en de blijdschap tussen jou en monique zal ik niet vergeten!

    Bas

     
  • At donderdag, 14 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hey monique, esmee en kevin wij wensen jullie heel veel sterkte toe het is jammer dat het zo moet gaan maar je kan het helaas ook niet meer veranderen! groetjes van familie de boer van steenendijck 106 (de overbuurtjes).

     
  • At vrijdag, 15 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    HE MONIQUE.
    IK ZIT HET NU ALLEMAAL TELEZEN EN KAN HET NIET BEVATTEN ALLEMAAL,WAAROM DAT ZAL JE ZELF OOK VAAK HEBBEN GEDACHT IK LEEF ECHT HEEL VEEL MET JULLIE MEE WANT HUUB IS EN BLIJFT VOORMIJ EN IK DENK VOOR VEEL MENSEN EEN ECHT TOPPERTJE MET DIE DOORZETTINGS VERMOGEN EN MENTALITEIT EN ZIJN KARAKTER.IK WENS JULLIE IN DEZE TIJD VEEL STERKTE.

    LIEFS MIKE V/D HEUVEL

     
  • At vrijdag, 15 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Beste Huub, Monique, kinderen en familie,

    Wij wensen jullie allemaal heel veel kracht en sterkte in deze moeilijke tijd.
    In gedachten zijn we heel veel bij jullie. Hopelijk hebben jullie
    veel steun aan elkaar.

    Hartelijke groeten van
    Herman, Miny, Sander, Mirjam en Harold

     
  • At zondag, 17 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ik kan niet anders zeggen dan heel veel sterkte.

    Groet Huub Schoorlemmer

     
  • At vrijdag, 07 december, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hallo,
    Bij toeval belandde ik oj je site. vervolgens wat stukjes gelezen; het raakt me; en dat wil jullie zeggen! Hoe betrekkelijk het leven is!
    Ik wens jullie heel heel erg veel sterkte en vooral ook kracht.

    Nee, we kennen mekaar niet; dat maakt ook niet uit; als mijn woorden maar enig steun bieden, dan heb ik mijn doel bereikt en daar gaat het om.

    groet,

    Maurice Fernatoeboen
    (mfjfernatoeboen@versatel.nl)

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker