Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

07 mei 2007

Één wens is gerealiseerd!!!!!

Hoi hoi allemaal...........zó hé, da's een poosje geleden, maar ik zit nu voor het eerst sinds weken achter de p.c. Ik had nog niet eerder tijd om een stukje te schrijven, mijn mail te lezen of wat dan ook. Da's bijna afkikken voor mij zeg.
Ik ga maar gewoon bij het begin beginnen.
Woensdag de 25ste is de tent opgezet. daar stond ie weer te pronken hoor.

Donderdag eerst gewoon gewerkt en daarna door naar de tent om achter de bar te staan. Zo'n eerste avond is er dan bingo of klaverjassen. een ''rustige '' avond om te kijken of alles loopt en in orde is. Half 3 naar huis.

Vrijdag avond.
Avond Stichting Doe Een Wens heeft 5000 euro opgebracht. De wens van één kindje is dus voor elkaar dankzij jullie allemaal. Mag ik iedereen daar dan ook namens dat kindje voor bedanken? En namens al die mensen van de wijkvereniging die er knetterhard aan gewerkt hebben om deze avond te organiseren en zo een intens ziek kind een liefste wens te bezorgen en Huub's werk af te maken?
Wat zou Huub trots geweest zijn. En wat heeft Huub een feestje gemist zeg. Het was voor mij persoonlijk echt geweldig want iedereen die er was kende ik. Een soort van prive feestje. Het was soms erg confronterend en emotioneel maar we hebben ook erg gelachen.
Als ik bedenk hoe iedereen zich belangeloos voor deze avond heeft ingezet en hoe ik ervan heb genoten......een avond om nooit meer te vergeten.
Als afsluiting van de avond heb ik nog midden in de nacht belletje lopen trekken in Maassluis met twee jongens uit het Oosten van het land. Ach, wat moet je ook anders doen hè.....als de taxi er nog niet is. Nou ja, we waren op weg naar een kroeg waar de taxi zou komen, maar die kroeg was allang gesloten. Luc heeft de hele weg héél hoffelijk mijn tasje vastgehouden en volgens mij was het Boud die tuin in en tuin uit rende. Sjezus jongens wat heb ik gelachen.
Ik moest de volgende dag wel bijgepraat worden door een aantal mensen, want hélemaal zuiver waren mijn herinneringen niet, maar bij het horen van alle verhalen kwam alles weer terug en heb ik er nogmaals onbedaarlijk om gelachen.
Ik heb een heerlijke avond gehad en ik denk dat Hupie met een grote glimlach op ons heeft neergekeken.

Zaterdag avond was Dé Nacht van MSV.....en heb ik achter de bar gestaan. Met 6 man voor 600 man biertappen is best een klusje hoor, maar ook deze avond hebben we vreselijk gelachen.
Ook deze nacht dook ik pas om een uur of 4 mijn bed in.

Zondagmiddag hebben we met een paar man 3000 enveloppen zitten likken voor de tombola van de volgende dag. Je zal toch maar ineens bevorderd zijn tot prominent lid van ''Het Likteam''. Met 6 man aan tafel en de biertap binnen hand bereik en de ontknoping van het voetbal op de radio, met 3000 enveloppen voor je neus, nog brak van de afgelopen 2 dagen....dat zorgt ook wel weer voor een hoop melig geouwehoer en lol.

Zondag avond was de play back show en wéér stond ik achter de bar, de tent was wéér vol en weer was het een leuke avond. Het ''tap''team werd wat gekker in de bol inmiddels en we hebben met natte vaatdoeken naar elkaar staan gooien. Op blote voeten hebben we staan dansen achter de bar. Redelijk kapot ging ik ook deze nacht weer om een uur of 4 naar bed. Mijn voeten heb ik nóg niet helemaal schoon.

Maandag ''Koninginnendag'' was ik al weer om een uur of 10......achter de bar natuurlijk. Esmée was ook mee om snoep te verkopen en de rest van het ''tap''team druppelde daarna ook binnen. Het was stralend weer en het was buiten op het terras nèt zo druk als binnen in de tent. De rest van de vaten bier zijn deze dag leeg getapt en alles aan drank was schoon óp!
Om 18.00 uur zat het erop. Mensen gingen naar huis en we zijn begonnen met opruimen en afbreken. 's-Avonds om half elf zaten we met z'n allen in de kantine en niemand kon nog PAP zeggen. We besloten toen om de volgende dag door te gaan. Toen ik thuis kwam en éeeeeeeeeindelijk op mijn bank ging zitten viel ik direkt in slaap. Esmée heeft me toen naar bed gebracht en heeft staan wachten tot ik in slaap viel. Ik heb allemaal rare dingen uit liggen kramen in mijn slaap. Over bier tappen enzo. Ze moest erg om me lachen.

Dinsdag waren al mijn spieren een halve meter tekort maar het werk moest af. Alle gehuurde spullen moesten terug gebracht worden, de tent en de vloer afgebroken. Alles schoon en opgeruimd......we waren 's-middags om 5 uur klaar. Kapot maar voldaan ben je na zo'n week.

En toen zat het erop.....ik moest weer alleen naar huis.....ik heb eerst eens lekker een jankbui gehad en heb toen tegen een foto van Huub verteld wat ik allemaal had meegemaakt. Over ál die mensen die ik had gezien en gesproken, familie, vrienden, vrienden en vriendinnen die de moeite hadden genomen om helemaal vanaf de andere kant van Nederland naar hier te komen en waarvan ik het réte moeilijk vond om ze weer te zien gaan, collega's, nichtjes en neefjes, voerballers. De lol die ik heb gehad achter de bar met die andere mafketels, hoe trots Esmée was dat ze ook een perfekt biertje kon tappen. Over Kevin die automatisch thuis de boel een beetje bij hield omdat mama toch wel erg veel weg was. En ik heb hem verteld over het belletje trekken, wat zou hij daar graag bij geweest zijn.
En ik heb hem verteld dat zijn werk af was.......dat dankzij die lieverds van de wijkvereniging er nu zéker één kind iets héél moois gaat beleven.

De volgende dag moest ik weer gewoon werken, met mijn koppie was ik er niet helemaal bij. En donderdag moets ik ook gewoon werken. En donderdag avond had ik een bardienst in de wijkvereniging ( weer 3 uur naar bed hihi), en vrijdag ook wéér gewoon werken.

En nu staat mijn koffer gepakt op bed. Lona is bij Henry en Marjan, die spontaan aanboden om haar in huis te nemen. Ik moest het gisteren avond af laten weten op Henry's verjaardag, ik was al 2 dagen moe en rillerig, ben vroeg mijn bedje in gedoken.
Morgen nog de laatste inkopen doen voor 2 hongerige kinderen die thuis blijven en dan mag ik morgen nacht om 2 uur naar Schiphol.

En zal ik jullie eens wat vertellen??????? Ik heb er zin in....ik vind dat ik mág. En Huub....die gaat met me mee.

Na de vakantie ga ik de draad weer oppakken waar ik hem een aantal weken geleden heb laten liggen. Mensen bellen, afspraken die al een poos op een laag pitje staan nakomen. Weer gewoon ''gewoon'' het leven van alledag oppakken.

Maar eerst ga ik een weekje liggen genieten op mijn rug in de zon van Puerto Rico.

16 mei zijn we weer terug en 17 mei is de Huub Nijkamp Bokaal.....dat wordt weer doorhollen naar MSV dus. Maar ook weer iets om naar uit te kijken.

Doei allemaal.........ik ga op vakantie.

Liefs van mij.

4 Comments:

  • At dinsdag, 08 mei, 2007, Anonymous Anoniem said…

    hoi meis,
    het was inderdaad een week van rennen,vliegen ,opstaan en weer door gaan.Ik was helemaal kapot dinsdagavond..maar het was ook weer erg gezellig.Op naar het 12/5 jaar bestaan van week ..ha ha ha.

    Ga lekker met yvonne genieten,lachen,veel en lekker eten en vooral lekker luieren..

    meis heel veel plezier..doe lekker je ding en ik zie je de 17 op msv..
    liefs mij

     
  • At dinsdag, 08 mei, 2007, Anonymous Anoniem said…

    hey, Mo, was weer een mooi verhaal,een hele fijne vakantie!!Geniet ervan,en tot gauw xxx ons

     
  • At woensdag, 09 mei, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Geniet ervan, ff tot rust komen en afschuwelijk bruin worden ;-)

    groetjes Theres

     
  • At maandag, 14 mei, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Mooi, geniet ervan je hebt het minimaal verdiend.
    Rust uit en ik zie je de 17e wel en kom niet te bruin terug.

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker