Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

04 november 2006

Je maatjes zijn er allemaal nog Huub......

Oude en nieuwe maatjes, vrienden. Wat héérlijk toch als je vrienden hebt. Vorige week zaterdag dus naar Adje van O. geweest. Ernstig gezweten hé Robbert? Maar het was er dan ook erg warm. Dat had niks te maken met een beetje voorzichtig dansen ofzo....toch?

Robbert vertelde die avond dat hem gevraagd was of hij zijn afscheids speech bij de uitvaart van Huub op de MSV site wilde hebben. Maar Rob had ze verteld dat dat in overleg met mij moest. Ik vond dat natuurlijk okee. Eervol toch...voor Huub. Maar Rob zei ook dat er nu al weer een aantal weken overheen was gegaan en dat dat nu niet meer zo zinvol zou zijn. Hij heeft mij van de week zijn speech gemaild en ik ga hem alsnog met jullie delen......ten eerste omdat het een weergaloos beeld geeft van wat voor man Huub was......en ten tweede omdat ik vind dat het nog eens lezen van zo'n intens persoonlijk woordje héérlijk is. Laat maar binnen komen, laat maar op je inwerken. Die jongens waren maatjes en dat zijn ze nóg. Nieuwe maatjes maar erg belangrijk. Maatjes van Huub, maar ze zijn ook voor mij erg belangrijk. Ik wil ze niet missen.

De oude maatjes zijn er ook nog. Eerst een lieve kaart van Rinaldo en Bianca, toen belden pal ná elkaar Dennis en Luc. En toen ik gisteren al om 7 uur op bed lag met een knallende koppijn en daardoor een avondje met de meiden van Mons.Paul heb laten schieten kwam Esmée me wakker maken. Mama.....Mama....MAMA......MA-HAMAAAAAAAAAAA.......jaaaaaaaa-haaaaaa wat is er nou.....ik slaap.......Maar mama, Boudewijn is er. Huh....? Boudewijn? Ik kom er zo aan.....even wakker worden.

Ik heb tot middernacht met Boud zitten kletsen, herinneringen opgehaald, gelachen en af en toe een traan.
Boudewijn vraagt zich af met wie hij nou de rest van zijn leven moet ouwehoeren.....nou, dat vraag ik me dus ook af. Dan moeten wij maar samen ouwehoeren Boud. Lijkt me een feestje. Kom maar door met die herinneringen.
Boudewijn heeft wél belooft dat hij zijn kinderen gaat opvoeden met de verhalen uit het verleden. Hij gaat ze de streken die hij en ome Huub in het verleden hebben uitgehaald bijbrengen. Nou da's mooi toch. Hahahahaha Boud, die kinderen van jou gaan nog wat meemaken. Zie je Anna al in een mais race? Biertje teveel op en snoeihard met de fiets het mais veld in rijden? Geweldig toch. Hugo met een kapsel van The Cure? En Hein die probeert uit te slapen na een zware nacht en dan 's-morgens vroeg Mariah C. om zijn oren krijgt? Volgens mij snappen vele mensen dit niet......maar dit waren dus jeugd toestanden van Huub en Boudewijn. Als iemand méér wil weten dan wil ik er wel een keer een logje over volschrijven...

Ik wil maar zeggen, fijn dat jullie er allemaal nog zijn vriendjes.

Ik ben ook een grafmonument wezen uitzoeken voor Huub. En hoe bizar het ook klinkt......het wordt zó mooi. Maar dat was ook weer zo'n loodzwaar moment. Ik heb daar eerst eens voor de deur een zwaar van nelle export sjaggie staan roken voordat ik de moed had om naar binnen te gaan. Ze gaan nu arrangementen maken van natuursteen en daar foto's van maken en dan krijg ik de foto's toe gestuurd. Daarna maken we een nieuwe afspraak en dan gaan ze mijn keuze realiseren. Geen standaard gedoe voor Huub, geen glimmertjes en opsmuk, maar puur natuursteen uit de Pireneeen. En daar hield hij van. Het wordt Huub zijn plekje onder de zon. Dat zei jij ook altijd over onze tuin. Dit is ons plekje onder de zon Mo........alleen is de zon even weg Huub.

''Gewoon'' gewerkt van de week, maar was niet gewoon. Ik ben het liefste thuis. Ik merk nu aan de kinderen dat ze hun vader verloren hebben, dat ze hun maatje kwijt zijn. De kinderen willen klonteren, kleven, ze willen mij om hen heen. Ze willen iemand thuis als ze thuis komen. Huub was er natuurlijk altijd. Hielp ze met hun huiswerk. Zette koffie en ging met ze aan de tefel zitten om te bomen over school, huiswerk, vrienden en de ''toestand in de wereld''. En dat missen ze als de pestpokken. Kevin gaat regelmatig uit school naar het graf, stapt dan een treintje eerder uit en gaat Huub even gedag zeggen. En dát voor een gozer van 19. Zegt zát...toch?

We missen je Hupie, we missen je in alles wat we doen en in alles wat er om ons heen gebeurt. Sjezus nog an toe, je zal toch maar je grote liefde, je maatje, je vader en je leven kwijt raken?
Dat is ons dus overkomen en we hebben het er maar mee te doen.

Gék word je er af en toe van, het is niet eerlijk.......hij komt écht nooit meer terug.

Liefs van Monique, Kevin en Esmée.

P.S. Ik las net op de site melanoom.nl dat de man van Natasja, waar ik al enige tijd contact mee heb, ook is opgegeven. Een 30ger, 2 kleine kindjes, foutje van de huisarts, geen onderzoek laten doen naar de moedervlek, melanoom kanker, opgegeven. Zo simpel is het dus. Het overkomt jou en mij degalijks.

Natasje......ik weet niet welk bericht je het eerst leest, de log of melanoom.nl, maar je weet het hé....bellen of schrijven of hélemaal niet. Maar ik ben er voor je.
Wat een mensonterende klote ziekte is dit zeg. Long kanker, borstkanker, bloedkanker, allemaal redelijkerwijs te behandelen....................maar wie heeft er nou ooit van MELANOOM KANKER gehoord? En al heb je er al eens van gehoord wist je dan dat het de meest agressieve vorm van kanker is die er bestaat? dat het hele volkstammen jonge mensen uitroeit?

Wist je dat niet? Nou, een hoop huisartsen ook niet. Lees het verhaal van Natasja en Thomas maar op melanoom.nl.

tweede P.S. Speech van Robbert krijg ik er nu niet op, ga ik morgen weer proberen.

5 Comments:

  • At zaterdag, 04 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Thanks Monique!!
    Ik weet dat het zo is, maar het is idd niet te geloven om te bedenken dat 'ie er over, wat is het?...vier, zes, tien maanden niet meer zal zijn. Wat een fucked-up script hebben we toebedeeld gekregen Monique! En onze kindjes... verdomme wat is dat moeilijk. Ze weten eigenlijk nog niet echt alles. Zolang Thomas niet ziek is is het niet tastbaar genoeg voor ze. Tot die tijd is het beter om het maar even zo te laten zeggen ze.

    Maandag moeten we de beslissing nemen of we de chemo wel of niet gaan doen. Hij is immers nu niet ziek (zo stom, hij loopt gewoon rond net als ieder ander mens, werkt gewoon... hij is gewoon Thomas). Van de chemo gaat hij natuurlijk wel ziek worden, de vraag is of je dat wil in de laatste fase van je leven. Of we dat willen?? Weet je wat ik wil?? Dat die stomme kanker nooit in z'n lichaam was gekomen, dat die klote huisarts die stomme fout nooit had gemaakt. Ik wil gewoon dat dit allemaal niet waar is...

    Bedankt Monique, jij bent de enige die weet wat ik écht denk, wat ik écht voel. En dat is fijn. Fijn om te weten dat ik met al m'n vragen of wat dat ook bij je terecht kan. En zoals ik eerder zei, dat ga ik ook echt doen. Ik spreek je volgende week.

    Natasja

     
  • At maandag, 06 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Heey Mo. Waar kan je precies het verhaal van Natasja en haar man lezen op de site melanoom.nl? Ik heb net even gekeken maar ik kon het niet vinden!

    Ik vind het goed dat je met weblog door gaat meis! Het zal een goede uitlaatklep voor je zijn!
    xxxx Lisette

     
  • At maandag, 06 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hey Mo,

    het was inderdaad zweten vorgie week bij Adje!
    Ik vond het erg gaaf dat je erbij was, moet je blijven doen!

     
  • At woensdag, 08 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    monique, al veel vaker heb ik jouw stukjes gelezen en zeg je nu dat iets voor me betekenen.
    Even in "gesprek" met iemand die erkenning geeft in gevoel. Het is stilstaan bij mijn eigen gevoel.
    Mijn broer Johan is vorig jaar op 4 mei aan melanoomkanker overleden. Hij was 39 jaar en pas een half jaar getrouwd. Hij had de liefde in zijn leven nog maar net 2 jaar daarvoor ontmoet.
    Ook mijn broer is te laat door de huisarts doorgestuurd. Toen hij bij de huisarts kwam met een bult in zijn lies gaf zij hem smeersles voor een plekje op zijn been wat open was en door de smeersles eerst dicht moest gaan. Dit duurde en duurde, hij is meermalen bij haar geweest.
    Afin ieder heeft zijn eigen verhaal, hij is 5 maanden ziek geweest. In jouw bijna dagelijks verschenen verslagen las ik veel van wat wij met mijn broer hebben meegemaakt. Het inspireert me tijd te nemen om ook te gaan schrijven.
    Het is omdat je het niet kwijt wil dat je het ook steeds weer op zoekt.

    Ik complimenteer je met het document en dank je voor wat het mij gegeven heeft.

    Je had een mooie man en vader voor de kinderen zo las ik, hij zal nooit uit jullie leven zijn ondanks dat hij er niet meer is zoals jullie zo heel graag wilden.
    Houd elkaar vast,

    hartelijke groet,
    Agnes Henstra

     
  • At woensdag, 08 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Beste Agnes,

    Wat fijn dat je reageert op de weblog. Natuurlijk zijn we deze log puur voor ons zelf begonnen destijds maar ik merk nu aan reacties, zoals o.a. deze van jou dat er een hoop mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en er op wat voor manier dan ook troost of kracht uithalen.
    En dat is geweldig.......en dan niet zozeer voor mij maar voor diegenen die er wat aan hebben.

    Het is inderdaad heerlijk om te schrijven Agnes, gewoon beginnen en er ontstaat vanzelf een prachtig verhaal. Je gaat ná alle ellende van je af te hebben geschreven nemelijk óók de leuke, mooie herinneringen ophalen aan Johan. zeker weten. Daar heb je dan ook weer behoefte aan. En dan zit je al schrijvend ook wel weer eens te lachen. Het kan niet anders dan een mooie herinnering voor later worden waar je over een paar jaar erg blij mee zult zijn.

    Laat je me nog eens weten of je begonnen bent? Heel veel sterkte.

    Liefs van Monique

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker