Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

25 november 2006

Getuigen melden zich......súper!

Om te beginnen wil ik dit zeggen:........mensen ( bekend en onbekend ) vragen mij nu wat ik denk te bereiken met de rechtzaak. Alsof ik er een slaatje uit probeer te slaan. Voorop gesteld is Huub zélf deze hele rechtsgang begonnen. En dat al ruim een jaar geleden.
Het was met name zijn frustratie en boosheid en angst waardoor hij het hele proces in gang zette.
Toen hij overleed waren we al redelijk ver in de rechtzaak en ik poog het alleen maar voort te zetten in zijn geest.
Huub heeft verklaringen achter gelaten en getekend in het bijzijn van onze advocaat en alles wat er nu gebeurd is wat Huub gewild zou hebben.Dus het is niet iets wat ik zelf even onderneem om er beter van te worden.

Mijn motivatie om door te gaan????? Ik mis mijn man, ik mocht maar 2 jaar getrouwd zijn, ik mocht hem maar 5 jaar bij mij hebben. Huub en ik hadden afgesproken dat we héél erg oud zouden worden samen. Wij hielden van elkaar en we waren een gezin.
Ons gezin is uit elkaar gerukt.
Kan iedereen overkomen tóch.....? Jazeker, maar Huub was destijds en ik nú ervan overtuigd dat er een grove fout is gemaakt door de huisarts. Nalatigheid is ook wat ik hem aanreken.
En natúúrlijk heeft deze man méér en langer en harder gestudeerd dan ik ooit heb gedaan en ooit zal doen, maar als je huisarts bent mag je niet zo omgaan met het leven van een patient.

Als hij maar één keer had gezegd dat hij inderdaad niet goed handelde destijds maar dat hij toen in de overtuiging was dat hij goed deed , dan zouden we nu geen rechtzaak hebben.

Ook een huisarts is maar een mens.........maar dan nu ook nog eens liegen.....? Voor de rechter.....? Na de eed....? Dat gaat er bij mij niet in. Zijn dat huisarts praktijken? En ik kan er nu niet te diep op ingaan ( in ieder geval niet op de log ) maar het is echt smerig wat hij verteld.

Okee monique, een lang verhaal kort.....wát is mijn doel.....ik verklaar hier tegenover jullie allemaal.....áls...áls...áls er smartegeld uit zou komen, dan zet ik een deel weg voor mijn kinderen en de rest gaat naar de Kanker bestrijding. Ik hoef het namelijk niet.

Makkelijk gezegd nu he.....nee hoor, niet zo makkelijk. Ik zit in die hele rechtzaak, ik ben degene die haar man kwijt is. Ik ben degene die elke avond alleen naar bed gaat en alleen met haar kinderen tegen de kerst en oud en nieuw aan zit te hikken.
Ik ben degene die het beste van elke dag probeert te maken terwijl elke dag klote is. Niet slapen, nachtmerry's, koppijn, geen eetlust. Alleen opstaan, alleen leven, alleen naar bed. En alles wat daar tussen in zit doe ik alleen.
Misschien zijn er wel mensen die zeggen:''je hebt hem maar 5 jaar gekend''. Maar hij was wel de liefde van mijn leven. 5 jaar of 100 jaar......wát is het verschil?

Dus....het gaat mij niet om geld......maar het zou mij geweldig lijken als ik iets kan veranderen in de wet......bijv. dat ELKE huisarts, wát hij ook weghaalt bij een mens, op móet sturen voor onderzoek. Waarom zou ik dat niet kunnen? Ik heb nog een heel leven de tijd om daar voor te knokken. Er zijn wel meer mensen die aan hun standpunt vast houden en iets bereiken. Ik ga het wel zien.

Maar als ik al die verhalen lees op bijv. Melanoom.nl dan moet het maar eens afgelopen zijn met al die jonge mensen die sterven tewijl het niet nodig was. Die dus sterven omdat er een fout gemaakt is. Sterven is okee, maar niet door een fout als het niet nodig was.

Duidelijk voor iedereen wat ik ermee probeer te bereiken?

Gelukkig zijn er héél veel die mij kennen en die voor Huub door het vuur gingen en nog gaan. De lijst getuigen is behoorlijk lang.

Geheel belangeloos meewerken voor een goede zaak, een zaak die de naam Huub draagt, houden ván is jezelf zo nu en dan weg cijferen, je open stellen voor anderen, in het goede geloven, en dóór gaan. Knokken. Huub deed niet anders.....toch?

Liefs Monique.

8 Comments:

  • At zaterdag, 25 november, 2006, Blogger Bert & Marja said…

    Lieve Monique,

    Ik heb jullie verhaal gevolgd op de weblog en ik lees nog steeds ieder bericht wat jij plaatst.

    Ik wil je hierbij laten weten dat ik helemaal achter je staat wat betreft de rechtzaak.
    Ik vind het goed dat een huisarts i.v.m. nalatigheid zich moet verantwoorden en ik hoop echt voor jou en je gezin en voor Huub, ook al is hij jullie veels te vroeg ontvallen dat jullie je gelijk halen.

    Mensen begrijpen pas door wat voor een hel dat je gaat als ze het zelf meemaken.

    Monique, je bent in mijn ogen een kanjer. Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte toe de komende tijd.

    Liefs,

    Marja

     
  • At zaterdag, 25 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique,

    Echt joh, mijn haren staan recht op als ik dit lees!
    Ik bedoel dus over die mensen die jou dit soort vragen zogenaamd "gemeend" stellen.

    Probeer maar zo te denken, deze mensen hebben waarschijnlijk het verstand niet om dieper na te denken vanuit gevoel.
    Ze beredeneren vanuit hun hoofd en jij doet dit recht vanuit je hart.
    STOP met je verplicht te voelen verantwoording af te leggen dat hoef je helemaal niet.

    Een ieder die zijn hart op de juiste plaats heeft WEET waar jij voor gaat/staat.

    De rest, welke rest? Gewoon links laten liggen, je hebt er niets aan.

    Hele dikke kus,

    Jeanette

     
  • At zaterdag, 25 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    goed zo mootje , ben trots op je!
    dikke kus

     
  • At zaterdag, 25 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    ik zou zeggen
    ga ervoor
    doe wat jou gevoel zegt
    tuurlijk weten we allemaal dat je huub er niet voor terug krijgt en dat rot geld dat maakt het zeker niet goed
    maar zoon huisarts moet zeker niet denken door zoon stomme fout te maken er makkelijk van af komt
    ook dokters zijn maar mensen maar ik weet nog wel dat als je wat weg laat weg halen dat dat onderzocht moest woorden dat had jullie en de huisarts een hoop allende bespaard gebleven
    ik wens jullie heel veel sterkte met dit helle proces wat zeker niet makkelijk zal woorden

    groetjes liefs marlijn

     
  • At zaterdag, 25 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve tante

    Hou hier eens heel snel mee op, je bent je bijna een pagina lang aan verantwoorden, terwijl je na huub zijn dood gewoon voor hem aan het zorgen bent. je kent waarschijnlijk die reclame wel: zorg voor elkaar tot de dood je scheidt... waarom niet iets langer?? Nou jij bent hier het voorbeeld van!! Ze maken niet voor niets reclame. Je doet het heel erg goed, je hoeft geen verantwoording af te leggen. de enige die dat wel moet doen is de arts.

    Knok voor je lieve man, je kunt het.

    Dikke knuffel.. denk aan je

    xx Therese

     
  • At zaterdag, 25 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique, ik ben op jullie site gekomen via melanoom, heb zelf meegemaakt hoe heftig het is om iemand te verliezen, in zeer korte tijd, aan een melanoom.
    Wat de andere ook zeggen; je hoeft je niet te verantwoorden hoor, doe vooral waar jij je goed bij voelt, het is al moeilijk genoeg.
    Sterkte, Petra

     
  • At zondag, 26 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    thnxxxxx thnxxxxx thnxxxxx allemaal.

    Steuntje om door te gaan.

     
  • At zondag, 26 november, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Mar, hou Rich in de gaten hé......moedervlek MOET door gestuurd worden he? Op staan he?

    99 moedervlekken zijn gewoon maar moedervlekken maar nummer 100 is foute boel.

    En juist nummer 100 wordt in de prullenbak gepleurt.

    Ik duim voor hem meisje.

    Liefs Monique

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker