Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

28 september 2006

Hij is weer zo mooi........

De laatste visite is net weg.....en het was in zijn soort nog gezellig ook. Natuurlijk gaat het alleen maar over Huub, wat hij de laatste tijd heeft moeten doorstaan, zijn kracht, zijn strijdlust maar ook over zijn humor. En dan komen de herinneringen naar boven, de dingen die hij geflikt heeft, de mooie verhalen, de mafketel die hij was, maar met name de liefde die iedereen voor Huub voelt.
En dat is fijn om te delen met iedereen.

Het was een hectische dag vandaag. Je wordt wakker na 2 uur slapen met ál je verdriet, loopt naar de slaapkamer en daar ligt je eigen Hupie, in zijn eigen bedje maar wél hartstikke dood.
Naast hem zitten, kletsen, janken, nog harder janken, nóg vreselijk veel harder janken, ik bleef dus janken. Alle sluizen waren open. Alle spanning kwam eruit.
Tranen drogen, daar heeft Huub ook geen zak aan denk je nog, weer kletsen tegen hem, dikke kus op zijn bol en tot bedaren komen.
Dan begin je te beseffen dat hij toch wel héél erg stil is, echt niks meer zegt en begin je nog véél harder te brullen.
Kortom; paniek in de o zo rustige en kalme Monique. Niet tot bedaren te brengen.

Alles moet in een paar uur geregeld zijn, de kaarten, de teksten, het graf, de uitvaart, de kist ( da's dan ook zo'n vraag......wilt u even een kist uitzoeken voor uw man?) de muziek, enveloppen schrijven, uitvaartpolis erbij en bellen........dan moet je je koppie erbij houden, maar ik wilde alleen maar janken.

Maar ok, ik ben weer bedaard, ben nu alleen in huis met Esmée en Kevin die boven liggen te slapen en Huub in de kamer naast mij die ook lekker slaapt, bloemen om hem heen, kaarsjes aan en mijn God...........WAT IS HIJ WEER MOOI.
Ik heb net een kwartier tgen hem aan zitten kletsen en het is net of hij gewoon weer de Huub is van vóór zijn ziek zijn.
Alle pijn is weg, de angst is verdwenen en hij ligt er zo vreselijk mooi bij, ik kan wel naar hem blijven kijken.
Morgen zal ik de kaart scannen en op de log zetten voor al die mensen die ik niet ken, nooit gezien of gesproken heb maar die wel ontzettend betrokken zijn geweest de afgelopen maanden.

Lieve lieve lieve allemaal......laten we aan Huub denken zoals hij was. Dat kon ik de laatste tijd niet meer zo omdat hij zo ziek was en zo moest lijden. Als je Huub zag zag je de lijdensweg.
Maar nu is hij weer helemaal Huub, vredig, lief en pijnloos.
Hij is weer zó mooi.

Bij deze wil ik jullie ALLEMAAL bedanken voor de steun en de liefde. Van alle kanten, vanuit alle uithoeken van Nederland, bekend of onbekend, familie, vrienden, maatjes.........jullie waren er áltijd, állemaal voor Hupie.

Hij zal er ook altijd zijn zolang wij hem niet vergeten en zijn naam blijven noemen.

Ik ga hem nog een knuffel geven en dan duik ik bij Esmée in bed. Ik ben wel moe maar ik weet niet of ik kan slapen. Ik lig het liefst naast Huub. Het kan niet, iedereen verklaart je voor mal, maar ik zou het zo doen. Hij is er nog en hij is nogsteeds mijn man.

En wat is mijn man mooi!!!!!!!

Liefs Monique.

p.s. Dit bericht is van vannacht maar is niet door gekomen. Ik probeer het nu opnieuw.(28 sept.14.50 uur)

8 Comments:

  • At donderdag, 28 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Moreentje,

    IEDER AFSCHEID IS DE GEBOORTE VAN EEN HERINNERING!!!!!

    Wat was je dapper de aflopen weken. Ik als geen ander weet wat je hebt moeten doorstaan. Nu is het moment echt daar, je moet afscheid nemen. Doe dit zoals JIJ dat wilt, ALLEEN met hem zijn. Houdt hem in je herinnering zoals alleen jij dat kan. Huub is dood, maar je bent pas ECHT dood als er niemand meer is die over je praat.

    Ik zal je altijd blijven steunen.

    Liefs Bonnetje.

     
  • At donderdag, 28 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Meid, waar haal je de woorden toch elke keer weer vandaan. Elke keer als ik een stukje van je lees denk ik "dat had ze waarschijnlijk niet beter kunnen verwoorden"..zo knap! Wat fijn nu dat Huub Huub weer is zoals hij daar ligt te slapen, dat de pijn is verdwenen en dat hij rust heeft gevonden. Zet m op weer, heel veel sterkte!

    Liefs,
    Jeannette

     
  • At donderdag, 28 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    wat fijn dat hij weer op de zichzelf lijkt,ik heb huub niet lang gekent maar toch wil ik hem graag herinnneren zoals hij was. ik vind het zo knap van je dat je zo sterk bent gebleven,nu is het jouw tijd om even lekker te huilen.nogmaals heel veel sterkte voor jou, kevin en esmee,

    liefs annemarie & thomas

     
  • At vrijdag, 29 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi meissie.
    Ik wil gewoon even zeggen dat we aan jullie denken .
    De afgelopen weken heb je kranig doorstaan.Gooi het het er nu maar is lekker uit!!
    Ben blij dat huub, huub weer is zoals jij hem zag.Mooi,mooi en mooi
    Heel veel sterkte!Liefs shirley

     
  • At vrijdag, 29 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Monique, Kevin en Esmee,
    Gecondoleerd met het verlies van jullie Huub. Heel veel sterkte.

    Rob Tieleman
    RVS adviseur
    regio zuid hollandse eilanden (oude regio Franc Naaykens)

     
  • At zaterdag, 30 september, 2006, Anonymous Anoniem said…

    monique, Kevin en Esmee.
    Ik ken jullie via via en eigenlijk nooit gezien. toch wil ik jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode. En mijn complimenten dat je dit allemaal op weet te schrijven en ook nog met humor af en toe ook. petje af en een diepe buiging voor jou.

    Liefs,
    Een zorgzame lezer

     
  • At maandag, 02 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Per toeval op jullie site terecht gekomen heb het verhaal een stukje gelezen kan niet verder lezen
    Ik wens je erg veel sterkte samen met je kinderen

     
  • At dinsdag, 03 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique,
    Wat mooi dat jij op deze manier je verhaal kon en kunt doen en dat wij op deze manier van een afstandje kunnen meebeleven in het laatste stukje van jullie leven samen. Ik heb veel respect voor de manier waarop je je hier doorheen slaat, heel krachtig (ook al voel je je misschien niet altijd zo). Afgelopen zaterdag was de begrafenis. Wat een verdriet, en wat fijn dat je de kracht hebt om dankbaar te zijn voor de fantastische tijd die jullie samen hebben gehad! En nu is de tijd van herinneren aangebroken, en de tijd van stilte. Veel sterkte in de moeilijke momenten van het gemis en geniet van alle mooie momenten die jullie samen hebben mogen beleven!

    Groetjes, Mirjam (vriendin van de broer van Boud)

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker