Huub en Monique's weblog

Het verhaal van hoop en vrees,geluk,liefde en angst. Maar bovenal het varhaal van mijn moedige man en zijn strijd tegen Melanoom kanker. En de strijd die ik daarna gevoerd heb. Met vallen en opstaan zal ik het zónder mijn grote liefde moeten doen. Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij mij gegeven heeft.

08 april 2007

Rechtzaak

Woensdag morgen zat ik al om 8 uur met mijn zusje in de auto op weg naar de Rechtbank in Rotjeknor. Rotjeknor....de stad van Huub........Feyenoord, Rotjeknor.....de stad van Monique.......Rechtbank.

En als ik mag kiezen heb ik toch écht liever Feyenoord. Maar voor de rechtbank heb ik niet eens een clubkaart nodig.......je mag er zó naar binnen, je moet je er wel legitimeren, je moet er ook wel door een detectiepoortje, je tas moet leeg en ondersteboven, maar daarna mag je direct de beste plaats op de tribune uitkiezen.


Na een slopende rit van ruim anderhalf uur(daar stá je dan op het Weena, de hele stad opgebroken, geen beweging in het verkeer en de minuten tikken weg, en dan heb je de héle Erasmusbrug nog te gaan en moet je nog een parkeerplekje zoeken.....duurt óók even) waren we in de rechtzaal......ik had al contact gehad dat ik iets later zou zijn en dat was oké. Zweet in mijn handen en zelfs mijn zusje begon geweldig forse kracht termen te gebruiken. Volgens mij vloekt zij nooit........maar dit was een uitzondering.......NIET VOOR HERHALING VATBAAR......


De getuige die op dat moment op de gang zat heb ik een dikke kus op zijn wang gegeven en heb mijn zusje daar achter gelaten en ben naar binnen gegaan. Ze waren nèt begonnen zei mijn advocaat en ik had nog niks gemist.

''JIPPIE" de zelfde rechter als de vorige keer. Pfffffffffff......pak van mijn hart. Het is namenlijk een super leuk mens.......kordaat, modern, jong.....géén gezeur en 2 the point.


Met het stress zweet nog onder mijn oksels ben ik naast mijn advocaat gaan zitten......haalde mijn ''dossier'' uit mijn tas en keek toen eens rond wat er aan de hand was. ''Fijn dat je er bent zei hij''.

En daar zit dan Dr. den B., de dermatologe waar Huub destijds binnen kwam ná het tweede gesprek met DÉ huisarts. De dermatologe die zo schrok van de plek op Huub's buik, de dermatologe die direkt een chirurg is gaan bellen en de dermatologe die ons wist te vertellen dat ze toch wel heel erg bang was dat het een Melanoom betrof.

De éérste arts die het fenomeen Melanoom kanker serieus nam en Huub in haar hart sloot.

Daar zat ze hoor........het héle verhaal te vertellen zoals het anderhalf jaar geleden verliep, toen Huub voor de eerste keer bij haar binnen kwam, de onderzoeken die ze bij meneer Nijkamp had gedaan, de zekerheid die ze had dat het een zéér kwaadaardig Melanoom betrof. De stappen die ze verder had ondernomen.

Haar stelligheid....dat er bij Huub géén enkel teken van een verwijderde plek in zijn liezen was, dat zij nooit had gezien dat daar een plek zou zijn weggehaald en/of gehecht zou zijn.

Want dat is natuurlijk het ''kont''verhaal van de huisarts. Hij heeft bij Huub een plekje weggehaald uit zijn lies......heeft het daarna gehecht en van een snel groeiende moedervlek op zijn buik was geen sprake. De dermatologe heeft even verteld hoe het WERKELIJK was.


Ademloos en met de tranen over mijn wangen heb ik naar haar geluisterd en haar aangestaard.


Ze was nog érg adrem tegen de advocaat van de huisarts, hij vroeg haar of ze aantekeningen had gemaakt van dat eerste consult en van de verdere onderzoeken.....''Ja, ík wel, ik heb alles genoteerd wat betreft meneer Nijkamp.......trekt u mijn oordeel als arts in twijfel? Ik heb álles in mijn dossier staan''.

Advocaatje had verder geen vragen meer.


Toen zij mocht gaan heb ik haar bedankt.....dag lieve dokter den B.


Daarna waren er nog twee getuigen aan de beurt........en alletwee zorgden voor vertedering bij de rechter.

Ze deden het geweldig.......hoewel ze toch een beetje nerveus waren. Maar ze zaten er écht met een ''air'' van ''dit doen we voor Huub.....en voor niemand anders''.

Ze zaten het vuur uit hun lijf te lullen over wat ze nog wisten en over de plek wáár het zich allemaal afspeelden op Huub's lijfje.

En mijn advocaat en ik zaten alleen maar ademloos te luisteren.


De één legde de eed af en de ander de belofte.....''Zo helpe mij waarlijk God almachtig'' en ''Dat beloof ik''.........

En daar zit je dan........dat maakt je klein en súper groot tegelijk.


We hebben een zaak dat nog een vreselijk staartje krijgt. Ik zeg........''KOM MAAR OP''.

Ik ga ervoor. Heb niks meer te verliezen toch?

En wat zou jij hier nou van vinden Huub, .....ja.......je zou er een wijntje op drinken hè?
Jij zou zeggen......''We zullen ze eens een poepie laten ruiken''.
En dat zúllen we liefie.
Ik hou van jou en ik ga door tot het gaatje.
Liefs van mij.

6 Comments:

  • At zondag, 08 april, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Goed gedaan meissie!! En dat geldt ook voor alle getuigen die daar ook maar een één steenje aan hebben bij gedragen. Maar Mo, het kón ook niet anders gaan, jouw verhaal staat als een paal boven water.
    Ben benieuwd wanneer de uitspraak volgt. Kan me niet voorstellen dat dit nog lang gaat duren.

    Ik denk inderdaad dat Huub er z'n wijntje wel op gedronken heeft...

    Liefs Natas

     
  • At zondag, 08 april, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Go for it girl!!!!

    Groetjes,

    Marja

     
  • At dinsdag, 10 april, 2007, Anonymous Anoniem said…

    hé mootje,
    hierbij ff een mailtje van mij, je doet het top wijffie, ben trots op je...
    ik vroeg me af hoe is het eigenlijk afgelopen met het interview?ik geloof van top santé?
    als ik me niet vergis!
    Ik zie je in ieder geval ffies de 27 april bij msv..
    dikke kus

     
  • At donderdag, 12 april, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hey Mo!

    Super hoe je het allemaal doet! Je bent echt een kanjer! Wat is de volgende stap in de rechtzaak?

    xxx Lisette

     
  • At vrijdag, 13 april, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Lieve Monique,

    Wat emotioneel uitputtend weer, lijkt me! Fijn dat alles in jullie voordeel verloopt. Goed dat je zo rustig blijft. Het doet je vast weer veel als je de verhalen zo gedetailleerd terug hoort. Wanneer is de volgende zitting?

    Hein vindt het vast mooi dat je een sterke vrouw bent, waar hij zich later aan op kan trekken!
    Hij heeft ineens vijf tandjes door, twee beneden, drie boven. En is nu weer super-vrolijk! Lachbuien met z'n broer en zus. Gezellig.

    Boudewijn heeft de tuin veel geweld aangedaan. 6 kub grond met bakstenen met het kruiwagentje verplaatst naar een container voor op straat. De supergrote keien met bruut geweld een paar meter verplaatst. De vlinderboom omvergetrokken en over de schutting naar de buren getild. Terras vrijgemaakt van mos met de boormachine. Allemaal voor jou: dat je in de zomerzon ook nog lekker ontspannen bij ons kan zitten!

    Dikke kus, Aline en ook van de rest van de familie!

     
  • At dinsdag, 17 april, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi hoi Aline.......pfffffffff....misschien trek ik me later wel aan Hein op......dat is nú al een kanjer eerste klasse. Misschien kan ik nog wel wat van hem leren, hij heeft koppiekoppie, kan ook niet anders met zulke ouders.
    Maar dat Boudje de tuin op zijn kop zet voor mij.......dat vind ik natuurlijk súper....ik kom wel lekker bakken hoor bij jullie in de tuin. laatste keer was ook gezellig he. Liefs van mij.

     

Een reactie posten

<< Home

 
eXTReMe Tracker