Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

05 februari 2007

Een weekend make uppen, stappen en vooral.....ETEN!

Sorry hoor Nans, ik kon het niet laten, ik vind dit toch wel de leukste foto die erbij zit. Sjezus wat heb ik gelachen.

Maar het was zowiezo een erg gezellig weekend. Ik heb om een uur of 5 Nancy en Carla opgehaald en toen zijn we naar Mierlo gereden. Nou ja, bij Vlaardingen zijn we al gestopt om wat te drinken en te eten. We waren dus net 5 minuten onderweg, en toen hadden we al een culinaire en sanitaire stop. En dat duurt natuurlijk even bij 3 vrouwen. Alle roddelbladen werden doorgenomen en Carla moest alle zonnebrillen uitproberen. De ''gewone'' tank gasten vonden het not amusing, we hielden de boel nogal op. Uiteindelijk is het ons gelukt om serieus op weg te gaan (mét twixen en kroketten) naar ons weekend vakantie adres.
Daar aangekomen (Mierlo) hadden de andere meiden die er al een poosje waren ( en zaten te verrekken van de honger ) de maaltijd al klaar. We konden zo aanschuiven......mét een borrel.
We hebben lekker gegeten en zijn daarna onze spullen op gaan ruimen.
Jullie moeten me maar vergeven meiden als ik de volgorde niet meer zo goed weet. Ik kán dan ook alles tot in de details gaan beschrijven... maar ik kan het ook zo doen:

.......we hebben,........gegeten, op de bank gehangen, gegeten, 6X douchen, make uppen, haren fohnen en weer eten, Theo van de taxi centrale gebeld ( Theo dolblij......6 vrouwen op de kar), wezen stappen in Eindhoven, gegeten (bij de shoarma boer), Theo van de taxi centrale gebeld ( Theo íets minder blij want we wilden voor 20 euro mee ipv. 30 euro, maar hij deed het tóch maar, zovaak had hij geen 6 vrouwen op zijn kar), 4 uur in de nacht thuis en natuurlijk weer eten, slapen ( niet té lang want Nans en ik kregen al weer een beetje trek), ontbijtje klaargemaakt, mafketels uit laten slapen, gegeten, 6X douchen, make uppen, even snacken, shoppen in Eindhoven, in een tentje wat gedronken én.....gegeten, op weg naar huis boodschappen gedaan bij Appie H. voor het avond eten, thuis weer de toastjes op tafel, op de bank de laatste roddels doorgenomen, Ikke gekookt ( want er moest wél wat gegeten worden natuurlijk), T.V. gekeken, 6X douchen, make uppen, in de auto naar Eindhoven, ( alleen hadden we niet zo goed op de tijd gelet, het was al bijna half één 's-nachts en de slagbomen gingen niet meer open, alleen bij noodgevallen.........nou, daar heeft Car wat aan gedaan, want als 6 meiden in de make up zitten en willen stappen en het park niet af kunnen is dat toch bést een noodgeval, dus de beheerder werd uit zijn huis gebeld en Car heeft haar sharmes in de strijd gegooid en toen mochten we eruit). In Eindhoven tent in en tent weer uit, drinken, dansen, lol, lol, lol en nog meer lol. Slappe lach, Nancy en Daan die in de broeken plassen, het ging over masseltof......( hier begrijpt geen mens meer wat van.....maar goed), om 5 uur 's-nachts terug in het huisje, thee en koffie gezet, alle make up er weer af (zonde eigenlijk hé), Nans wilde kruidkoek, Joyce wilde M&M's, de rest wilde toastjes en chips, dus om half 6 stond de HELE tafel weer vol met eten, om 6 uur naar bed, uitgerekend MIJN kamergenootje Bianca die op dat moment hyper wordt, dus hebben we nog maar even polonaise gelopen, we waren tenslotte tóch wakker. Om half 7 sliep ik en om 10 uur waren Nans en ik er weer uit omdat we toch wel weer een beetje trek kregen. Alle meiden wakker gemaakt en weer gegeten. 6X douchen, make uppen, tassen pakken, lange wandeling gemaakt naar het restaurant, koffie gedronken ( Joyce wilde een frikandel met mayo, de rest wilde bitterballen, maar dat hebben we maar niet gedaan want we hadden nog zoveel eten in het huisje), op een draf naar huis om de rest van het eten op te maken. Rond 4 uur zaten we in de auto op weg naar een pannenkoeken restaurant. Daar was het té druk dus zijn we maar doorgereden naar Gilze om daar wat te eten. (Jja, stel je voor dat je honger krijgt).Nans en ik aan de halve kip en de rest aan de kip spiezen. Ik eet de rest van 2007 NIET meer.






























Dit zijn maskers voor een gezonde huid, we zijn niet spontaan gemuteerd of verpopt door al dat eten, drinken en iet wat weinig nachtrust.








En daar zit je dan met je goede gedrag en je 42 jaar in de speeltuin.........geen kind te zien.






En in de tussentijd hebben we ook nog hartstikke serieuse gesprekken gehad. Het was erg leuk om elkaar eens op deze manier mee te maken en erg bijzonder dat het nog zo klikt, we zijn tenslotte ex-collega'tjes. Er zijn nog veel meer foto's gemaakt, ook in de kroegen, maar die heb ik nog niet ontvangen. ( Kunnen die foto's soms écht niet Daan?). Nou ja, ik zal ze nog wel krijgen.

Toen we de eerste dag naar Eindhoven reden en ik me dus toen pas realiseerde dat Natasja en Thomas in Eindhoven wonen, heb ik haar gelijk een sms'je gestuurd. Wel toevallig dat een paar dagen nadat we afspraken om nou toch echt eens héél snel wat af te spreken samen, ik in haar stad verbleef. De volgende dag sms'te ze dat ze in de stad was met haar moeder en wáár wij waren. Op dat moment zaten wij dus aan de koffie en de broodjes in een tentje. Ik vroeg haar of ze ook even langs kwam en dat deed ze. Het leek wel een blind date.....ik zat nerveus rond te kijken of ik haar zag, en toen zij binnen kwam moest ze me ook even zoeken.Ik herkende haar wel gelijk. Dat was dus een heel plotselinge ontmoeting met Natasja.....en het was gelijk goed. Geweldig leuke meid, zij en haar moeder zijn er even bij komen zitten en hebben wat gedronken. We hebben wat gekletst.....maar het echte kletsen komt nog wel. Niet waar iedereen bij is. We hebben afgesproken dat we eerdaags een dag samen optrekken en dan past haar moeder op de kinderen. Erg bijzonder was het. Het verhaal van Thomas is het verhaal van Huub.

Ik vond het fijn om je te ontmoeten Natas, ik heb daarna wel even een potje zitten janken, maar ik heb dan ook zó met jullie te doen. Be strong girl, je kan het. En we kletsen eerdaags verder.

Het was een heerlijk weekend.....maar het aller heerlijkste is om weer thuis te komen. Kindjes weer knuffelen, hondje weer thuis ( en Lona heeft het súper gehad bij je Henk....thnxxxx daarvoor). En thuis voel ik zo Huub om me heen. Z'n foto's, z'n spulletjes......gewoon weer een fijn gevoel om thuis te zijn bij alles wat ook van hem is.

Dit wordt wel een erg lang blogje maar toch wil ik deze tekst nog even optikken.......gewoon omdat ik dit nummer net zat te luisteren en ik te tekst erg mooi vind,

Skik........'t Giet Zoals Het Giet

as der iene wegvalt komp der ok weer iene bij,as de cirkel rond is begunt der ok iene overneij

it is nie eeuwig mistig en eeuwig helder is't ok nie,der komp altied wel geluk veur weer nao'n bult verdriet.

want 't giet zoals 't giet, ook al denk ie soms van nie, ja 't giet zoals 't giet, daor ku'j van op an,

heb der mar fiductie in, want 't giet precies zoals 't giet.

wat nou 'n woestijn is was misschien vroeger wel 'n zee, tegenover elke ja stiet meestentieds 'n nee

'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich, a'j mar blieven varen komp der wel weer land in zicht.

soms is't akelig hard en soms is 't haost te mooi, soms zit ie in 't vrije veld,soms zit ie in 'n kooi.

bruun en gruun en grauw en blauw en keihard wit en zwart, der bennen ok kaorten waor nie opstiet gao terug naor start.

elke morgen wordt het weer dag, elk jaor he'j aold en neij

en waorumme, 't heurt der schienbar bij.

Huub was gék op Skik, en ik vond deze mooi....vandaar.

Truste allemaal. Monique

11 Comments:

  • At dinsdag, 06 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    ha monque

    wat super fijn dat het een heerlijk weekend is geweest
    ik heb weer kostelijk je verhaal gelezen
    zes van die meiden dat wil wel wat
    ha ha

    groetjes liefs marlijn

     
  • At dinsdag, 06 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hee lieve tante.

    Wat heerlijk om te horen dat je zo'n leuk weekend hebt gehad. Je hebt het verdiend. Wat een top foto's! Ik ben verliefd op Lona geworden, ik zou hara zo overnemen van je. Wel wat gekotst over mariel heen, dus dat was wel een giller hahaha.Beetje leedvermaak hoort erbij toch.

    Ik ben super trots op jullie, het hele verhaal verteld voor de tv. Top. Ik ga het opnemen, want we zijn dan een weekendje weg.
    Ik ben enorm nieuwsgierig joh.
    Laat die huisarts een poepie ruiken, je kan het.

    Ik leef met je mee.

    Veel liefs Therese

     
  • At dinsdag, 06 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hey Lieve Mo'tje!
    Leuk te lezen dat jullie het zo gezellig gehad hebben, ik had ook niet anders verwacht! Best wel spijt dat ik niet mee ben gegaan hoor, hoop dat we het nog n ander keertje plannen, we moeten zowiezo eerdaags weer afspreken met z'n alle, gezellig n happie (ja,ja weer eten) & n borrel.Meteen foto's van het weekendje mee dan kan ik ook nog n beetje meegenieten.
    Dikke kus Esther

     
  • At dinsdag, 06 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Je moet de volgende keer echt mee hoor Es, je mist héél wat.
    Ik heb gegild. En je zou er zo bij horen joh.
    Maar Dat ETEN en die borrel vind ik een goed plan. Nans ook denk ik hihi.

    Liefs van mij.

     
  • At woensdag, 07 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    He mootje,
    Wat hebben we toch gelachen he?niet te zuinig we konden niet meer stoppen...
    Ik zit nog vol van het eten,ga denk maar een "balans maand" houden!
    Jos of car heeft de "stapfoto's"ben benieuwd?!
    Ik vindt het zeker voor herhaling vatbaar,dit blijven we toch gewoon gezellig doen!
    Ik zeg MAZZELTOFF en niet teveel porre van vorre he?
    liefs Daaaaan

     
  • At woensdag, 07 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    we kunnen goed bakkelije met z'n alle, maar wat kunnen jullie kleie zeg....maar ja wat erin gaat moet er ook weer uit!!!!(op wat voor manier dan ook)de buiten lucht doet wonderen?!xxx Daan
    (moet je bij geweest zijn)hahahah

     
  • At woensdag, 07 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Ben ook blij dat jullie het zo leuk hebben gehad,dit moeten jullie zeker 1 keer per 2 jaar blijven doen!!!!!
    Grapje....ik heb een leuk weekendje gehad met de kids

     
  • At woensdag, 07 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    He daantje, ik zal me dit weekend blijven herinneren als één groot klei feest.
    Nans en ik hebben behoorlijk zitting gehouden hé?
    We beginnen dit voorjaar een nieuwe curses......Bakkelijuh tijdens het kleijuh.
    Zou dat aanslaan denk je? Nans doet dan een demonstratie ''krant onder arm''.

    Enne Pieter,wat dacht je van 2 keer per 1 jaar? een vrouw moet toch zeker 2 keer per jaar een masker. En dat kan ik alleen met Daan als we afgezonderd in de bossen zitten.
    Broekplassers, ik zou zeggen mazzeltof!!!!!!!!!

     
  • At donderdag, 08 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hhmmm, dit nivo(kleien/bakkelije/broekplassen/porre van vorre) dus 2 dagen achter elkaar??????



    Hahahaha bevalt me best!! Count me in next year!!
    Ik laat jullie effies bijkomen en dan gaan we d'r wat emailtjes uitknallen, ff afspreken, gezellie!
    XX
    Esther

     
  • At maandag, 12 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hallo Monique,

    Ik vond het fijn om gisteren bij jullie te zijn. Het doet mij goed om te zien dat je sterk bent en dat jullie het 'goed doen'.

    Dat ik het fijn vond, wil ik nog even extra benadrukken. Want ik merkte ook dat jij en Boudewijn eenzelfde sterk gemis delen. Ik voel ook wel pijn, maar zeker niet zoo sterk omdat mijn contact met Huub nog in de kinderschoenen stond. Dat maakt mij klein beetje een buitenstaander, maar ik vind het niet erg!! Dat is logisch en ik waardeer jullie steun aan elkaar!

    Op naar nog vele andere afspraken in Maassluis of Zwolle!

    Liefs, Aline.

     
  • At dinsdag, 13 februari, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Aline,

    Ik vond het geweldig fijn om jullie weer te zien, lekker even met de kinderen opgetrokken. Die lekkere vreetzakken. En geweldig om Hein weer te zien. Hij heeft toch een speciaal plekje bij me hé.

    En dat weekend Zwolle gaan we eerdaags boeken. Dan zetten we Boud aan de bitterballen nét zolang tot hij geen bitterbal meer kan zien.

    En wat mij betreft ben je zeker geen buitenstaander in het hele gebeuren hoor. Weet je wel hoe blij ik ben dat ik je ken, en dat we nogsteeds ''gewoon'' contact hebben?

    Heel veel liefs van mij.

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker