Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

03 januari 2007

Het is 2007! Oké dan........

Lekker hoor, een héél nieuw jaar voor de boeg. Ik was nét zo gewend aan 2006, moeten we weer zo nodig dóór naar 2007.
Ik 2006 gebeurden nog al wat, Huub zijn hele ziekte proces, zijn overlijden, de roes daarna met het regelen van alles, de begrafenis, de roes daarna, het proberen weer door te draaien in de maatschappij, de roes daarna, het uitzoeken van de steen, het instorten daarna, weer opkrabbelen want je MÓET......en maar doorgaan jongens, werken, huishouden, kinderen......alles moet gewoon doorgaan. Janken doe ik als het donker is en als ik alleen ben.

Óp naar de kerst, gezelli gezelli.....alléén in de supermarkt lopen en overweldigd worden door Stille Nacht Heilige Nacht, naar huis scheuren in je EIGEN autootje, niet meer de auto van saampjes, en maar janken.
Thuis een meisje aantreffen die vraagt of óók wij dit jaar nog een kerstboom nemen.........pffffffff....tuurlijk meiske, kom we gaan er een uitzoeken samen, als ie maar klein is oke?
Gezellig samen muffins bakken, de hapjes klaarmaken, kookboeken erbij want het moeten natuurlijk wel de hapjes worden die Huub ook altijd koos, en dat waren hapjes waar je een kookboek bij nodig had.
En dat zelfde traject werd afgelegd naar Oud en Nieuw toe.........boodschappen.....alleen.....Happy New Year van Abba in de supermarkt.........ik wéér scheuren naar huis natuurlijk. Janken doe ik allang niet meer alleen als het donker is.

Kerst en Oud en Nieuw waren gezellig, veel familie om me heen en veel vrienden, het waren de dagen ervóór die het allermoeilijkst waren.

En toen was het nieuwjaarsdag, en ik was zo ziek als een hondje, koorts, keelpijn ( overal pijn eigenlijk ) en ik wilde alleen maar in bed liggen. Heb ik ook gedaan, ik was even een niet zo'n gezellige moeder. Maar mijn lieve kindjes begrepen het wel en hielpen waar ze maar konden.
Vandaag ook nog de hele dag aan de kwakkel geweest, maar met dat de dag verstreek kwam ik er achter dat ik gewoon ernstig last heb van liefdesverdriet.

Ik trek het even niet zonder Huub en ik weet ook even niet hoe ik het het komende jaar moet gaan trekken. En iedereen bedoeld het goed door te zeggen......ah joh, geef het tijd, geef het een plekje en hét komt vanzelf wel weer, maar mijn zusje die 13 jaar geleden haar dochtertje van 6 jaar verloren is zei vanavond tegen mij.......da's nou het ergste hé Monique, dat je wel móet, maar eigenlijk niet meer wilt.
En da's nou de spijker op zijn kop. Ik wil eigenlijk niet meer, ik ben mijn maatje kwijt, mijn vriend, mijn man, mijn geliefde. Ik ben gewoon weer alleen. Ik mis hem 24 uur per dag.

En natuurlijk ga ik door, het zal inderdaad wel moeten. Ik heb de 2 liefste kinderen van de wereld, een super familie en schoonfamilie en ontzettend veel vrienden.
Ik ga zondag dus gewoon naar de nieuwjaars borrel bij MSV, gewoon weer werken, gewoon weer vakanties boeken, en gewoon "gewoon"2007 in.

Maar toen ik vanmorgen een nieuw kaarsje bij Hupie zette voelde ik pas echt goed dat gewoon nooit meer gewoon zal zijn.

Een gelukkig 2007 Huub, were ever you are.

En voor jullie allemaal natuurlijk een gezond en liefdevol nieuw jaar.

Liefs Monique.

6 Comments:

  • At woensdag, 03 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    gelukkig nieuwjaar klinkt zo verschrikkelijk stom nu, toch wens ik jullie hopelijk af en toe een lichtpuntje toe in 2007.en mo, je bent supersterk,maar je hebt recht op je verdriet,dat gaat niet zo maar over, logisch dat je nu niet snapt dat het ooit minder of in ieder geval anders zal zijn.ik wens jullie alle geluk en liefde voor het komende, weer zo moeilijke jaar en heel veel succes met de rechtzaak!!hoop dat er iets veranderd!!!dikke knuf ellen

     
  • At woensdag, 03 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    He mootje,
    Ik wens je het allerbeste voor het komende jaar,in goede gezondheid en met veel toffe en lieve mensen om je heen,want dat verdien je...
    Wat zou het soms toch lekker zijn als de klok even stil zou kunnen staan...gewoon even niks meer hoeven!
    Volgende maand gaan we er gewoon iets van maken in ons weekendje met z'n 6en, en zo niet dan niet..gaan we het hele weekend met z'n allen lekker in bed liggen!ook goed..
    liefs Danielle

     
  • At woensdag, 03 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Beste Monique,

    Mijn naam is Floor de Vreede en ik werk voor Rene Stokvis Televisie Producties. Op het moment ben ik bezig met de voorbereiding van een programma over keuzes in de zorg. De eerste aflevering zal specifiek gaan over de relatie tussen patient en huisarts. Voor deze uitzending zijn wij opzoek naar mensen die hun ervaring met de kijker willen delen. Op jouw site las ik het droevige verhaal over jouw man Huub. Mijn interesse werd hierdoor gewekt en wanneer jij daar voor voelt zou ik graag je verhaal willen horen. Wanneer dat niet het geval is begrijp ik het ook en wil ik je heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit verlies. Ik ben het best bereikbaar via email: floor.de.vreede@stokvisproducties.nl

    Met vriendelijke groet,
    Floor de Vreede

     
  • At woensdag, 03 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,elke x herken ik zoveel in wat je schrijft. Het is waar: niets is en wordt meer gewoon na zo'n verlies. Toen Inge (mn vriendinnetje) in 2005 overleed dacht ik ook dat ik "gewoon" door moest gaan want had ik niet de "mazzel" dat ik nog leefde en zei niet?! Daarom moest ik genieten van alles en nu 16 maanden later krijg ik (ook door nog wat andere dingen) de klap toch echt dubbel en hard. Heb nu ff aan alle noodremmen getrokken die er zijn, zelfs pillen bij de dokter gehaald om rust te krijgen, rust overdag en rust snachts omdat zoiets heftigs meemaken van een jong iemand (Ing was 37) die binnen 4 maanden er niet meer is niet "gewoon" is..... Dus je hebt gelijk "gewoon" wordt het niet meer maar we moeten er het beste van zien te maken. Je gaat het redden hoor maar geef het de tijd en trek op tijd aan de noodrem als het even niet gaat. Luister naar je gevoel dat is het enige wat telt.
    Onwijs veel sterkte.....
    Petra

     
  • At donderdag, 04 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Stokvis televisie producties??????????????????

    Zó dan.........ik ga zo maar eens mailen.

     
  • At donderdag, 04 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    He mo,

    Ik las het stukje van rene stokvis productions.Ik ben benieuwd.
    Je houdt ons toch wel op de hoogte he!!
    Liefs smitje

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker