Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

30 oktober 2006

Dat was weer een weekend.

Vrijdag ben ik weer ''gewoon''gaan werken. Ik had zoiets van....kómop zeg, gewoon doen en we zien wel. Donderdag is de huisarts nog bij me langs geweest en hij vertelde dat hij nog een gesprekje met dokter Bot had gehad.....ik was toch wel erg dapper enzo geweest en ik moest niet vergeten dat vanaf het moment dat we te horen kregen dat Huub kanker had ons leven op zijn kop stond.
Vanaf het moment dat het echt slechter ging met Huub en met name de laatste zware periode ben ik op de automatische piloot gegaan en heb ik voor 200% mijn energie gegeven. Ik was dan ook altijd maar bezig om anderen te troosten en te verzorgen, Huub , kids , huishouden , werk , visite , hollen , rennen ,vliegen....de Overleef Modus dus.
En dat ik er nu dus aan toe moet geven dat alles eruit komt en eruit MOET, anders krijg ik last van instortingsgevaar. Ikke? Altijd sterk toch? Maar het gaat allemaal ff niet nee, dokter. dat had ie al wel door zei hij. Of ik wel redelijk slaap.....nou nee, niet echt goed. Ik heb dus nu héérlijke pilletjes gekregen en ik moet zeggen dat ik een paar nachten súper geslapen heb.
Donderdagnacht dus ook....vandaar dat ik weer ben gaan werken. Huub gaf niet op....stortte niet in....was sterk en zou iedereen wel eens een poepie laten ruiken. Nou, ik ook hoor Huub.
Ik ga niet zomaar met een gevarendriehoek met instortingsgevaar boven mijn hoofd lopen.

Ik heb de dokter wel moeten beloven dat ik de komende tijd precies doe waar ik zin in heb en dat ik precies níet doe waar ik geen zin in heb.
Zaterdag naar Esmée wezen kijken, ze voetbalde thuis en heeft héérlijk verloren maar ''Mam....zag je mijn mooie mooves nog?'' Ja hoor meisje, ik ben trots op je en dat zou Huub ook zijn. Huub vond altijd dat ze een goed schot in haar pootjes had en daar is ze nu nog trots op.

De rest van de zaterdag poetsen boenen boodschap enz. 's-Avonds met Ed en Yvonne en half MSV naar Adje van Opstal in Maasland geweest. Weer eens uit. Héél veel bekenden gezien. Er is ook heel wat afgezoend. Iedereen blij om me weer eens te zien....leuk, doet je goed.

Ik had me ook voorgenomen om er maar van te genieten en dat is best gelukt. Is ook niet zo moeilijk met feestbeesten als Robbert en Shirly erbij.
Totdat Adje zong...''Als de nacht verdwijnt en de zon weer schijnt, als ik jou zo zie klinkt een symfonie....'' en iedereen stond uit volle borst mee te brullen, ach ja, toen kon je me even opvegen. Janken in de vensterbank. Gelukkig had Von zakdoekjes bij zich.

Zondag werd de verjaardag van neefje Joris gevierd en het was mijn plan om daar naartoe te gaan. Maar zondag voelde als een redelijke ''off-day''. Ben dus ook maar thuis gebleven. Ik kom snel naar Amsterdam hoor, fijn om jullie weer eens te zien en de kids te knuffelen, maar de zondag moet eerst even wat beter gaan voelen.

Esmée had een feestje van trainer Piet en Kevin was ook de hort op dus ik heb de hele zondag op de bank gehangen. had wel een lekker boek. De Weduwnaar van Kluun. Erg herkenbaar allemaal en dat in combinatie met een DVD van Therese van ons trouwen, was het een lekkere lange jank zondag. Maar ik laat het maar over me heen komen. Wel extra fijn als de kinderen dan weer thuiskomen.

Ben weer even naar de begraafplaats geweest en heb verse roosjes neergezet en een kaarsje aangestoken. Van de week ga ik het grafmonument uitzoeken. Ik kreeg een gedichtje van Annemiek en dat vond ik erg mooi, ik deel het even met jullie,

Ze zijn ons maar geleend
de vele mooie dingen
die lief, vertrouwd en veilig
ons dagelijks omringen.

Het is ons maar geleend
gezondheid, welvaart, leven
en wij pakken het aan
al is het ons gegeven.

Het is ons maar geleend
geld waarvoor wij sparen
alles, wat we beminnen
alles, wat we bewaren.

Ze zijn ons maar geleend
de vele aardse dingen
ons onbetwistbaar eigendom
zijn de herinneringen.

Mooi hé? Liefs van Monique.

6 Comments:

  • At maandag, 30 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hee Mootje! Volg het advies van de dokter op want jouw gezondheid is het belangrijkste! Gewoon doen waar je zin in hebt! Ga je nog mee een weekendje weg met het oude clubje van MP? Ik zou het echt super gezellig vinden! Nou kanjer....be strong!
    xxxx Lisette

     
  • At maandag, 30 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    hoi mo,

    het waren af en toe wel van die ...nummers he bij adje!!!!Maar laat die tranen maar lekker gaan!!
    We hebben toch nog even lekker gek gedaan,toch.Nat , nat ,drijfnat!!
    Maar robbert doet nog gekker hoor!! Ha Ha.

    Zondag nog wel naar de voetbal geweest.Het was niet veel .Allebei verloren!!Maar even chineesje gehaalt en een beetje op tijd naar bed!!

    Dat boek schijnt erg goed te zijn hoor ik van vele.Ik ben geen boeklezer( ja ,van die flutromannetjes in de vakantie)) maar deze ga ik toch maar even lezen.

    Meid,Doe wat je wil doen en doe vooral niks wat je niet wil.Precies zoals Knippie zegt.

    Liefs Shirley

     
  • At maandag, 30 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hallo Monique,

    Bij mij is het net andersom gegaan: eerst overleed mijn man aan een herseninfarct en 4 maanden daarna lag ikzelf in het ziekenhuis,na een melanoom verwijdering, om een flink stuk uit mijn onderbeen te laten halen. Ik ben ook dapper aan het doorstampen geweest maar de man met de hamer haalt je echt in! Ik ben om de dag een halve dag gaan werken om het gevoel met mijn werk te behouden en dat is mij heel erg goed bevallen. Heel veel huilen en slapen en toch het gevoel hebben dat je dapper door het leven gaat omdat je toch gaat werken. Al is het maar zo weinig.Nu 5 jaar later en nog steeds flink in de ziekenhuismolen heb ik zo mijn momenten van "zwakte". Ik laat dat toe voor 1 dag en dan weer verder. Maar ja dat is na 5 jaar....
    Hou vast aan je gevoel, wat niet gaat dat gaat niet. Maar wat wel gaat...
    Sterkte Monique, ik ben blij dat je gewoon door bent gegaan met schrijven. Het blijft de weblog van jullie allebei.

    Groetjes, Silvia (melanoom.nl)

     
  • At maandag, 30 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ha Mo,

    De weduwnaar, goed boek he? Komt een vrouw bij de dokter ook al gelezen? Zo goed geschreven dat je helemaal meeleeft, ook als je het zelf niet heb meegemaakt. Net zoals deze weblog!

    Mootje, heel veel sterkte... En misschien tot donderdag! Denk aan jezelf!

    x joyce

     
  • At dinsdag, 31 oktober, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Lieve Mo! De weblog moet je gewoon bijhouden, groot gelijk! Gewoon lekker even tegen jan en alleman kletsen...Fijn om te zien dat je zaterdag plezier had! Ik hoop dat je meegaat met het weekendje weg met de MP...Tot snel! dikke kus Stefanie

     
  • At vrijdag, 03 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,
    Wil je even laten weten dat ik aan je denk en met je meeleef.
    Neem de tijd en schrijf als je daar de behoefte aan hebt.

    Lieve groeten,
    Pauline

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker