Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

22 maart 2007

Avond Stichting Doe Een Wens begint een olie vlek te worden.

En met dat de olie vlek groter wordt, word ik nerveuzer. En dat is puur omdat ik zie wát een puist werk er verzet wordt door zó ontzettend veel mensen. Geheel belangeloos, en iedereen wordt nu aangestoken door het virus. Zelfs een oude kennis van mij uit de flat waar we vroeger woonden loopt nu heel Maassluis door om bij winkels flyers op te hangen en inschrijfformulieren neer te leggen. We doen het allemaal voor het goede doel........maar ook om postuum Huub te eren zei ze tegen me. Haar zoon loopt sposoren ( grote bedrijven hè...) te benaderen....gewéldig. Ik heb haar dus jaren niet gezien hè? Petje af Corry Dekker, ik zat met een brok in mijn strot.
Loek en Henry die zo ontzettend veel werk verzetten, ik zie ze steeds enthousiaster worden.

Er zijn optredens, zangers,dans en muziek. De RVS is er. Een collega van Huub die zelf een ziek kindje heeft ( Huub heeft daar in het begin van de weblog een stuk over geschreven) waar een wens van in vervulling is gegaan, zal de avond openen met een uitleg. Stichting Doe Een Wens is er zélf, met wensput en al. Zij kleden ook de zaal aan. De burgemeester opent vervolgens de avond.
Het kan niet anders dan een knal avond worden. Maar ook een emotionele, tijdens de vergadering liepen de tranen al over wangen. We hedden al bedacht om die avond zakdoekjes te gaan verkopen. Opbrengst voor de Stichting.

Er zal aan het begin van de avond ook bekend worden gemaakt of we één of meerdere kinderen uit de regio hebben waar we de wens van in vervulling kunnen laten gaan.
En dan wordt het knallen...de wensput vullen met knaken.........donatie formulieren invullen. Al is het maar één euro.
Zingen, dansen en een biertje(of wat anders) drinken.
Aan het einde van de avond zal bekend worden gemaakt welk bedrag er is opgehaald.
Kon Huub dat zelf maar doen......wat zou hij trots zijn.

Ik zou bijna zeggen.....begin maar alvast met doneren. Kijk naar je eigen gezonde kinderen en bedenk hoe gelukkig je een ziek kind kan maken. ( Brutaal hè?).
Maar op deze avond gaan we met zijn allen het werk dat Huub nooit heeft kunnen afmaken.....vóór hem afmaken. We dragen de avond op aan hem. En daar hebben we veel voor over.

27 april. Een bijzondere avond in een feesttent in Maassluis. Je bent bij deze uitgenodigd.

Liefs van Monique.

2 Comments:

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker