Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

03 maart 2007

Brokkenpiloot.....

Vandaag was weer een gewone werk dag. Esmée die vakantie heeft en lekker uitslaapt 's-morgens belde ik om 12 uur even op om te horen of thuis alles onder controle was. Toen vertelde ze met een piep stemmetje dat ze van de trap was gevallen en dat haar hand zo dik en blauw was. Hij deed behoorlijk pijn en ze wilde erg graag naar de dokter.
Nou, als Esmée naar een dokter wil dan zal er wel écht iets aan de hand zijn want ze is normaal gesproken een harde tante.
Esmée is van het slag:''niet zeuren maar doorgaan, het gaat wel weer over''. Ik ben dus in mijn auto gesprongen, heb haar opgehaald en we zijn naar de huisarts gereden.
Dr.Bot had dienst en het is altijd erg bijzonder om Dr.Bot te zien, hij was tenslotte degene die Huub de laatste weken bijgestaan heeft en hij kwam regelmatig over de vloer.
Hij heeft haar direkt doorverwezen naar het ziekenhuis voor foto's. Hij was bang dat het gebroken was.
lekker hoor, dat zou de derde keer zijn dat Esmée een arm of een hand breekt. Anderhalf jaar geleden heeft Huub haar nog naar de dokter gedragen omdat ze haar voet zwaar gekneusd had. Huub noemde haar dan ook een Brokkenpiloot.
De foto's wezen uit dat haar hand niet gebroken maar gekneusd was. Pffff gelukkig maar.
Ik heb haar thuis gebracht en ben weer gaan werken. Vanmiddag is ze met een dik blauw handje op de fiets gestapt om naar een vriendin in Naaldwijk te fietsen. Ik had haar aan de telefoon en vond het niet zo'n lekker idee, maar zo is Esmée, een bikkeltje.

Woensdag ook gewoon gewerkt en toen stonden 's-morgens Gerda en John, mijn zusje en zwager in de winkel. Ik had ze gebeld dat Huub zijn plekje klaar was en ze zijn gelijk gaan kijken de volgende morgen. Ik had ooit eens verteld dat ik op zijn graf zo graag een klein Olijf boompje wilde planten, We hebben er in de tuin één en het deed ons altijd zo denken aan zuid Frankrijk en noord Spanje.
Huub hééft wat gebogen gestaan over het Olijf boompje heen, om te kijken of er al olijven aan groeide.
Snotterend kwam mijn zusje naar me toe dat ze het zo mooi vond bij Huub, en wat had ze voor mij meegenomen.......mooi ingepakt......een Olijf boompje. Wat líeeeeeef......ik ook snotteren natuurlijk.
Ik heb gisteren het Olijf boompje geplant bij Huub en de zon scheen. Misschien krijgt hij nu toch nog zijn olijfjes.
Lieve Gerda en John, wat een geweldig lief gebaar. Als ik nu naar zijn steentje en het boompje kijk lijkt het wel of hij in de Pireneeen ligt. Dat mooie rode gesteente....het Olijf boompje......wat zou Huub het mooi gevonden hebben. Ik weet het zeker.

Zondag a.s. om half 12 is de eerste aflevering van Kies Beter op RTL 4. Ik heb er al stiekumpjes wat van gezien en ik vind dat ze het erg mooi in beeld hebben gebracht.
Het is geworden zoals ik hoopte. Ook daarbij heb ik wel weer flink zitten snotteren......maar ach, ik doe niet anders. Ach nee, dat is ook niet helemaal waar, ik lag ook best wel weer, ik maak ook weer leuke dingen mee, lieve schatten van mensen om me heen. Er zijn er ook zóveel waar ik nu héél snel mee af moet spreken, ( niet alleen moeten maar ook willen) waar ik al zó lang niet geweest ben en waar ik het aan beloofd heb........ga ik doen hoor, allemaal. Het begint langzaam aan weer te komen, de kriebels om iedereen te zien, er weer op uit te gaan.

Ach, kevin komt net thuis en die heeft een kadootje voor me. Ik ga er dus maar even mee stoppen. Wat een lieve kinderen heb ik toch.

Truste allemaal, liefs Monique.

7 Comments:

  • At zaterdag, 03 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    hoi hoi,
    ik hoorde dat je ook al in voor stukjes op de tv ben.
    Ik ben benieuwd!!

    Ik ga zeker kijken.
    Liefs van ons!

     
  • At zaterdag, 03 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hey mo, wens esmee sterkte met haar hand niet leuk voor haar!Enne ja ik heb je ook al gezien in een voorstukje op tv, word vast mooi....Meid hou je goed , zie je weer snel xxx ons

     
  • At zondag, 04 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Mootje!!

    Heb je gezien hoor. Echt super gedaan, alsof je het al jaren doet, haha. En wat een mooie beelden!

    Huub kan trots op je zijn...

    Ik zeg... mazzeltof!! Tot snel
    kus

     
  • At zondag, 04 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    héél mooi de uitzending....
    ben trots op je!
    dikke kus nancy

     
  • At zondag, 04 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    He Mo,

    Ook ik heb vanmorgen de uitzending gekeken. Je hebt het allemaal goed en mooi verwoord zeg! Het is aan de ene kant een goed statement richting de zorgsector en aan de andere kant zaten er ook mooie beelden van Huub en jou in.

    Ik hoop voor je dat je je doel bereikt (namelijk dat alles voor onderzoek wordt opgestuurd).


    Liefs Esther

     
  • At zondag, 04 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    He Mo,
    wat een mooie uitzending zeg!
    De uitzending was nog niet begonnen of ik zat al in tranen voor de tv!
    Quinty en Senna op schoot toen zeiden ze ineens:" he dat is toch Monique"?
    Ja dat is Monique,maar waar gaat het dan over mam???
    Ineens zegt Quinty:"hij is toch dood"?
    Best raar te horen uit zo'n kindermondje,ze zijn echt niet gek!
    Mo je hebt het echt goed gedaan,petje af...
    liefs Daan
    mazzeltoff!

     
  • At maandag, 05 maart, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Monique,

    Wij hebben zondagochtend ook voor de buis gezeten en ik vond het mooi weergegeven (voor zover je in dit geval natuurlijk van "mooi" kunt spreken) en de boodschap kwam ook goed over. Het was wel emotioneel zo met de foto's, maar dat geeft niet, anders is het ook alleen maar een naam en nu weten ze wat voor een knapperd bij die naam hoort ; ) !
    Ik hoop dat je je een beetje overeind kunt houden en wens veel succes voor jou, Kevin en Esmee en natuurlijk ook voor de rest van de familie Nijkamp.

    Groetjes Arjan, Diewertje en Silvette (Nijkamp)

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker