Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

25 augustus 2006

Morfine

Goede nacht allen,

Ik kan toch hélemaal nooit meer slapen. Aan de ene kant is dat wel lekker want je hebt héél véél tijd om dingen te doen. Je blijft lekker bezig zeg maar. Maar aan de andere kant is het ook wel vermoeiend. Niet slapen zorgt ook best wel voor wallen onder je ogen en van die mooie rimpels dáár waar je ze nooit had. Maar het zal me een biet wezen. De drijfveer om een béétje bijtijds naar bed te gaan is toch altijd het werk.
Ik heb woensdag gewerkt en ik moet zeggen dat het altijd weer een feestje is om op mijn werk te zijn want ik heb toevallig de leukste baan van iedereen. Ik hou van mijn werk, ik mag mijn werkgever en mijn gollega's erg graag en ik geloof zélfs dat ze niet eens zo'n hekel aan mij hebben.
Maar ik heb woensdag ook de eerste tranen gestort op mijn werk, bij Carla, tijdens een zéér emotioneel gesprek en Carla vond toen dat ik maar lekker thuis moest blijven de komende tijd. Als ik wíl werken ben ik van harte welkom, maar als ik thuis blijf is alles geregeld.
Ik mag dus lekker voor Huub zorgen en mijn kindjes en mijn beestjes en mijn huisje.
MAAR IK HOU OOK ZO VAN MIJN WERK!!!!
Lieve Car, lieve Steef, super van jullie om het zó op te vangen. Het is idd. bijna niet meer te combineren met de zorgen thuis. Maar dat jullie dat zó oplossen vind ik geweldig.
Maar wat zal ik jullie missen. Bewaar wel wat bloemetjes en roddels voor als ik terug ben ok?
Het is gewoon best zwaar dat je nu genoodzaakt bent om te stoppen met werken en dat je weet dat als je weer terug komt dan.......................nou ja, laat maar.

De afgelopen dagen waren zwaar voor Huub. Na de laatste bestraling maandag en de verhoging van de dexamethason werd de hoofdpijn niet alleen minder maar ik had het idee dat het zelfs erger werd. Hij had alleen geen hoofdpijn als hij sliep, en dat deed hij dus ook. Alleen maar slapen, voor zich uitstaren af en toe op de bank en dan weer naar bed. Niet meer in staat om een gesprek te voeren, niet meer eten. Hij is zó mager geworden, je weet niet wat je ziet.
Ik voelt me dan zó machteloos, er is niets wat ik voor hem kan doen om het te verzachten of te verlichten. Bij hem zitten, bij hem liggen, proberen te praten, medicijnen, thee en beschuitje pakken. Aan de kinderen vragen of ze hem eens een extra knuffel geven, wat ze dan ook gráág doen. Maar het is hem alemaal teveel. Hij wil maar het liefst alleen zijn.

GATVERDAMME WAT EEN KUTLEVEN. Sorry hoor, maar ik haal er op dit moment even niks leuks uit. Niets waarvan je kunt zeggen,''hee, da's gaaf of fijn, daar gaan we voor''. Zelfs voor Huub zorgen geeft geen voldoening, hij is in zichzelf gekeerd en is gewoon ZIEK.punt. Zijn wereldje is zo klein nu, hij werkt niet meer, hij kan geen auto meer rijden, hij kan (en wil) niet meer naar de voetbal, hij is geen moment zonder pijn, en wat voor Huub het allerergste is....dat wij daar allemaal verdriet van hebben. Hij trekt zich dat zó aan, ik,de kids, zijn ouders, zijn zusjes, zijn vrienden, zijn collega's, zijn voetbalmaatjes, alle vrienden en familie dus. wij hebben verdriet om en voor Huub. Dus als je hem belt en vraagt; Huub hoe gaat ie? Zal hij proberen om te zeggen; Ah joh, het gaat best lekker vandaag, ik mag niet klagen. Maar ondertussen barst hij van de pijn en ligt hij de hele dag plat.

Mijn lekkere sterke jonge knappe lieve spontane liefdevolle mannetje is gewoon even doodziek en dat kan en wil hij niet accepteren. Dus neemt hij de pijn maar op de koop toe.
Dus gisteren was ik het helemaal ZAT!!!!!!Ik ben gaan bellen met de D.den H. kliniek en vertelde de situatie. Er moet iets gebeuren nu, zei ik. Het gaat zo niet langer. Hij moet van die hoofdpijn af.
Sjezus nog an toe zeg, we leven nu in geleende tijd, hoelang nog? Niemand weet het. Maar hij glipt als los zand tussen mijn vingers door. Ik wil met hem nog even kunnen leven zolang hij nog leeft.
Ok, na veel 5en en 6en zouden ze een recept voor morfine faxen naar de apotheek. En dat heeft hij nu dus. Morfine......eng he???

Maar hij voelde zich wel een stukje beter vandaag, ik dacht''mooi, de jongens zijn aan het trainen, jij gaat je nu aankleden en we gaan er even uit, even naar de boys, da's goed voor Hupie.'' En na enig moed verzamelen ging hij mee. Een overvolle kantine, waar Huub toch wel vaak het middelpunt was, op zijn kruk tussen de rest van de mafketels, lekker Arie achter de bar in de maling nemen met Marcel samen, en úúúren lang bomen met Leen over......voetbal natuurlijk, lachen,lachen,lachen met Henk, Hans;nog een biertje????? ''Altijd, hoef je mij niet te vragen''. Dre, muziekje regelen? Arie;bittergarnituurtje???? Nee jongens; de vetpan mag niet aan vanavond. Uuuuuuuuren ouwehoeren over de vetpan van Arie, en de honger die ze toch allemaal hadden. Edje met zijn sterke verhalen.......

........het lijkt wel verleden tijd. Huub zat op een kruk, iedereen was blij hem te zien;Hupie gozer,Hupie kanjer, Hupie blij je te zien man,HupieBiertje?????
Huub zat met een sinasje voor zich uit te staren en verlangde gewoon naar huis en naar zijn bedje. En wat zei hij toen we naar de auto liepen....? ''Ik vind het zo lullig voor jou''.
We zijn een half uurtje geweest bij MSV, bij zijn maatjes, maar hij kan het gewoon niet meer.
En ik kan jullie wel vertellen dat als je Huub dan zo ziet zitten tussen allen, met een sinas en zijn magere lijfje en hij wil het liefste maar naar huis, dan ga je KAPOT hoor.

Ooooh wat zou ik nou graag die hele site vol willen schelden.

Ik ga bidden voor kracht, moed en doorzettingsvermogen, want ik ben het even kwijt,

Ik kruip tegen mijn liefie aan en ga hem vertellen dat morgen alles over is, dat hij weer gewoon kan gaan werken en dat hij zondag gewoon weer in het tweede speelt.
En dat hij dan gewoon weer lekker Arie in de maling kan nemen.

Slaap zacht allemaal, Monique.

18 Comments:

  • At vrijdag, 25 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Woorden schieten te kort, want wat moet je nu toch schrijven of zeggen? Toch wilde ik even reageren om jullie te steunen. Helaas heb ik jullie gisteren gemist, maar hopelijk zie ik jullie zondag? Als Huub zich ten minste in staat voelt om te gaan. Ik probeer me jullie machteloosheid in te beelden, maar dat zal wel nooit lukken. Probeer in ieder geval die momenten te pakken als het even beter gaat. Sterkte, en hopelijk tot gauw.

     
  • At vrijdag, 25 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    ik wilde alleen even laten weten dat ik aan jullie denk.....
    jullie zijn toppertjes!echt het is zo oneerlijk...
    dikke knuffel van mij

     
  • At vrijdag, 25 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve tante Monique

    Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, kan me je machteloosheid voorstellen. Ik weet alleen zeker dat Huub zich geen betere vrouw kan voorstellen. Je ebnt er voor hem en dat is het enige wat je voor hem kan doen.

    Ik ga heel hard hopen op een verbetering...

    Zet hem op

    Knuffel Therese

     
  • At vrijdag, 25 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Huub en Mo! Ik krijg echt tranen in mijn ogen als ik iedere keer weer lees hoe het gaat. Ik heb er geen woorden voor! Ik hoop dat de medicijnen de pijn weghalen bij Huub! Ik leef met jullie mee! Liefs xxx Lisette

     
  • At zaterdag, 26 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Van de man met de gulde lach (zoals iedereen zegt). Deze lach verstomd bij het lezen van de weblog. Bij de voetbal met jullie gepraat, maar eigenlijk niet weten wat te zeggen, dus probeer ik te doen zoals ik ben. Zo probeer ik jullie te steunen hoe machteloos ik me ook voel. Ik zie jullie snel.

     
  • At zaterdag, 26 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Huub en familie...heel veel sterkte en in deze periode!
    Gr. Familie Kolmus en aanhang

     
  • At zaterdag, 26 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    HA DIE HUUB & MONIEK,
    WE VOLGEN REGELMATIG JULLIE WEBSITE.OM TE LEZEN WAT JULLIE ALLEMAAL MEE MOETEN MAKEN.
    WE WILLEN JULLIE EVEN EEN HART ONDER DE RIEM STEKEN.EN LATEN WETEN DAT WE AAN JULLIE DENKEN EN MET JULLIE MEE LEVEN. OOK AAN BEN,RIET, MARGO, MARNEX, MARGRE,JASPER.
    VEEL LIEFS GERBEN & MARIEJOSÉ

     
  • At zaterdag, 26 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hallo huub en monique,
    Het zijn moeilijke tijden voor jullie.
    We leven enorm met jullie mee ook al dragen we dat niet altijd zo nadrukkelijk uit.
    Emoties maken dat ook vaak moeilijk.
    Namens alle msv-ers vreselijk veel sterkte.
    Er komen zeker nog wel goede dagen, wees dan vooral altijd welkom bij MSV.
    namens alle msv-ers
    Ben Dolphijn

     
  • At zondag, 27 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hallo Ben, jullie dragen dat wél uit hoor, jullie zijn er altijd allemaal voor ons. En dat is geweldig. MSV is ook echt Huub zijn ''thuissie''.

    En als hij ertoe in staat is komen we zeker.
    Liefs en dank Monique.

     
  • At zondag, 27 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Henk, jij kán niet anders dan jezelf zijn. En dat is goed. We hopen en willen niet anders dan dat iedereen zichzelf is als Huub in de buurt is. En al weet je niks te zeggen is dat ook prima. we weten het vaak zelf ook niet. En het is soms ook wel eens lekker om er even niet over. En je weet Henk, juist om wie jij bent is Huub zo gek op je. Blijf gul lachen hoor.

    Liefs van Monique

     
  • At zondag, 27 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    om er niet over te praten bedoel ik naatuurlijk

     
  • At zondag, 27 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ik bid mee voor betere tijden voor jullie! Dapper om toch naar de voetbal te gaan; zo zijn jullie ook weer een steun voor anderen. Ik weet zeker dat iedereen bewondering voor jullie heeft!
    Zet 'm op! Groeten Silvette

    Ook veel groeten aan de rest van de familie en van de rest van familie Nijkamp Wijhe

     
  • At maandag, 28 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Hoi monique,

    Wat kun je nog zeggen, schrijven of doen? Wat moet het vooral moeilijk voor jullie zijn. Huub die ziek is, maar zich zorgen maakt om jullie. Typisch Huub lijkt me zo. En wat is het moeilijk om te proberen het met Huub over iets anders te hebben, terwijl juist dat nu even de juiste oplossing lijkt. Gewoon even een moment weg. Weg van het ziek zijn, weg van alle gedachten, gewoon weer even Huub.

    Veel sterkte!!

     
  • At maandag, 28 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Woorden schieten gewoon te kort..

    Ik hoop zo dat jullie in deze
    kl*&%tijd, ondanks alles, ook nog momenten samen hebben waarvan jullie kunnen genieten.

    Heel veel sterkte en ik leef met jullie mee!

    liefs

     
  • At maandag, 28 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Huub en Monique,

    Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.....

    Michael Heeren

     
  • At maandag, 28 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    soms is er zoveel wat we voelen
    maar zo weinig wat we kunnen zeggen.liefs Andre B

     
  • At woensdag, 30 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Mijn duimpjes draaien overuren, ik hoop zo dat Huub zich heeeeel snel weer beter gaat voelen en dat jullie nog veel mooie momenten kunnen pakken! Geeft niets lieve Mo'tje, ff schelden hoort erbij,je hoeft niet altijd de sterke Mo te zijn. Sterkte kanjers.
    P.s je orchidee staat er super bij,die heb je mooi voor mij uitgekozen. Dikke kus Esther Laarman

     
  • At zaterdag, 13 juni, 2020, Blogger Anonymous said…

    Het leven kan lastig zijn en geloof me, het leven heeft me veel parten gespeeld, ik geloof nooit in voodoo of spreuken, hoewel ik er wel boeken over heb gelezen. Een speciale man genaamd Dr. Ajayi bewijst mij dat voodoo / spellcasting echt bestaat en bestaat. Mijn naam is Sophia en ik ben 45 jaar oud met drie kinderen en een liefhebbende echtgenoot. 8 goede maanden was ik depressief omdat mijn man op een bepaalde ochtend wakker werd en het huis verliet met wat van zijn kleren zonder enige uitleg, ik wachtte tot hij die dag thuiskwam maar hij was nergens te vinden, belde ik en zei dat hij niet langer geïnteresseerd was in ons huwelijk of de kinderen, dit bracht me koud en ik was in shock omdat ik me niet kan herinneren dat we een probleem hadden, ik kwam er later achter dat hij met een andere vrouw was, alle gesprekken en en moeite om hem weer thuis te krijgen was een mislukking, hij gedraagt ​​zich alsof hij me nooit eerder heeft gekend. Ik las een artikel op een website toen ik een getuigenis zag van een vrouw die beweert dat dr. Ajayi haar hielp haar familieproblemen op te lossen en ze liet zijn contact vallen. Ik koos het contact en stuurde een bericht naar de spell-caster Dr. Ajayi, ik legde mijn problemen aan hem uit, hij zei dat ik me geen zorgen hoef te maken dat alles goed komt. Ik heb er mijn twijfels over, maar heb besloten om het eens te proberen. Ik kreeg een aantal dingen te horen die ik deed, weet je dat ik 3 dagen na de spreuk op een ochtend een klop op de deur hoorde, het was mijn man die buiten stond, hij zei dat hij niet wist wat hij deed en kan me niet eens herinneren hoe lang het is geweest, ik ben erg blij om mijn man terug te krijgen en alle dank gaat dr. Ajayi de betoverer, sinds Contact met hem gaat mijn leven soepel en ik wil dat mensen gaan door mijn vorige toestand heen om snel hulp te krijgen. Daarom deel ik mijn getuigenis. Dus als je een levensmoeilijkheid doormaakt, neem dan contact op met Dr. Ajayi via e-mail: drajayi1990@gmail.com of Viber / Whatsapp: + 2347084887094 en je zult blij zijn dat je het gedaan hebt.

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker