Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

29 januari 2007

Een dagje op de ''set'' bij de Nijkampjes......

De zenuwen zijn nu van me afgevallen maar vanmorgen.......pfffff........zoiets moet je niet te vaak doen. En aan de andere kant gaat het dan misschien wel wennen.
Esmée had haar hart in haar keel kloppen en ik moest er bijna van spugen. Gezellig hè?

Ik was er al om half 7 uit, heb eerst sloten koffie gedronken en ontzettend veel gerookt. Toen ben ik aan de slag gegaan. Huisje moest schoon en netjes. En aangezien ik het hele weekend in Amsterdam ben geweest was er nog wel wat achterstallig onderhoud.
Na een flinke douche en een uitgebreide make up beurt vond ik wel dat ik er klaar voor was. Laat ze maar komen. Maar toen was het pas 9 uur. Nog een uur wachten.
En toen werd het pas écht erg met de zenuwen. Ik was in staat om af te bellen......alles af te blazen. Maar daar was het te laat voor en wilde ik ook niet écht natuurlijk.

Om half 10 belde Floor op dat ze al in de buurt waren en of het goed was dat ze al kwamen. Nou, kom maar op. Ik was er klaar voor. Ik wilde niet meer wachten. Esmée viel zowat flauw en begon te gillen. Hahaha zij was ook zó bloed verveus.

Eerst was Floor er met de regiseur, een super aardige man moet ik zeggen die ons direkt op ons gemak probeerde te stellen. We hebben koffie gedronken en hij vertelde wat er allemaal ging gebeuren en hoe ik me moest gedragen.
Het belangrijkste is dat je net doet of de camera er niet is. Maar als je dan ziet wat voor een gevaarte er binnenkomt, en dan bedoel ik de camera, niet de geluids- en camera man, dan vraag je je af hoe het mogenlijk is om net te doen of het er niet is.
maar het is geloof ik aardig gelukt. Ook camera- en geluidsman waren aardige lui. Ook zij probeerden om ons zo veel mogenlijk op ons gemak te stellen.
Er werd een giga licht instalatie in de kamer gezet en Esmée en ik kregen een microfoontje op. Eerst maakten ze wat sfeer plaatjes zoals ze dat noemen. Wat opnamen van bijv. de foto's van Huub en wat kaarsjes aan. Toen moest ik achter de p.c. een stukje op de log schrijven. Maar door mijn zenuwen kwam er niet veel zinnig getik uit mijn vingers, ik heb dat ook maar weer snel gewist.
Esmée en ik hebben nog wat ''gekeuveld'' in de keuken en toen was er een interview aan tafel. Ik heb het hele verhaal verteld en er zijn mij ook een aantal vragen gesteld.
Was wel moeilijk en erg confronterend maar ik heb het volgens de heren en dame goed gedaan.

Daarna zijn er buiten nog wat opnamen gemaakt en zijn we naar de begraafplaats gegaan. Ook daar zijn weer wat vragen gesteld. Esmée en ik hebben samen een kaarsje aangestoken.

Toen door naar het winkelcentrum.......daar werd ik gefilmd terwijl ik naar binnen liep......óp naar mijn werk.
Dat was wel grappig......ál die nieuwschierige mensen die bleven staan en zich natuurlijk afvroegen wat er aan de hand was. Ik ben benieuwd of ik nog vragen ga krijgen.

Toen zijn we eerst gaan lunchen en dat was best gezellig. Camera- en geluidsman hebben uitvoerig aan Esmée verteld wat ze zoal meemaken in hun werk en Esmée wilde natuurlijk precies weten welke beroemdheden ze allemaal ontmoet hebben.
het was erg ontspannen allemaal. Esmée weet nu ook écht wat ze worden wil later.
Uiteindelijk zijn er nog opnamen gemaakt op mijn werk en aangezien alles zó goed ging, het er in één keer goed opstond, waren we lekker bijtijds klaar en zat het er op.

We hebben elkaar gedag gezegd en ze hebben beloofd dat ze er iets moois van gaan maken. Als ik wil kan ik voor de uitzending de DVD krijgen om het alvast te zien.

De uitzending is op 4 maart (zondag) om half 12 's-morgens. Ik ben ontzettend benieuwd. Het was een heftig dagje.......en aan de ene kant voelde ik me net een filmster en aan de andere kant was ik me heel erg bewust van het feit dat het om een ernstige zaak gaat.......en dat het Huub's verhaal is.
Ook deze dag was er weer een met een lach en een traan. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en ik heb er een goed gevoel over. Ik hoop dat Huub trots op me is.

Het weekend was super gezellig. Zaterdag met de trein naar Amsterdam, Esmée was ook mee, naar Margot en Marnix. Daar lekker een wijntje gedronken, gekletst en lekker gekookt en gegeten. Esmée heeft zich lekker uitgeleefd op de Play Station met Marnix en inmiddels was Margré er ook. Zij zou ook blijven slapen.

Om kwart over 12 's-nachts zijn we met zijn drietjes de Jordaan door,naar cafe Nol gelopen, en daar hebben we lekker tot 4 uur 's-morgens zitten pilzen. Nou ja zitten......we hebben méér staan hossen. Wat een geweldige foute kroeg is dat. Dat was toch ook wel de favo kroeg van Huub. Dus daar móesten we naartoe. Om half 5 zijn we onze bedjes ingedoken en de volgende dag door naar Margré om de jongens nog even te zien.

Kortom.....het was een gezellig weekend met een enerverende maandag er achter aan.

Ik ben vanmiddag ook even op de bank gaan liggen en ben gelijk in slaap gevallen......ik was helemaal leeg.
Straks nog even na kletsen met de kinderen en dan lekker vroeg naar bed.

Manana sera otro dia.....morgen is er weer een dag.

Liefs van Monique.

7 Comments:

  • At maandag, 29 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hey Mootje!
    Ik wilde je vanaaf gaan bellen, maar dacht: "laat ik eerst ff het blog lezen".... ik laat je maar even met rust na zo'n drukke dag. Wat goed zeg: die uitzendig over Huub! (had ik ff gemist met je verjaardag).
    Zal je binnenkort bellen om te klessen+borrel, nu eerst even een dikke kus van mij (en Alex natuurlijk). Want ik denk echt wel aan je! See you soon!!!!xxx Miekie

     
  • At dinsdag, 30 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    We hebben al contact gehad, maar wil hier toch ook nog even iets achter laten.Echt "lekker" zoals je ons allemaal op de hoogte houdt van het wel en wee bij de nijkampjes.

    Jeetje Mo, wat goed allemaal weer van je. Je doet het toch mooi maar weer. Het moet zeker ook ongelooflijk emotioneel geweest zijn voor jullie, maar je hebt het gedaan en ik ben trots op je!

    En die lieve Esmée...is ze al ontdekt??? In elk geval wel leuk voor d'r dat ze er bij mocht zijn.

    X Natas

     
  • At dinsdag, 30 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    He Natasje, emotioneel was het wel ja. Esmée heeft bijv. aan het graf van Huub staan vertellen voor de camera wat Huub voor haar betekende. Nou, moeders trok het even niet hoor. Maar ontzettend mooi dat we de kans kregen. Ik ga je horen he meisje?
    De uitslag zal inmiddels wel bekend zijn.......
    Dikke kus.



    Hé Miekje, kletsen en borrel is altijd oke. Dit weekend ben ik weg met mijn oud collegaatjes van Mons.Paul, en dan wil ik weer eens een paar weken rustig aan doen. Dan spring ik ECHT een keer in mijn karretje richting Rotjeknor hoor.

    Dikke kus Miekie ook voor Alex.

     
  • At dinsdag, 30 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,
    Wat top joh dat jullie meegewerkt hebben aan een programma. OK het ís Huub's verhaal maar het is ook een beetje het verhaal van zoveel andere mensen en het is zo goed dat mensen meer te horen krijgen over melanoom, tis gewoon goed als er meer bekend wordt vd gevolgen van een melanoom en daar dragen jullie nu ook aan bij door dit programma.
    Nog even een vraagje: op welke zender is het? Ik ga zeker kijken!!!
    Groetjes, Petra

     
  • At dinsdag, 30 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Petra, het wordt zondag 4 maart om 11.30 uur uitgezonden op RTL 4.

    Groetjes, Monique.

     
  • At woensdag, 31 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Yo MO,

    Weer knap gedaan moet ik zeggen, helaas kan ik het dus weer niet zien, het is op een zondag, dus neem die DVD maar kan ik altijd een keer lijken.

     
  • At woensdag, 31 januari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Heey Mootje!
    Ik vind het knap hoe je dit gedaan hebt. Het zal wel een zwaar dagje geweest zijn. Ik ga zeker kijken!
    xxx Lisette

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker