Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

24 september 2007

26-09-'06 26-09-'07



Vanmorgen liep ik met Lona langs de waterweg. Ik moest even uitwaaien en de regen op mijn gezicht voelen.

Onze trouwdag.....3 jaar.....de eerste trouwdag was Huub net geopereerd.....de tweede trouwdag lag hij op sterven.....en de derde.....ach, ik ging maar uitwaaien.

En het was zo bijzonder 3 jaar geleden. We trouwden op een bootje. De watergeus. En toen ik daar zo in gedachten verzonken liep vanmorgen hoorde ik achter me een zachtjes ''tsjoeketjoek''. Het was blauw met wit, een bootje met de naam De Watergeus. Ik heb het bootje met stomme verbazing na staan kijken.

Drie jaar heb ik het bootje niet gezien, nu loop ik daar op mijn trouwdag en het komt voorbij. Is dat toeval?

Het eerste jaar is voorbij. Volgens velen moet het dan makkelijker worden. Ik ga woensdag even vluchten.....even weg. Ik vind het namelijk nog steeds vreselijk. Ik mis hem meer dan ooit tevoren. Daarom nu al even dit stukje....

Lieve Huub.....dat ik van je hield heb ik altijd geweten, hoeveel ik van je hield daar ben ik het afgelopen jaar achter gekomen. Je weet pas wat ''nooit meer'' inhoud als het ook écht nooit meer is. En nooit meer is lang. Best héél erg lang.Nooit meer zorgt ervoor dat je dóór moet, ook al weet je soms niet hoe. Nooit meer sterkt je omdat je kinderen je zo nodig hebben. Nooit meer laat je voelen hoe klein je bent en hoe dapper soms. Nooit meer heeft me geleerd dat ik af en toe heel erg sterk ben en soms zo bang en wanhopig als een vogeltje. Nooit meer heeft ons ook sterk gemaakt met z'n drietjes. Nooit meer heeft ons geleerd hoe waardevol het liefdevolle gezin was wat we hadden.

Maar goed, hoe je het ook wend of keert....het is in ieder geval nooit meer Huub. Nooit meer de armen en de lach, de blonde kop met haar 's-morgens zo lekker door de war. Nooit meer samen.

En toch.....is hij soms héél dichtbij. Misschien stuurde hij het bootje wel vanmorgen...

Lieve Huub, we zullen je nooit vergeten.

Kevin, Esmée en Monique.

5 Comments:

  • At dinsdag, 25 september, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Moniqeu

    Wat heb je dat weer mooi omschreven.
    Een ding is zeker je staat er niet alleen voor, ook al voelt dat soms wel. het woord NOOIT is een woord wat niet is te bevatten, het nooit meer terug komen, het verder moeten, we kunnen je steunen met heel veel worden. Maar jij moet het doen. Hoe moeilijk het ook is.Ik wil je bij deze heeeel veeeel sterkte wensen en de kracht en steun dit grote verlies te dragen, en een plekje te geven.
    met huud in je gedacht dicht bij je.

    had je het nog gelezen vrijdagochtend 5 oktober sbs 6 om 10 uur
    groetjes liefs marlijn

     
  • At dinsdag, 25 september, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Heee Monique, Kevin em Esmee Kanjers,

    Weinig contact maar absoluut niet vergeten. Veel sterkte!

    Hartelijke groeten,

    Trudy, Franc, Laura en Charlotte Naaijkens

     
  • At dinsdag, 25 september, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique, Esmee en Kevin,

    Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen. Samen zijn jullie sterk. Enne dat bootje........ik geloof niet in toeval, het heeft zo moeten zijn.

    Liefs, Marja

     
  • At woensdag, 26 september, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Denk aan je mo!!
    Dikke kus.

    Natas

     
  • At donderdag, 27 september, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve tante

    Hoop dat je de dagen een beetje bent doorgekomen. Mooi verhaal weer... misschien heeft huub dat bootje inderdaad wel even laten langs varen, wel erg toevallig he.

    Hou je taai!

    kus Therese

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker