Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

24 januari 2007

Met een lach en een traan.

Met een lach en een traan ben ik deze dag weer doorgehold. Er gebeurt zoveel waardoor je ''gewoon'' meegesleept wordt in de stroom van alledag.
Alles wat geregeld moet worden op financieel en administratief gebied, ná het overlijden van Huub, is nu zo'n beetje rond. ( Thnxxxx Rob H., zonder jou was het me nooit gelukt). En Godsamme, soms dacht ik dat er nooit een einde zou komen aan die hele papier handel. Maar petje af voor de werkgever, wat is het allemaal goed geregeld zeg.
En het is héél zuur om te zeggen, maar het is een geluk bij een ongeluk.

Huub en ik hadden zo onze dromen. Dromen over het huis. We wisten precies wat we in de toekomst wilden laten verbouwen en wat we wilden opknappen aan het huis. En ook op dat vlak zaten we op één lijn.
Een mediterrane tuin, openslaande deuren naar een groot balkon toe,in de zomer met een roseetje op het balkon boven de tuin zitten, vanaf het balkon een trap naar beneden de tuin in, een nieuwe keuken met een héél grote oven....voor ál die ovenschotels en lekkere hapjes.
Vóór, nieuwe ramen met een oud Hollands markiesje, groen met witte strepen, nieuwe voordeur in de zelfde stijl en in de slaapkamer openslaande ramen.......''als we dan wakker worden Monique, en het is mooi weer......dan is het eerste dat we zien de olijfboom, dan ga ik lekker koffie zetten, jij blijft liggen en dan drinken we koffie in bed, met de zon in de slaapkamer''.
Dat waren Huub zijn woorden als we over het huis droomden.

Zaterdag heb ik de keuken uitgekozen, gisteren is er een mannetje de hele handel op komen meten thuis. En vandaag is Mike geweest om alle ramen, deuren, markies en balkon in kaart te brengen.
Geweldig, het gaat dus ''gewoon'' gebeuren. Dit voorjaar gaat het hele huis op de schop, precies zoals Huub en ik het graag gewild hadden. En het wordt prachtig, zeker weten........máár..........toen Mike weg was kon je mij zeker opvegen....? Dipje, tranendal, groot gemis, klotenzooi.
Het was onze droom, en nu ga ik het alleen doen. Tuurlijk, Huub zou niet anders willen.....ik moet dóór met mijn leven enzo......bla bla bla......maar ik had 10 x liever hèm nog gehad ipv. een nieuwe keuken en een markiesje.
En als Huub er nog was geweest dan was het er óók wel gekomen, maar dan hadden we elk jaar wát laten doen. Dat zie ik niet zitten, elk jaar beslissingen moeten nemen in mijn eentje, dus dankzij RVS/ING laat ik de hele boel in één keer opknappen.
Maar man.......wat is dat moeilijk en confronterend. Hoe leuk het ook allemaal lijkt.
Ik stond vanmiddag in tranen voor Huub zijn foto en heb hem gevraagd of hij het goed keurde wat ik allemaal besloten had......ik wacht nog op een antwoord!
Maar Huub kennende zal het wel oké zijn.

Maar het voelt een beetje als verraad. Hij is er niet meer en ik leef me uit.

Nog zoiets, ik móet op ruimen, ik móet plaats maken in huis. Waarom? Onze kledingkast bijv., één grote puinhoop, alles lag op elkaar en door elkaar. En dan kan ik de boel wel leeghalen en weer netjes opvouwen en weer in de kast leggen........maar het moet ooit een keer........weg, verdomme. Daar zit je dan, met de nette pakken, die gooi je niet dagenlijks in de was, dus het ruikt nog naar Huub, zijn luchtje zit er nog in.......SLIK.....een oud pakje sjag in een binnenzak, RVS pennen, visite kaartjes, een oud boodschappenlijstje.
Vuilniszak in de aanslag.........moet het? Ja, het moet toch een keer. Sjezus wat heb ik zitten janken, ik voelde me zó f*cking schuldig. Maar het is niet weg hoor, dat kan ik nog niet. Het staat netjes ingepakt beneden, en daar staat het best! Voorlopig.

En toen had ik vanavond ineens het heldere moment......ik heb voor mijn verjaardag van Jans een grote mand met een deksel gekregen, die wilde ik graag hebben voor de herinneringen die ik aan Huub heb. Een soort bewaarmand. Daar ben ik alles in gaan doen, de kaarten, de linten, een oude Feyenoord krant ( toen Pim Fort. was vermoord), oude foto boeken, zijn bril, zijn portemonaie met pasjes, en pakje sjag uit een colbertje.......maar ook zijn favo trui, het shirt dat hij aanhad toen ik hem leerde kennen, zijn Feyenoord broekje en zijn sportschoenen. Noem me maar malle Pietje. Het voelde wel goed. Met alle veranderingen hier in huis......blijft er héél veel van hem bewaard.

Hupie, wij gaan door, we moeten wel. Maar we missen je zó ontzettend bij alles wat we doen.
Ik had het er vanmiddag nog over met Esmée.......kon hij nog maar één keer zijn armen om me heen slaan........Esmée zei.......kon ik nog maar één keer om zijn grapjes lachen mam.

Liefs van mij.

p.s. Het is nu 0.30 uur.......ik heb net Lona uitgelaten........en de steelpan staat wéér boven ons huisje.
Volg de grote beer Mo........dan kom je altijd thuis.....dat zei Huub in Frankrijk.

7 Comments:

  • At woensdag, 24 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Monique,

    Bij toeval kwam ik op jouw blog terecht, ik kan niet goed vinden waar ik kan reageren dus doe ik het zo.
    Ik heb er met tranen in mijn ogen delen van gelezen.
    Mijn mannetje en maatje Sven is op 6 oktober 2006 overleden aan de gevolgen van een melanoom.
    Op 26 september is er een MRI gemaakt omdat de huisarts dacht dat hij een dubbele hernia had, op 2 oktober is versneld de uitslag op gevraagd, die geen dubbele hernia uitwees en is hij opgenomen, op 6 oktber is Sven overleden.
    Sven had uitzaaiingen in zijn bloed.

    Ik weet niet goed hoe Blogger werkt.
    Ik zie webpage staan, die heb ik ook wel maar die gaat over mijn katten.
    Misschien heb je wel helemaal geen zin om te reageren maar ik ben toch zo brutaal om mijn e-mailadres neer te "planten" rossja@mainecoonclan.nl
    Verder heb ik ook twee blogs maar weet de adressen hier niet van, eentje op Hyves en eentje op JJPV (Jong Je Partner Verloren)

    Heel veel sterkte,
    Janneke

     
  • At woensdag, 24 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Janneke, op 26 sept. is Huub overleden. Het is nu laat, ik moet echt naar bed, maar morgen ga ik je mailen oke?

    Blogger is niet zo moeilijk, en je vindt je weg wel erdoor.
    Super dat je reageert, daar ben ik altijd blij mee.

    Morgen hoor je van mij.

    Liefs Monique.

     
  • At woensdag, 24 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    hey monique

    meid je heb hellemaal gelijk
    dat je alles lekker opknap
    zo zal huub het ook hebben gewild
    ook al heb ik hem niet gekent

    volgens mij als ik al die foto,s ziet was het een echt feestbeest
    wie weet is hij boven ook aan het feesten

    en dan zal jij je weer houden
    nee hoor ga lekker door met alles
    schrijf lekker van je af dat doet je alleen maar goed
    en knap het lekker op zoals jullie samen hebben gewild
    dan is hij toch een beetje bij je
    en neem de tijd voor alles overhaast het niet

    ik wens je veel sterkte met de verbouwingen
    en je zult zien als alles klaar is dat je dubbel geniet
    want dat moet je wel doen hoor

    oke ik heb makkelijk praten
    als alles maar zo makkelijk was he

    nou groetjes liefs marlijn

     
  • At donderdag, 25 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    ha monique,
    ik moest toch even iets hier neer zetten,gisteren zag ik je in de winkel,lynda zei gelijk: o nee he..
    en ze begon te mompelen,msv,esmee,hond ..hey lynda zei ze,ik keek haar verbaasd aan..tegen wie heb je het nou? esmee dr vader zei ze,weet je waar die is dan vroeg ik?ja bij oma en opa,haar gezicht sprak boekdelen,ik maar denken dat ze er niets van opgepikt had,laats liepen we n.l over de begraafplaats en stonden ook voor huub zijn plekje,er stond iets in het zand ervoor geschreven vandaar wij nog even stilstonden.
    lynda kan niet lezen,en uitleggen vonden we moeilijk,ze heeft het toch begrepen.
    er zijn nu eenmaal weinig mensen die haar oprecht aandacht geven,huub was voor haar toch een uitzondering.
    nogmaals sterkte in de strijd.
    groetjes ingrid breedveld

     
  • At donderdag, 25 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Sjezus Ingrid, ik had gisteren ook even een brok in mijn keel toen ik die meid van je zag. Ik ken haar al zolang.
    Ik vertelde Huub destijds van Linda en het syndroon van Down, en op de voetbal vond hij het gelijk een lekker eigenwijs moppie met haar......''oooooh néé he....''.

    En Linda is slim, zéér slim. Linda zal best dingen héél goed aanvoelen en wéten.

    Geef haar maar een dikke kus van me.

    En thnxxx voor je lieve berichtje

    Liefs Monique.

     
  • At donderdag, 25 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    ja monique ,had ik ook,een raar moment,zo vaak komen we ook niet meer in maassluis,lees altijd wel je blog,dat is een rare gewaarwording dan zo,volgende keer loop ik de winkel binnen,dat kon ik gisteren niet.
    xxingrid

     
  • At vrijdag, 26 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Graag Ingrid, fijn om je weer eens te spreken. En dan kan ik weer eens ouwenhoeren met die lekkere meid van je.X

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker