Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

08 augustus 2006

ma.7 Augustus

Maandag avond, weekend weer voorbij. Tijd voor de bewuste borrel en sigaretje achter de p.c. en even een momentje voor mijzelf.
Huub is al een dikke week van de hoofdpijn af....(Jippie!!!!!), medicijnen slaan dus goed aan. Hij is niet meer misselijk geweest, hij slaapt goed en hij EET goed. Goeiemorgen wat EET hij goed. De olifanten in Blijdorp zouden er jaloers op worden. Van de 7 kilo's die eraf waren zijn er al weer 2 en een half bij. Goed hé!
Donderdag en vrijdagavond en gisteren heeft hij getraind. Hij heeft het wat rustiger aan gedaan, is gisteren bijv. halverwege al gestopt, maar voelde zich nadien een stuk beter dan vorige week zondag. En hij doet het tóch maar!!!!!!
Veel gesprekken hebben we gehad in de kantine met de jongens, veel gesprekken gingen over Huub en zijn ziek zijn. Heel wat emoties kwamen los. Nadien ook thuis. Huub zei:''Ik voel me af en toe alleen nog maar Huub de kankerpatient, ik zou zo graag weer lol willen hebben". Da's moeilijk, maar iedereen heeft ook wel in één keer de kans om er even over te praten met Huub of met mij, en iedereen dóet het ook maar. Niemand gaat het uit de weg. Klasse cluppie MSV!

Samen proberen we er nu ook een weg in te vinden, het praten erover bedoel ik. Maar we moeten het maar niet forceren, dat heeft geen zin. Het komt wel. Het is allemaal nog zó onwerkelijk.
Vanmorgen Dennis, Petra en Jop hier gehad, was fijn. Maatjes van vroeger hé, die raken nooit uitgekletst. We hebben afgesproken om ( als het allemaal goed gaat ) naar de Stoppel(Stöppel) hanen(haenen)......(pffff wat een moeilijk dialect dat Oosters...zou ik het ooit leren????) te gaan.
En daar gaan we voor zorgen. We moeten weer gaan genieten. We moeten weer gaan leven. We moeten weer van onze kont af komen. Praten komt nog wel, eerst maar eens het leven bij de kladden en de lurven pakken en wat de toekomst ook brengt, we zien het wel.

Lieve Huub, lieve schat.....praten gaat nu even niet zo geweldig, het onderwerp is té moeilijk, té ver weg, té onwerkelijk.
Het is pas 5 jaar geleden dat wij elkaar leerden kennen. De hele toekomst en de hele wereld lag voor ons. Wat hadden wij een plannen. Jij en ik... Siempre juntos, altijd samen. En samen héél oud worden. Lief, laten we daar nogsteeds voor gaan...áltijd samen en samen oud worden. Da's het minste wat we kunnen doen toch? Er voor gaan!
Genieten van kleine dingen en lekker lachen, dat konden we zo goed. Dat moeten we weer even terug zien te pakken en dat gaat ons lukken.
Jij bent namelijk niet alleen Huub de kankerpatient, jij bent ook die gekke lieve leuke knappe man, vader,zoon,broer, vriend, maatje, collega waar iedereen gék op is. En die zelf gek op het leven is. Het gaat lukken lief.
Gaan we ervoor? Gaan we het leven weer pakken?

Kom........

Monique.

12 Comments:

  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Dat genieten met Stoppelhaene (moeilijk woord he?), moet helemaal goed komen. Hopelijk droog weer, drankje erbij, ik zie het helemaal zitten. Zou leuk zijn als Margot, Marnix, Margré en Jasper ook komen. Ff "live" bijkletsen. Margot gaf nog niet zo lang geleden volgens mij nog aan, ook plannen te hebben deze kant op te komen met Stoppelhaene. Waarschijnlijk heeft ze nog heel wat consumptiemunten liggen van vorige jaren. Hopelijk allemaal tot gauw in Raalte.

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Goede morgen,
    voor mij is Huub niet die kankerpatient, maar mijn voetbalmaatje, die toevallig ziek is!
    Het wordt een cliche, maar ik blijf vol bewondering voor jullie. Ik kan me niet goed voorstellen wat het allemaal betekent, en meer dan steun kan ik jullie niet bieden.
    Kop op.......

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Dat praten even niet zo lukt is niet zo gek denk ik, ik denk dat niemand zich ook echt voor kan stellen wat er allemaal in jouw koppie omgaat Huub.
    Wat je voor mij bovenal bent is mijn topbroer, waar ik zoveel leuke dingen mee beleefd heb en ook vast van plan ben nog te gaan beleven. Daar gaan we voor Hupie.
    Stoppelhaene lijkt me alvast een goed eerste initiatief, ik kan niet wachten om samen het stoppelkaterslied weer eens te zingen!

    dikke kus

    En nee helaas Corine, ik maak mijn consumptiemunten altijd netjes op..

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    ste3un is super en voldoende robert. de rest zullen we toch zelf moeten doen. thxxx..

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    al zou je er ook bij neervallen he go:)

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    ik wilde huub dat ik je kon vertellen hoe je hier mee om moet gaan ,hoe je verder moet ,hoe je weer lol krijgt in alles,hoe je weer kan lachen ,kortom weer "gewoon huub" zijn.
    maar huub ik heb geen idee !!GEEN IDEE!!
    ik zie dat je enorm je best doet om door tegaan ..jeetje huub waar haal je die kracht vandaan??
    bijna twee weken nu al na dat afschuwelijke bericht ..als ik zie wat jij in die twee weken gedaan hebt ..dat rode geval samen met ons gehaald..esmee haar verjaardag die drie dagen lang gevierd werd door jullie !!!al vier keer wezen trainen, allemaal lieve mensen die je allemaal willen zien en je vast willen houden ,voor iedereen zet je je deur open en iedereen is welkom !!huupie en dit allemaal in twee weken tijd ...
    ik vind jou zon kanjer!!!
    voor mij ben je dus wel gewoon huupie !!daarom ga ik ook maar gewoon door met mijn ontzettende flauwe grappen het komt wel weer huub dat gillen !!!
    ik weet het zeker ....komt omdat jij huub bent !!ik vertrouw erop dat je weer zult gaan lachen huub ..vertrouw er zelf ook op!!
    en nu hup op naar stoppelhaene en drink er eentje op mij!!!

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ha die Huub. Jaren geleden elkaar vaak gesproken, veel gelachen en zelfs nog een keer met de fam. Elders samen op vakantie geweest. Lang getwijfdeld of ik wel of geen berichtje zal achterlaten want ik heb dan zoiets, daar zit ie heus niet op te wachten. Toch doe ik het. Ik hoorde van Dennis en Petra en van Linda dat je ziek bent en daar schrok ik behoorlijk van. Ze vertelden over je weblog en ben toch even gaan kijken. Wat ben jij sterk zeg. En je vrouw net zo. Echt bijzonder om te lezen. Ik wou je gewoon even laten weten dat ook ik aan jullie denk. Heel veel sterkte Huub en misschien zien we elkaar nog eens als je in Raalte bent. Ik ga helaas niet naar de Stoppelhaene. Liefs Danielle Veldkamp (uit het mooie gat Haarle)

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    lief van je danielle. dank je wel. groetjes aan andere bekenden daar ajb

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    He, mo en huub eigenlijk weet ik niks te typen maar wil toch ff zeggen dat ik een heleboel respect heb voor jullie!zooooo sterk, zooo knap! ga zo door!!! liefs belin en ron xx

     
  • At dinsdag, 08 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ik hoorde van danielle over jullie weblog.
    De laatste keer dat ik je sprak kwam je op de fiets door Haarle.
    Ik had niet gehoord dat je ziek was,kort daarna hoorde ik het.Eigenlijk heb ik je altijd al een keer weer willen spreken.Dus als je een keer in de buurt van Haarle bent, en als je zin hebt,kom dan gerust een borrel halen.In ieder geval sterkte gewenst van ons allemaal.

    groeten Fam Richard Veldkamp

     
  • At woensdag, 09 augustus, 2006, Blogger Huub Nijkamp said…

    goed idee ries. hoeis het daar? alles goed? groetjes

     
  • At woensdag, 09 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    wat een berichten allemaal,hoop ellende,maar vooral wat een verschrikkelijke hoop liefde in jullie gezin.zat met een brok in mijn keel te lezen.ze zeggen weleens,liefde overwint alles,is misschien een cliche,maar ik wens jullie het aller-aller-allerbeste!!moeilijk om iets te schrijven,spreek jullie natuurlijk niet veel,maar heb respect voor jullie.dikke knuf ellen

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker