Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

06 januari 2007

Schouders eronder.....en dóór!

De feestdagen zitten erop en daar ben ik best een beetje blij mee. Het was best allemaal gezellig maar nieuwjaarsdag ben ik redelijk ingeploft. Koorts, keelpijn, hoofdpijn, overal pijn eigenlijk. Ik heb alleen maar geslapen. Ik zou eigenlijk een diner hebben met vrienden maar dat heb ik afgebeld.
Ook de dag daarna heb ik de hele dag plat gelegen. Ziek, ellendig en verdriet. Woensdag weer gaan werken met een hoofd dat op barsten stond en donderdag weer vrij, ik kon wel wéér een dag mijn bed in. Tot een vriendin van mij me belde of ik zin had om langs te komen. Ik kreeg van haar een voetmassage, lekker muziekje erbij, ontspannen liggen en een lief gesprek.
Toen ik daarna thuis kwam ben ik alsnog wel mijn bed ingedoken want ik was helemaal leeg na die massage en de pijn knalde mijn kop uit. Ik was ijskoud ( behalve mijn voeten ).
Vandaag werd ik voor het eerst in lange tijd na een super goede nachtrust wakker met een gevoel van......yessss, ik ga weer wat doen.

Energie voor 10, de muziek weer hard aan en meezingen. En weer met zin naar mijn werk.
Ik wist niet wat me overkwam.
Ik voelde me weer eens gewoon goed.
(en dan heb ik direct een schuldgevoel, want hóór ik me wel goed te voelen?). Maar ik kwam er vandaag wel achter dat ik Huub nog méér mis als ik me goed voel.
Nou missen doe ik hem zeker, maar ik doe er ook een moord voor om weer ''gewoon''te functioneren, om weer eens een leuke moeder te zijn, om Lona weer eens uit te laten zonder dat ik geirriteerd en ongeduldig ben, om de klanten in de winkel weer gewoon te woord te staan zonder te denken....''zeikwijf, wat interesseerd mij dat....''.
Om weer eens gewoon Monique te zijn.

Gisteren zei iemand tegen me.....Godsamme, wat zie jij er slecht uit.....já, dat zie ik zelf ook wel, maar da's ook niet zo gek toch? Als je niet meer slaapt en je alleen maar beroerd voelt?
Maar dan is het inderdaad wel eens lekker om goed te slapen, en uitgerust wakker te worden en er weer eens zin ''an'' te hebben.

En wat ik nu een rete gafe uitdaging vind is dat ik mail contact heb met iemand van de televisie over een nieuw t.v. programma.
Ze hebben het hele verhaal hier op de log gelezen en zijn geinteresseerd in mijn verhaal.
Het is een programma dat uitgezonden wordt in maart, het gaat over keuzes in de zorg. In opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid,Welzijn en Sport.
13 afleveringen met als doel de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Het gaat erom dat je als patient/consument kritisch mag zijn, juist als het gaat over zorg.

De eerste aflevering heet de ''Huisarts als poortwachter''. En ZONDER NAMEN TE NOEMEN, zou ik daar dus het verhaal van Huub kunnen doen.
En sinds dat mailtje zit ik op een springveer, ik ga ervoor.

Ik heb maar één doel, huisartsen moeten altijd....ALTIJD wát ze ook weghalen van een mensenlijf, op laten sturen voor onderzoek. Daar ga ik voor.

Ik heb een super geweldige advocaat achter me staan en dan nu ook nog eens een televisie programma???????

Wat zou Huub graag ZIJN verhaal verteld hebben voor héél Nederland met als doel iets te verbeteren of te veranderen in de zorg.

Mootje heeft een doe-hoel.....nananananaaaaaa.

Liefs allemaal van mij.

7 Comments:

  • At zaterdag, 06 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    hoi meis,
    ik ben blij dat je je weer even wat lekkerder voelt.

    Ga ervoor dat alle huisartsen alles moeten opsturen !!!!!Je zou er een heleboel mensen mee kunnen helpen,toch.
    Mo go for it!!

    Ik zie je morgen op msv.

    Liefs een smitje

     
  • At zaterdag, 06 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique,
    Omdat je ook op mijn site schrijft, schrijf ik ook maar eens op die van jou, he, he!

    Het is wel spooky dat wij allebei op het zelfde moment voor hetzelfde pleiten en dit door publicatie op onze sites niet onder stoelen of banken steken.
    Toen ik mijn aankondiging deed voor de Melanoom.nl Award2007 voor de huisarts die WEL iemand op adequate manier op tijd doostuurt naar een deskundige, had ik jou artikel nog niet gelezen. Dat heb ik nu net pas gelezen.

    Ik wil je zeggen dat ik ontzettend trots ben op je sterke wil om door te zetten!
    Daarnaast heb je een stijl van schrijven die je "pakt" en meesleept tot aan de laatste letter. Dat is maar aan weinigen toebedeeld!
    Je bent een pracht mens! En ga ervoor bij RTL! Is een leuk bedrijf en dit ga je zeker willen!

     
  • At zaterdag, 06 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    you go girl........
    ben trots op je!
    dikke kus en tot snel

     
  • At zondag, 07 januari, 2007, Blogger Bert & Marja said…

    Hey Monique,

    De allerbeste wensen voor het jaar 2007 toegewenst voor jou en je kids.
    Ik wil je heel veel succes toewensen met je strijd tegen de nalatige huisartsen. Go for it girl!!!!

    Groetjes,

    Marja

     
  • At dinsdag, 09 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Mootje! Ga er voor! Ik vind het echt super wat je allemaal doet! Denk aan je! xxxx Lisette

     
  • At dinsdag, 09 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,

    Gebruik de kracht die je krijgt van de "goede" dagen voor het doel dat je wilt bereiken! Ga ervoor!
    We denken aan jullie!

    Groetjes, Iwan en Mirjam

     
  • At woensdag, 10 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve tante

    Wat fijn om te lezen dat je weer ff een goede dag hebt gehad. Hoop dat er meer gaan komen voor je. Schuldgevoelens mogen in de grijze bak hoor en dan gelijk weg met de vuilnismannen.

    Ben zo benieuwd naar hoe het allemaal gaat verlopen met Stokvis. Ben trots op je en weet zeker dat huub ook met een big smile naar je kijkt.
    Laat ze maar een poepie ruiken. Misschien dat er wat ogen open gaan door jouw verhaal.

    Neem je rust en geniet van de dagen dat het even beter gaat...

    veel liefs Therese

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker