Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

05 maart 2007

Wát een inpact......

Esmée en ik zaten zondag ochtens samen op de bank met het zweet in onze handen en hartslag 800. Echt bloednerveus waren we. Maf eigenlijk hè?
Rond half 11 had ik al zo'n 8 bakken koffie op en rond 11 uur kwamen de sms'jes binnen.
On-ge-loof-lijk......vanuit heel Nederland, om te vertellen dat men klaar zat en keek, en ons veel sterkte wenste en aan ons dacht. Kippenvel kreeg ik ervan.
Ik heb tijdens de uitzending flink zitten snotteren....er kwam 5 jaar in een notendop voorbij. Van vakantie's in Frankrijk via huwelijk tot begrafenisstoet.
Maar het is geworden zoals ik gehoopt had. Ik heb echt het gevoel dat ik mijn zegje heb kunnen zeggen......en dat voor héél Nederland. Wie krijgt zo'n kans? Ook al is er nu maar één iemand die met een veranderende moedervlek naar de huisarts holt, dan ben ik al tevreden.

Maar de inpact die het zou hebben ná de uitzending had ik even niet overzien. De hotlijn was geopend. Telefoon bleef rinkelen, sms'jes volgde elkaar zo snel op dat ik niet meer wist of ik nou de telefoon moest opnemen of berichtjes moest openen.
Ik ben maar onder de douche gedoken en heb Esmée de opdracht gegeven om door te geven dat ik even de stress van me af aan het spoelen was.

Dat hoorde ik haar ook al zeggen door de telefoon toen ik naar beneden liep:''sorry, maar mama is even de stress van zich af aan het spoelen''. Hahaha, mijn persoonlijke secretaresse.
nadien heb ik wel wat mensen terug gebeld.
's-Middags had ik een verjaardags borrel bij Loek en Janny en toen heb ik mijn telefoon thuis gelaten. Vanmorgen zag ik dat ik alweer wat gemiste oproepen had.

Ik ben eerst met Marjan naar de begraafplaats geweest en zij heeft de bouwvakkers helm van Bert Visscher bij Huub neergelegd. Alleen Bertje Vis fans en diegene die weten hoe gek Huub daarop was zullen het snappen als ze een bouwvakkers helm op zijn graf zien liggen.
Mar wilde héél graag een keer mee en heeft hele mooie foto's gemaakt. De zon scheen weer eens, daardoor was zijn naam in glas extra mooi, de bloemen staan weer vers en de kaars brandt non-stop. Als ik ze binnen heb zet ik wel een foto op de log. Kan iedereen zijn plekje zien.

En zo is er wéér wat afgerond, zijn plekje is klaar, de t.v. uitzending is geweest, nu nog de rechtzaak, avond Stichting Doe Een Wens, Huub Nijkamp voetbal bokaal....allemaal dingen om nog naar uit te kijken. Heerlijk om er zo bij betrokken te zijn, om met ál die mensen samen te werken aan evenementen die de herinnering aan Huub zijn.

En voor het geval ik ná dat alles achter de rug is me ga vervelen, en niets meer heb om naar uit te kijken en om te voorkomen dat ik dan 3 maanden onderduik in een kasteel in Frankrijk, hebben Loek en Henry me gisteren gevraagd of ik secretaris van de wijkvereniging wil worden.
Vorig jaar hadden ze Huub daar al over benaderd en die wilde dat graag op zich nemen, maar dat is er natuurlijk niet meer van gekomen.
Nu ga ik het dus op me nemen. Ik moest er maar eens goed over na denken, nou.....dat hoeft niet hoor. Dat vind ik wel erg leuk. Ik krijg het alleen maar drukker ipv. rustiger.

Nou goed, da's dan het begin van het her-ijken.

Bedankt iedereen voor de hartverwarmende reacties. Het deed Moniqueje weer súper goed.

Liefs van mij.

16 Comments:

  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,
    Ik heb gekeken en was echt onder de indruk! Het was open en eerlijk gefilmd. Petje af voor de manier waarop je de huisarts terecht hebt gewezen!

    Succes met het her-ijken. Het is heel moeilijk maar je komt er wel.

    Groetjes,
    Silvia (melanoom.nl)

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    nou, mo we hebben natuurlijk ook gekeken, en ook ik kreeg kippevel en moest een traantje wegpinken, t, was heel mooi gedaan ....liefs xx belin

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,
    Ik heb ook zitten en wat je terecht zegt: al is er maar 1 persoon mee geholpen dan is het goed en sowieso zou er veel meer bekend moeten worden over de afschuwelijke gevolgen van een melanoom.
    Ik vond het super knap hoe je rustig je verhaal zat te vertellen, totaal niet aan je te zien dat je zenuwen had!!!!
    Petje af voor de kracht die je hebt maar neem ook inderdaad de tijd om met het verdriet om te gaan anders kom je jezelf vroeg of laat toch tegen,het kost nou eenmaal tijd om het verlies te verwerken
    Succes,
    Petra

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    ha monique,
    ook wij waren erg onder de indruk,het was alsof je het"samen"vertelde,heel bijzonder.
    ik denk dat het heel wat gespreksstof terweeg brengt,bij ons was dat een uurtje in ieder geval,
    liefs ,ingrid

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hallo Monique,

    Een mooi integer programma en heel duidelijk door je verwoord.

    Je bent een kanjer!!!!

    Liefs,

    Marja

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,

    het is een mooie reportage geworden! Het was weer even stilstaan bij de dood van Huub, en ik moet je eerlijk bekennen dat het leven doorgaat. Maar, het neemt niet weg dat ik, elke keer als ik voorbij de begraafplaats kom (4 keer per week), even aan jou en Huub denk!

    R-2

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve tante

    Ik baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllll echt zo enorm van mezelf!! Ik had de uitzending opgenomen en wilde deze graag gaan kijken. Ik was helemaal in een dip toen ik erachter kwam dat ik rtl4 had opgenomen, ik heb het toen gewist! Dacht dat ik de verkeerde zender had, in mijn hoofd ned 3. Niet even checken... later zag ik dat het toch op 4 was en dat ik jullie uitzending gdv gewist had. Sorry voor taalgebruik hoor, maar baal stevig. Was zo kwaad op mezelf en nog steeds wel. Uitzending gemist en ik wilde het zo graag zien. Kan het ook niet op internet zien. Voel me er best lullig over. Daarom aan jou de vraag of ik de dvd een keer mag zien...


    Echt zo'n kneus voel ik mezelf. Was dus dubbel kwaad op mezelf!!

    Maar goed ik zal het nog wel te zien krijgen.

    Groetjes Therese

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hey Monique

    nou kan me hellemaal voorstellen bloed zweet en tranen
    het was erg mooi
    en op tv zie je er weer heel anders uit als op de foto,s
    super meid wat je hebt gedaan net wat je zegt al help je er op zijn minst een iemand mee dat heb je al berijkt wat je wil en zeker voor huub hij zal trots op je zijn
    ik wens je veel sterkte en alle kracht voor je verdere leven en dat gaat je zeker lukken met vallen en opstaan

    heel veel liefs marlijn
    melanoom .nl

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Therese, niet té hard balen, de DVD mag je natuurlijk zowiezo zien, maar anders wordt het herhaald op zaterdag om 11 uur (óók weer 's-morgens). Dikke kus van je oude tante.

    Bedankt weer allemaal.

    liefs van mij.

     
  • At dinsdag, 06 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hey Mootje...

    Nou, je hebt wel wat teweeg gebracht hoor! Wat een reacties!! Er zijn natuurlijk ook veel mensen in mijn omgeving die ik het verhaal van jou en Huub verteld heb en zelfs bij mij stroomden de telefoontjes en sms-jes binnen. Ook van mensen die balen dat het het gemist hebben, maar die ga ik nu weer blij maken, want ik lees net dat het zaterdag herhaald wordt.

    En het was ook zo mooi... je deed het super. Heel relaxed, ook al stond je waarschijnlijk onder hoogspanning.

    Petje af voor jou meid!
    Liefs Natas

     
  • At dinsdag, 06 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    inderdaad kippenvel, heel goed gedaan,mo, in zo'n korte tijd zoveel emotie die voorbij kwam.De mooie foto's van jullie allemaal met de bruiloft.Heel mooi, maar ook klote!!misschien verandert er wat, al is het inderdaad maar bij 1 persoon, veel sterkte en succes bij al je komende projecten. knuf el (mp)

     
  • At woensdag, 07 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Ha Monique,

    Het is een mooi stukje geworden op tv. Er schoot een rilling door me heen toen ik de beelden van jullie bruiloft zag. We zien je binnekort op de "doe een wens" avond.

    Groetjes Annemiek en Vincent

     
  • At donderdag, 08 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Annemiek en Vincent,

    Wat fijn om van jullie te horen, ik zat van de week nog foto's te bekijken van Frank, dat was op de dag dat jullie te gast waren in de Kuip. Huub en Vincent stralend op de foto. Toen moest ik even slikken.
    Super om jullie weer eens te zien. Tot dan.

    Liefs van Monique.

     
  • At zaterdag, 10 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique,

    Vol bewondering en toch verdrietig, heb ik vandaag naar RTL4 gekeken naar jou verhaal. Ik wil alleen maar zeggen dat ik supertrots op jou ben zoals je dat verteld hebt. En ik zal voortaan voorbereid naar de huisarts gaan.

    Veel sterkte,

    Daantje

     
  • At maandag, 12 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Heey Mo! Het was een mooi verhaal op tv. Ik vond het echt bizar om die beelden te zien van de bruiloft. Je hebt het echt super gedaan.

    Ik ben van de week naar de begraafplaats geweest. Wat een mooi plekje heeft Huub!

    xxx Lisette

     
  • At maandag, 12 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Heey Mo! Het was een mooi verhaal op tv. Ik vond het echt bizar om die beelden te zien van de bruiloft. Je hebt het echt super gedaan.

    Ik ben van de week naar de begraafplaats geweest. Wat een mooi plekje heeft Huub!

    xxx Lisette

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker